Statele Unite ar putea extinde investigatia legata de dispozitivele de umflare a airbag-urilor fabricate de compania japoneza Takata la mai mult de 11 constructori auto, existand semne de intrebare daca design-ul vehiculelor a jucat un rol in riscul mortal pentru pasageri existent la declansare.

Directorul Administratiei pentru Siguranta Traficului Rutier din SUA, Mark Rosekind, a spus ca agentia poate include mai multi producatori in investigatia legata de airbag-urile Takata, anuntata in luna mai, relateaza Reuters, scrie Mediafax.

El a spus ca unii producatori auto ar putea incepe sa actioneze mai rapid, atunci cand suspecteaza o anumita problema. Agentia ar putea anunta joi ca va supraveghea campania de inlocuire de catre Takata a circa 23,4 milioane de dispozitive de umflare a airbag-urilor, instalate pe 19,2 milioane de vehicule din SUA, fabricate de 11 companii auto, pentru a se asigura ca inlocuirea decurge corect.
"Vom incerca sa dam joi informatii cat mai clare, dar vor fi mai multi de 11 producatori auto", a declarat Rosekind reporterilor.

Dispozitivele de umflare a airbag-urilor, care pot exploda din cauza fortei prea mari de declansare si pot imprastia schije metalice in interiorul masinilor, au provocat cel putin opt decese si cel putin 100 de persoane au fost ranite la nivel mondial. In luna august, autoritatile americane de reglementare au cerut diviziei Volkswagen din SUA sa ofere informatii legate de explozia unui airbag lateral al Takata, instalat pe un VW Tiguan fabricat in 2015.

Evenimentul nu se aseamana cu alte cazuri, care au implicat airbag-uri frontale ale unor modele mai vechi. Reprezentantii Takata au refuzat sa comenteze ce automobile vor mai fi incluse pe lista investigatiilor. Lista include deja vehicule produse de Toyota Motor, Honda Motor si General Motors. "Ne concentram pe producerea componentelor care vor fi inlocuite si lucram cu constructorii pentru rezolvarea problemei. Intentionam sa colaboram cu agentia", a declarat un purtator de cuvant al Takata.

La sfarsitul saptamanii trecute, General Motors a rechemat 400 de vehicule de pe piata americana, dupa ce grupul a fost informat de Takata ca testele efectuate la o fabrica din Mexic au aratat defectarea airbag-urilor laterale. Rechemarea afecteaza sase modele fabricate la inceputul acestui an, intre care Chevrolet Equinox si Chevrolet Malibu.

Sursa foto: testing/shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri