Masinile second-hand aflate la vanzare in Romania provin in proportie de aproape 50% din Germania, kilometrajul acestora fiind ajustat pentru ca preturile sa fie competitive pe piata locala, conform unei analize realizate de site-ul de consultanta auto VeziCatFace.ro.

"Fara ajustarile de kilometraj, preturile masinilor aduse din Germania nu ar putea fi competitive pe piata din Romania. Daca tinem cont de faptul ca 48% dintre masinile aflate la vanzare in Romania provin din Germania si daca adaugam si o parte din restul masinilor de pe piata, rezulta ca cel putin una din doua masini vandute in Romania nu are kilometrajul real, noteaza Mediafax. De altfel, rezultatele unei analize statistice derulate asupra rulajelor masinilor second-hand au aratat ca aproximativ 70% dintre masinile aflate la vanzare in Romania au kilometrajul semnificativ mai mic decat media. In aceasta situatie este de asteptat ca trei din patru romani care vor achizitiona o masina second-hand in perioada urmatoare sa nu stie ce au cumparat cu adevarat", potrivit sursei citate.

Concluziile analizei se bazeaza pe rezultatele unor comparatii realizate la nivel de "pret corect" pentru masinile second-hand din cele doua tari, autorii analizei exemplificand cu trei dintre cele mai cumparate masini rulate din Romania. Astfel, un Volkswagen Golf (2.0 L diesel, 140 CP, 150.000 km, din 2005) este evaluat de consultantii auto VeziCatFace la un pret de 6.180 de euro, cu circa 50 de euro mai mult decat pretul din Germania.

"Diferenta dintre cele doua preturi este nesemnificativa, dar daca luam in calcul si costul timbrului de mediu (aproximativ 700 de euro), costul transportului plus alte taxe, rezulta ca pretul din Romania este mai mic cu peste 1.000 de euro. Astfel, pentru a putea obtine profit din aducerea unei masini similare in Romania, pretul de vanzare ar trebui sa fie peste 7.000 de euro, cu mult peste nivelul pietei", se arata in studiu.

Pentru un Opel Astra (1.7 L diesel, 100 CP, 150.000 km, din 2004), un pret corect ar fi de 4.080 de euro, cu circa 300 de euro mai putin decat in Germania, iar dupa adaugarea costul timbrului de mediu de aproximativ 400 euro, plus transportul si alte taxe, pretul masinii va depasi 5.000 de euro. In cazul unui BMW Seria 3 (2.0 L benzina, 145 CP, 170.000 km, din 2002), pretul din Romania este evaluat de consultanti la 4.238 de euro, in Germania fiind estimat la 4.355 de euro. In mod similar, dupa taxe si transport, nici aducerea acestui model in Romania nu ar fi profitabila.

Perceptia cumparatorului stabileste valoarea masinii

"Valoarea unei masini nu este determinata doar de kilometraj, varsta sau uzura, ci si de perceptia cumparatorilor fata de un asa-zis rulaj maxim acceptat. Romanii isi doresc masini second-hand cu rulaj mic, iar vanzatorii au inteles acest lucru, motiv pentru care majoritatea masinilor aflate la vanzare in Romania au kilometrajul ajustat pana la un nivel competitiv pe piata", a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al VeziCatFace.ro.
In conditiile in care preturile din Germania sunt relativ mai mari decat cele din Romania, singura sansa de a face profit a celor care importa masini este sa intervina asupra starii reale a masinii, cea mai des intalnita interventie fiind la kilometraj, noteaza autorii analizei.

"Practic, daca pentru un Volkswagen Golf cu 150.000 de km, pretul din Germania este de 6.135 de euro, pentru aceeasi masina dar cu un rulaj mai mare cu 100.000 de km, pretul scade pana la 4.914 euro. In aceasta situatie, daca vanzatorul ajusteaza kilometrajul la nivelul acceptat de cumparatorii romani si anume la 150.000 de km, acesta poate vinde masina cu peste 6.000 de euro, reusind astfel sa scoata si profit", se mai arata in studiu.
Site-ul de consultanta VeziCatFace.ro a fost lansat in 2012.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri