Auto Schunn, dealer Mercedes-Benz in Westendorf, Germania, precum si in Romania, in orasele Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava, se asteapta anul acesta la afaceri in crestere pe cele doua piete, la 20 milioane euro in Romania si 5 milioane euro in Germania. Jurgen Schunn, proprietarul retelei auto, spune intr-un interviu wall-street.ro ca o afacere in Germania este mai profitabila decat in Romania si ca sunt semne de revenire a pietei auto.

Wall-Street.ro: Cate showroom-uri detineti in Germania, cum sunt vanzarile de masini dupa primele 10 luni? Cate masini ati vandut ?
Jurgen Schunn:
In Germania, detinem un showroom unde am vandut 154 de masini in primele 10 luni. Comparativ cu aceeasi perioada din 2013 am avut o crestere de 14%.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai bine vandute modele de autoturisme in Germania?
Jurgen Schunn:
Cele mai bine vandute modele sunt cele de volum, autovehiculele de transport, insa se vand de asemenea foarte bine si masinile scumpe. Piata germana a crescut in primele 10 luni cu 3% la vanzarile de autoturisme noi, fata de anul trecut. S-au vandut 2,6 milioane de masini noi in Germania, in primele 10 luni ale acestui an.

Wall-Street.ro: Vreti sa va mai extindeti reteaua in Germania sau in alta tara?
Jurgen Schunn:
Ne uitam pe piata dupa oportunitati tot timpul, decizind dupa caz la momentul oportunitatii. Desigur ca ne vom dezvolta si in continuare.

Wall-Street.ro: Cum au fost vanzarile in Romania in primele 10 luni? Cate masini noi ati vandut si cate second-hand? Care sunt cele mai vandute modele in Romania?
Jurgen Schunn:
Vanzarile de masini in primele 10 luni au fost multumitoare, cu un avans considerabil vazand numarul vanzarilor de autovehicule din toate categoriile. Grupul nostru a vandut in primele 10 luni 450 de unitati dintre care 23% masini rulate.

Cele mai vandute modele Mercedes-Benz in Romania sunt ML 350 CDI, GLK 220 precum si modele din noua generatie CLA, GLA care conving prin tehnologiile de ultima ora dar si prin costurile surprinzator de reduse . Este de remarcat faptul ca preturile sunt pozitionate favorabil cumparatorilor iar costurile de intretinere sunt minime raportat la valoarea si fiabilitatea autovehiculelor Mercedes-Benz.

In ceea ce priveste autovehiculele comerciale modelul Sprinter ocupa o cota de piata foarte buna si raspunde excelent nevoilor de transport ale clientilor nostri.

Wall-Street.ro: Este mai profitabil sa ai un business in Germania decat in Romania? Sunt taxe mai mici?

Jurgen Schunn: Incepand cu anul 2008 domeniul auto in Romania a inregistrat scaderi considerabile, cu reveniri usoare pe parcurs. In acest an, piata auto a inregistrat cresteri constante astfel ca putem vorbi de redresare corelata si cu evolutia generala a economiei, cu corectiile favorabile privind nivelul dobanzilor oferite de insitutiile financiare. Taxele in Germania sunt inexistente la inmatricularile masinilor cumparata din CE. Impozitele in Germania sunt create pe masura normei de poluare Euro, mai mici sau mai mari, depinzind de noxele emise. Germania are grija de industria auto fiind cea mai dezvoltata ramura a economiei Germane. In general profitabilitatea este actualmente mai mare in Germania ca si in Romania. Aceasta si datorita politicilor producatorilor, a concurentei, dar si a pietei care a fost foarte tare afectata din punct de vedere economic in ultimii ani.

Wall-Street.ro: La ce cifra de afaceri va asteptati anul acesta in Romania? Ce cifra de afaceri ati avut in 2013?
Jurgen Schunn:
Anul trecut am avut in Romania o cifra de afaceri de 16,6 milioane de euro. In acest an ne asteptam la o cifra de afaceri de circa 20 milioane euro in Romania.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri ati avut in Germania in 2013 si la ce cifra va asteptati anul acesta?
Jurgen Schunn:
Anul trecut in Germania am avut o cifra de afaceri de 4,5 milioane de euro cu un dealership, asteptand in acest an o cifra de afacere de crica 5 milioane euro.

Wall-Street.ro: Cum se numeste fondul de investitii pe care il detine, in ce a investit in Romania sau pe ce piete? Ce active are sub administrare?
Jurgen Schunn:
Fondul de investitii este al familiei, investind pe pietele de capital din occident, administrat de familie, de mine.

Wall-Street.ro: Ce estimari aveti pentru piata auto, la cate unitati va asteptati la final de an?
Jurgen Schunn:
Per total ne asteptam sa vindem in Germania circa 190 – 200 de unitati. In Romania am bugetat vanzari de aproximativ 550 de unitati.

Wall-Street.ro: Este 2014 cel mai bun an din ultimii 5,6, sau 7 ani?
Jurgen Schunn:
Asteptam pentru anul viitor cresteri durabile si mai consistente si asteptam sa revenim la profitabilitatea din anii trecuti care poate conferi baza pentru dezvoltare, pentru crearea de noi locuri de munca, pentru cresterea veniturilor angajatilor nostri.

Wall-Street.ro: Considerati ca a trecut criza in industria auto, ce asteptari aveti pentru anul viitor?
Jurgen Schunn:
Piata auto este un barometru al tendintelor economiei generale si depinde in mare masura de deciziile politice interne ca si de acordurile si situatiile din pietele internationale. Sansele le vad in dezvoltarea economiei europene si pe cale de consecinta a cresterii economiei din Romania.

Stabilizarea si in continuare a situatiei pietelor din Europa va conduce la anul la cresteri in continuare a vanzarilor de masini in Europa ca de altfel si in Romania. Economia globala va creste si in continuare, vazind ca in anul 2008 sau vandut circa 62 milioane de masini la nivel mondial si la anul se vor vinde peste 80 de milioane de masini.

Wall-Street.ro: Care este cel mai scump autoturism vandut anul acesta in Germania, dar in Romania?
Jurgen Schunn:
Cel mai scump automobile vandut de noi este noul model S klasse AMG, 165.000 euro.

Wall-Street.ro: Sunteti interesat sa aduceti in portofoliu o alta marca auto?
Jurgen Schunn:
Nu este usor a integra o alta marca, crescand in domeniul premium. Desigur ca privim oportunitatile pietei si ne adaptam corespunzator.

Wall-Street.ro: Cate autoturisme ati vandut in primul an de activitate in Romania, in 1993? Cum era piata la acea vreme?
Jurgen Schunn:
In anul 1993 cind am inceput in Romania afacerea cu masini am vandut 5 unitati. Piata la acea vreme era inca in formare, era bulversata, concentrata pe masini ieftine. La acea vreme nu existau finantari de nici un fel, o inflatie uriasa, au fost pur si simplu timpuri in care totul era in transformare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri