Pilotul de raliuri Mihai Leu, organizator al Raliului Aradului, considera ca tehnologiile noi de pe masini au rolul de a atrage atentia soferului cand nu este concentrat, insa nu au ce cauta in lumea raliurilor, acolo unde sunt la mare moda cursele cu masini din anii 80 sau 90.

Wall-Street.ro: Crezi ca ar putea exista raliuri dedicate masinilor autonome?
Mihai Leu:
Nu cred ca ar fi o idee buna pentru ca nu ar avea impact la public. Acum sunt la mare moda cursele cu masini din anii 80 sau 90.

Wall-Street.ro: In viitor, in lumea raliului s-ar putea conduce fara copilot datorita tehnologiilor noi?
Mihai Leu:
La raliu sigur nu, pentru ca atunci cursele de raliu isi vor pierde tot farmecul.

Wall-Street.ro: Care este legatura dintre o masina de raliu si una de serie?
Mihai Leu:
Sistemele sunt testate pe masinile de raliu si apoi adaptate pentru masinile de strada.

Wall-Street.ro: Ce imbunatatiri ar putea avea in viitor masinile de raliu?
Mihai Leu:
In toate competitiile in care sunt agrenate sporturile cu motor, costurile au crescut enorm astfel ca FIA (Federatia Iternationala Auto) incearca sa micsoreze costurile. De aceea, multe sisteme performante sunt interzise din aceste motive. Probabil exista multe sisteme performante descoperite dar nefolosite in raliuri.

Wall-Street.ro: Sistemele moderne de asistenta mai mult ingradesc libertatea soferului sau ii sunt benefice? De ce?
Mihai Leu:
Sunt benefice. Unui sofer caruia ii place foarte mult sa conduca, s-ar putea sa ii placa mai putin, dar toate aceste sisteme ajuta foarte mult sa conduci mai sigur. Sa nu uitam ca aceste sisteme au fost descoperite si perfectionate pe masinile de curse.

Wall-Street.ro: Care este opinia ta despre tehnologiile moderne precum cruise control adaptiv, sistemul de franare automata, night vision, parcarea autonoma, consideri ca va scadea gradul de atentie la volan?
Mihai Leu:
Sunt sisteme care ajuta foarte mult soferii iar eu consider ca rolul lor este sa atraga atentia acestora atunci cand nu sunt concentrati. Din punctul meu de vedere, nu cred ca vor scadea gradul de atentie, dimpotriva.

Wall-Street.ro: Ce parere ai despre masinile autonome/ fara sofer?
Mihai Leu:
O parere sincera? Le consider plictisitoare dar sunt bune pentru oamenii de afaceri care prefera sa stea pe bancheta din spate si sa se concentreze asupra altor activitati. Pentru mine nu ar fi nici un farmec sa merg intr-o astfel de masina.

Wall-Street.ro: Care a fost prima masina pe care ai condus-o dupa scoala de soferi, in ce an?
Mihai Leu:
In 1986 am luat carnetul, prima masina a fost o Skoda a unchiului meu. Pentru ca benzina era proasta pe vremea aia, masina nu statea la relanti (daca nu accelerai se oprea motorul) si astfel am invatat sa franez cu stangul, lucru care mi-a folosit f mult la raliu. Dupa doua saptamani am primit prima masina din viata mea de la tatal meu, un Oltcit rosu.

Wall-Street.ro: Ce pareri ai despre scolile de soferi de astazi, comparativ cu perioada in care tu ai facut cursurile de sofer? Sunt soferii de astazi mai bine sau mai slab pregatiti?
Mihai Leu:
Eu cred ca masinile sunt mult mai performante si mai puternice decat cele pe care le aveam inainte si eu cred ca este recomandat pentru fiecare viitor sofer sa faca si un curs de pilotaj defensiv pentru ca va invata astfel multe lucruri ce il vor ajuta enorm la circulatie.

Wall-Street.ro: Va disparea sofatul, asa cum l-ai invatat tu, in viitor?
Mihai Leu:
Consider ca sofatul va evolua si se va perfectiona, fiecare sofer se va adapta masinii pe care o va conduce.

Wall-Street.ro: Cate masini ai avut in posesie, ce modele au fost?
Mihai Leu:
Pana la 30 de ani am avut 28 de masini iar apoi nu le-am mai numarat.

Wall-Street.ro: Ce modele iti plac mai mult SUV, coupe, cabrio, sedan?
Mihai Leu:
Imi plac masinile stabile, sport. Conduc un Mercedes-Benz E Coupe.

Wall-Street.ro: Esti pasionat de o anume marca auto, care sunt atuurile acesteia din punctul tau de vedere? Design, confort, tehnologii, manevrabilitate?
Mihai Leu:
Mercedes este marca mea favorita, pentru ca este sigura, are un design frumos, intruneste toate condiiile pe care trebuie sa le aiba o masina.

Wall-Street.ro: Care sunt asemanarile dintre box si industria auto?
Mihai Leu:
In amandoua domeniile este nevoie de performanta, seriozitate, talent, munca.

Mihai Leu, principalul organizator al Raliului Aradului, a cucerit titlul de campion national de raliuri in anul 2003. Pilotul a renuntat la pilotaj in 2008, insa a ramas aproape de lumea raliurilor ca team-manager sau organizator. Hunedoareanul nu a renuntat la ideea de a concura macar la cate o etapa pe an. Mihai Leu conduce un Mercedes-Benz Clasa E Coupe in cadrul unui parteneriat cu Auto Schunn, dealer al marcii germane premium in orasele Westendorf, Germania, precum si in Romania, in orasele Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri