Volkswagen a raportat prima pierdere trimestriala din ultimii 15 ani, de 3,48 miliarde de euro, din cauza costurilor legate de scandalul manipularii testelor de poluare ale automobilelor diesel, si a redus estimarile referitoare la profit, relateaza Reuters.

Analistii anticipau pierderi de 3,47 milarde de euro. Grupul auto german a alocat in trimestrul al treilea 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor campaniei de rechemare in service a 11 milioane de vehicule la nivel global, suma fiind usor peste cea de 6,5 miliarde de euro anuntata la o saptamana dupa ce a recunoscut public manipularea testelor emisiilor, pe 18 septembrie.

Din aceste motive, Volkswagen a anuntat ca se asteapta ca profitul operational din acest an sa scada semnificativ sub nivelul record de 12,7 miliarde de euro obtinut in 2014. Excluzand costul scandalului, producatorul auto anticipeaza ca marja operationala va fi de 5,5%-6,5% in acest an, dupa nivelul de 6,3% atins anul trecut.

Grupul intentioneaza sa reduca investitiile cu 1 miliard de euro pe an la divizia VW, care va rechema in service 5 milioane de automobile pentru eliminarea softului ilegal prin care este redus nivelul emisiilor in timpul testelor. Divizia de lux Audi, care genereaza 40% din venitul grupului VW, va reduce la randul ei cheltuielile.

Volkswagen a confirmat ca pierderea din trimestrul al treilea este prima din cel putin 15 ani, dar, din cauza schimbarilor de contabilitate, nu a putut preciza cand a avut loc pierderea anterioara.

Retail jobs

Grupul ar putea fi nevoit sa aloce fonduri suplimentare pentru masuri de stabilizare a vanzarilor, daca livrarile vor fi afectate de scandal, a spus directorul general Matthias Mueller. Masurile ar putea include discounturi pentru achizitiile de masini noi, daca proprietarii vor preda modele vechi, precum si imprumuturi ieftine si stimulente acordate dealerilor, pentru rascumpararea de masini mai vechi.

Livrarile grupului, care include si brandurile premium Audi si Porsche, au scazut cu 1,5% in septembrie, la 885.300 de vehicule. In trimestrul al treilea, vanzarile au coborat cu 3,4%, la 2,39 milioane de masini. Din acest motiv, VW a coborat in urma Toyota in privinta volumului vanzarilor in primele noua luni ale anului, dupa ce a ocupat prima pozitie la nivel mondial in primul semestru.

Sursa foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com

Citeste si:
Ce pierdere economică va avea Japonia dacă Jocurile Olimpice nu vor...
Ce pierdere economică va...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri