Great Wall Hover H6, un SUV compact chinezesc le demonstreaza europenilor ca sunt in urma cu tehnologia micro hibrid si ca masinile viitorului care stim cu totii ca vor fi electrice, ar putea veni de asemenea din China.

Spre exemplu, Tesla colaboreaza cu firme din China pentru a testa tehnologii noi, iar Volvo a facut progrese mari dupa ce a trecut in proprietatea chinezilor de la Geely si se pregateste sa exporte vehicule Volvo fabricate in Chengdu, China, catre SUA.

Masini frantuzesti sau germane cu sistemul start-stop am condus majoritatea dintre noi si stim ca este mai mult marketing decat tehnologie. Intr-un caz fericit, un model european cu tehnologia micro hibrid ar putea sta cu motorul oprit folosind energia regenerativa circa unu, doua minute.

Great Wall H6

Ce inseamna tehnologia micro hibrid

Sistemul micro hibrid foloseste un motor starter special care opreste motorul atunci cand autovehiculul sta pe loc la semafor sau in aglomeratie, repornindu-l apoi imediat in momentul in care este apasata pedala de ambreiaj, in cazul masinilor cu transmisie manuala sau cand se ridica piciorul de pe frana in cazul cutiilor automate. In manualul de utilizare al modelului chinezesc scrie cam asa: “tehnologia de pornire/oprire inteligenta opreste motorul atunci cand acesta este pe liber, prin intermediul actiunii sinergice a unitatii de control al motorului (ECU), a demarorului superior, a bateriei de acumulare AGM si a senzorului de baterie”.

Great Wall Hover H6

Great Wall Hover H6 foloseste energia regenerativa peste 20 de minute

Si pentru ca in timpul testului am remarcat ca masina chinezeasca a folosit sistemul start-stop la fiecare oprire, la o ora cu trafic intens (ora 18), intr-o zi de vineri, pe traseul Pipera – Piata Victoriei – Cotroceni, am decis sa vad cate minute poate folosi energia regenerativa din bateria de rezerva amplasata sub cotiera fata. Rezultatul a fost de 22 de minute.

Motor/Transmisie Great Wall Hover H6

Modelul de test a fost un SUV Great Wall Hover H6 cu motorul common-rail turbo diesel de 2 litri 143 CP, tractiune integrala si transmisie manuala cu 6 trepte. Consumul inregistrat in prima zi de test, pe cei 9 km de aglomeratie, specifica unei zile de vineri, a fost de 7,9 litri la 100 km. Despre acest motor am citit pe site-uri straine ca este imprumutat de la Volkswagen.

Great Wall Hover H6

Bineinteles, veti spune ca o tehnologie micro hibrid si un consum bun in oras nu sunt suficiente argumente pentru a da banii pe o masina chinezeasca. Ar mai fi de adaugat ca fata de concurentii sai (avand in vedere pretul ma refer la Renault Kadjar, Nissan Qashqai, Dacia Duster), SUV-ul H6 ofera mai mult spatiu si mai multe dotari.

Iar marele atu este ca are o suspensie mai confortabila decat a celor trei crossovere din grupul Renault, care nu produce niciun fel de zgomot pe strazile denivelate. Cu toate acestea, pe viraje, masina demonstreaza o stabilitate foarte buna, iar cuplul maxim de 310 Nm al motorului diesel care se simte inca de la turatii joase face ca masina sa se simta agila pe sosea.

Great Wall Hover H6

Motorul diesel de 2 litri 143 CP are destula putere pentru cele 1.800 de kg, masina trage bine in depasiri si nu este zgomotoasa. Ar mai fi de spus ca SUV-ul chinezesc se conduce si se parcheaza usor.

Avand lungimea de 4,6 metri, latimea de 1,8 metri, inaltimea de 1,7 metri si ampatamentul de 2,68 metri, acesta se poate lauda cu unul dintre cele mai bune spatii interioare din segmentul SUV-urilor compacte. Putem spune ca producatorul chinez a pus pret pe confortul pasagerilor, oferindu-le acestora un interior extrem de spatios. Si portbagajul este pe masura, de 800/2.000 litri, impartit in doua printr-o etajera.

Great Wall Hover H6

Echiparea modelului Great Wall Hover H6

Hover H6 are un pret mai bun decat concurentii sai, 22.000 de euro cu TVA pentru echiparea de varf, denumita Premium. Chiar daca pretul este de SUV de buget, chinezii mizeaza pe confort si ofera foarte multe dotari interesante: airbaguri frontale, laterale si cortina, tapiterie din piele bej, trapa electrica, scaune fata electrice reglabile pe 8 directii si incalzite, sistemul de acces si pornire fara cheie, camera marsarier si senzori, functia follow me home, senzori de ploaie si lumini, aer conditionat automat, jante pe 17, geamuri fumurii, tractiune integrala 4x4 TOD, folosita si de Toyota.

Great Wall Hover H6

Pe lista bogata de dotari avem si ABS+EBD, ESP, HHC (asistenta la plecarea din rampa), TPMS (sistem de monitorizare a presiunii in pneuri), EBL (lumina de avertizare la franarea de urgenta).

Pentru doritorii de masini personalizate este disponibil Hover H6 Domino, care combina doua nuante la alegere si are in plus si sistem de navigatie si faruri de ceata LED.

Cat despre materialele folosite la interior sunt placute si bine prinse, fara a rezulta zgomote. Pe fetele interioare ale portierelor sunt plastice moi si portiuni acoperite cu piele.

Great Wall Hover H6

Hover H6 a primit cinci stele la testul de siguranta din China. Cate stele ar primi la testele europene nu vom afla prea curand pentru ca sunt tinute la distanta brandurile chinezesti.

Garantia pentru acest model in Romania este de trei ani sau 100.000 de km. Importator este Alexandros Motors, companie care a deschis un showroom in Pipera in toamna anului trecut. Tot in Pipera este si service-ul pentru masinile comercializate. Cum importul a inceput de cateva luni, pana in prezent sunt in Romania in jur de 20 de unitati.

Great Wall Hover H6

SUV-ul Great Wall H6 este asamblat la 200 de km de Bucuresti, in Bulgaria, la Lovech, ceea ce ii permite importatorului sa aduca rapid piese de schimb de origine. Pentru situatii neprevazute, Alexandros Motors ofera si asistenta rutiera 24/7 pentru o perioada de trei ani, prin AI Assistance.

Pretul de pornire pentru SUV-ul Hover H6 este de 18.200 euro cu TVA, cu motorul turbo pe benzina de 1,5 litri 143 CP si tractiune 4x4. Mai multe informatii despre Great Wall Hover H6 sunt disponibile aici.

Modele producatorului chinez Great Wall, Hover H6 si Steed 5, sunt prezente pe 26 de piete auto din Europa. Cea mai mare piata este Italia.

O revizie pentru Great Wall Hover H6 se face la 15.000 de km si costa 900 de lei cu TVA. In acest cost intra: filtrul de ulei, filtrul de motorina, filtrul de polen, filtrul de aer al motorului si 5 litri de ulei de motor. Distributia este pe curea, se face la 90.000 km si costa in jur de 2.700 de lei cu TVA.

Date tehnice Great Wall Hover H6 diesel 4x4

Capacitate: 1996 cc
Cai putere: 143 / 310 Nm
0-100 km/h: 11,2 s
Viteza maxima: 180 km/h
Consum mediu: 6,8 l/100 km
Lungime: 4640 mm
Latime: 1825 mm
Inaltime: 1745 mm
Ampatament: 2680 mm
Greutate: 1.800 kg
Garda la sol: 19 cm
Rezervor: 58 l

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri