5 Octombrie 2015

Cronologia tragediei VW: ce s-a intamplat cu compania de la iscarea scandalului



La mai putin de doua luni de cand grupul german Volkswagen a anuntat ca a depasit vanzarile Toyota si a devenit numarul 1 mondial, cu 5,4 mil. vehicule livrate pe tot globul in primul semestru, s-a trezit in fruntea celui mai mare scandal din industria auto menit sa ii afecteze reputatia, vanzarile de masini si valoarea pe bursa. Filmul tragediei VW, timp de 2 saptamani, il puteti afla rapid in slide-urile urmatoare.

Sursa foto: Faiz Zaki / shutterstock.com

18 septembrie

  • Vineri pe 18 septembrie administratia Barack Obama a cerut grupului auto Volkswagen sa retraga aproximativ 500.000 de vehicule din Statele Unite, pe fondul acuzatiilor privind nerespectarea standardelor de poluare, potrivit ziarului The New York Times.

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat grupul auto Volkswagen ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Sursa foto: Art Konovalov / shutterstock.com


21 septembrie

  • CEO-ul Volkswagen isi cere scuze

Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen, isi cere scuze ca a stricat increderea clientilor dupa ce compania a fost acuzata ca a trisat in timpul testelor privind emisiile de poluare din SUA si a oprit vanzarile modelelor in cauza.

"Personal, regret profund ca am incalcat increderea clientilor si a publicului. Nu vom tolera incalcari de orice fel a normelor interne sau a legii", a declarat Winterkorn.

  • Volkswagen se prabuseste pe bursa

Volkswagen (VW) a pierdut intr-o singura zi aproape un sfert din capitalizarea de piata, respectiv 15,4 miliarde de dolari, dupa ce a recunoscut ca a trisat in SUA la testele de masurare a emisiilor poluante ale automobilelor diesel, riscand amenzi de pana la 18 miliarde de dolari, relateaza Bloomberg.

Sursa foto: lev radin / Shutterstock.com


22 septembrie

  • Mai multe tari, printre care Coreea de Sud, Germania, Franta, anunta ca au demarat investigatii referitoare la manipularea de catre Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel ale grupului.
  • Volkswagen a dezvaluit ca pana la 11 milioane de automobile la nivel mondial contin softul prin care este influentat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule sa fie incluse in programe de rechemari.

Sursa foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com


23 septembrie

  • Martin Winterkorn este chemat sa dea explicatii conducerii grupului

Martin Winterkorn, seful Volkswagen, da explicatii in comitetul executiv al grupului, in scandalul cu emisii poluante. Winterkorn, care conduce Volkswagen din 2007, este responsabil de strategia produselor, ceea ce il plaseaza in centrul unui scandal care a sters circa 24 de miliarde de euro din capitalizarea de piata a grupului in doar trei zile.

  • Seful VW a anuntat ca a demisionat

"Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. In principal, sunt uimit de faptul ca deficiente de aceasta amploare au fost posibile in Grupul Volkswagen. In calitatea de director general, accept responsabilitatea pentru neregulile depistate la motoarele diesel si am cerut Consiliului de supraveghere sa accepte incheierea mandatului meu la conducerea Grupului Volkswagen. Fac acest gest in interesul companiei, desi nu am fost constient de nicio neregula de care sa fiu eu responsabil", a spus Winterkorn.

Sursa foto: Mediafaxfoto


24 septembrie

  • Volkswagen (VW) a informat ca manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc si in cazul automobilelor diesel din Europa, a declarat ministerul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, potrivit MarketWatch.

"Am fost informati ca si in Europa sunt afectate automobile cu motoare diesel de 1,6 si 2 litri. Vom continua sa colaboram intens cu VW pentru a afla care vehicule sunt implicate", a spus oficialul german.

Sursa foto: simone mescolini / shutterstock.com


25 septembrie

  • Dupa o saptamana de la prima stire despre scandalul emisiilor, seful Porsche, Matthias Mueller, a fost numit director general al Volkswagen de catre board-ul grupului.
  • Grupul german anunta ca si Skoda si Seat au instalat, la randul lor, softuri pe motoarele diesel care triseaza in privinta noxelor.
  • Compania anunta schimbari la conducerea Skoda.

Sursa foto: newsroom.porsche.com


27 septembrie

  • Elvetia a interzis vanzarea modelelor Volkswagen implicate in scandalul emisiilor poluante, masura care afecteaza si alte marci ale grupului, precum Seat si Skoda.

Sursa foto: Natali Glado / shutterstock.com


28 septembrie

  • Scandalul VW loveste si in Audi: peste 2 mil. de masini sunt dotate cu softul de trisare a emisiilor. Circa 1,42 milioane de vehicule Audi cu motoare euro 5 sunt afectate in Europa de Vest, 577.000 in Germania si aproape 13.000 in Statele Unite, a declarat un purtator de cuvant al Audi. Modelele implicate sunt A1, A3, A4, A5, A6, TT , Q3 si Q5.
  • Directorii de cercetare ai marcilor VW, Audi si Porsche au fost suspendati din functii de catre board-ul grupului german VW, pe fondul scandalului emisiilor poluante.
  • Procuratura din Germania a lansat o investigatie penala impotriva fostului director general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn.

Sursa foto: Miro Vrlik Photography / shutterstock.com


29 septembrie

  • Skoda intra in scandalul emisiilor. Sunt vizate 1,2 milioane de masini diesel.
  • Volkswagen anunta ca va rechema 11 milioane de masini diesel Euro5 pentru a corecta emisiile.

1 octombrie

  • Volkswagen spune ca vanzarile in SUA au crescut cu 6,3% luna trecuta fata de septembrie 2014, o cifra mai mica decat a competitorilor dar peste asteptarile analistilor. Pentru a obtine aceasta crestere, dealerii din SUA au trebuit sa faca discounturi chiar si de sase ori mai mari decat inainte de izbucnirea scandalului emisiilor.
  • Guvernul Frantei anunta ca va cere grupului auto Volkswagen rambursarea subventiilor acordate pentru fabricarea de vehicule prezentate ca fiind conforme cu standardele de protectie a mediului, a anuntat ministrul francez al Ecologiei, Ségolène Royal, citat de site-ul cotidianului Le Figaro.
  • Valoarea de revanzare a modelelor Volkswagen ar putea sa scada dupa scandalul emisiilor, fiind cel mai mare risc, considera analistii.

Sursa foto: Taina Sohlman/shutterstock.com




Citeste si