BMW X5 xDrive40e, primul model plug-in hybrid de serie al marcii germane, poate fi comandat in Romania la un pret de pornire de 71.176 euro cu TVA.

Modelul vine in standard cu sistemul de navigatie si pachetul de suspensii adaptive „Comfort” (include amortizoare reglate electronic si suspensia pneumatica spate) si este cu numai 1500 euro mai scump fata de versiunea BMW xDrive35i la acelasi nivel de echipare si devine mai accesibil comparativ cu versiunea BMW X5 xDrive40d (cu aproximativ 2000 euro mai ieftin).

BMW X5 xDrive40e beneficiaza de o reducere a impozitului anual de utilizare cu 95%, corespunzatoare unui model hibrid, dar si avantajul unui motor de benzina de cilindree mica. Impozitul anual este de numai 8,98 lei.

“Cu o autonomie electrica de 20-25 km, este modelul ideal pentru cei care locuiesc in suburbiile Bucurestiului si ale altor orase mari,” considera Nina Bratfalean, marketing manager BMW Group Romania. Noul model foloseste tehnologia de avangarda promovata cu modelele BMW i, folosind tehnologia eDrive. In plus, prin tehnologia xDrive, atat motorul cu ardere interna, cat si cel electric, antreneaza cele patru roti.

Cu o putere de 313 CP, generata de motorul pe benzina - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuseste un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km si un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeasi distanta parcursa.BMW X5 xDrive40e

Energia pentru electromotorul integrat in transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care - prin intermediul unui transformator de tensiune - furnizeaza puterea si unei baterii de joasa tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e. Alimentat de la o priza obisnuita, timpul de incarcare este de 3 ore si 50 de minute.

Reincarcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursa casnica de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum si la statiile publice de incarcare. In contextul in care se foloseste sistemul BMW i Wallbox pure timpul de incarcare scade la 2 ore si 45 de minute. Pentru a se economisi spatiu, acumulatorul de inalta tensiune se afla sub podeaua portbagajului, acolo unde este si protejat bine in cazul unui accident.

Cu o capacitate a portbagajului ce variaza intre 500 si 1.720 de litri, un spatar al banchetei ce poate fi rabatat in trei parti si cu un interior ce beneficiaza de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucura si de versatilitatea ridicata a unui Sports Activity Vehicle, combinata cu un interior exclusivist.

BMW X5 xDrive40e realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 210 km/h. Pentru aceasta, sistemul combina un motor de patru cilindri benzina care foloseste tehnologia TwinPower Turbo care dezvolta o putere maxima de 245 CP si un cuplu de 350 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric sincron, inserat in cutia de viteze cu opt trepte, care dezvolta 113 CP si un cuplu maxim de 250 Nm.

Intregul sistem este cuplat la cele patru roti prin sistemul de tractiune integrala inteligenta, BMW xDrive. Puterea maxima a sistemului este de 313 CP, in timp ce cuplul maxim este de 450 Nm. Sistemul hibrid este completat de o baterie litiu-ion compusa din 96 de celule care ofera o capacitate de 9 kWh.

Experienta cotidiana de utilizare a aratat ca, atunci cand bateria este complet incarcata, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variatii in functie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanta, cu intreaga familie si multe bagaje, testele au aratat un consum sub 11 litri per 100 km. Cand acumulatorul de inalta tensiune este incarcat complet, automobilul are o autonomie de pana la 31 de kilometri in modul de condus 100% electric, cu o viteza maxima limitata la 120 km/h. Experienta zilnica de teste a aratat o autonomie de aproximativ 20-25 km cu bateria incarcata, suficient pentru parcurgerea drumului birou-acasa sau acasa-birou in mod exclusiv electric.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri