Cele mai sigure masini pentru pietoni in cazul unor accidente
In Europa, aproximativ 14% din totalul deceselor rutiere implica pietoni, ceea ce face ca testele EuroNCAP sa fie extrem de importante pentru evaluarea protectiei acestora prin testarea structurii fata, capota, parbriz si bara de protectie. O echipa de experti evalueaza apoi riscul potential de leziuni la cap pentru pietoni, pelvis, partea superioara si inferioara a picioarelor. Desigur, in cazul in care masina vine cu un anumit tip de sistem de franare de urgenta autonom, aceasta va primi puncte suplimentare. Sursa foto: andrey_l/ shutterstock.com
Cristian Gubandru • 21 Aprilie 2016 • Auto





5. Mazda CX-3 - 84% protectie pietoni
4. Volvo V40 - 88% protectie pietoni
3. Infiniti Q30 - 91% protectie pietoni
2. BMW Z4 - 91% protectie pietoni
1. Mazda MX-5 - 93% protectie pietoni
Testele au fost realizate la 40 km/h folosind atat un adult cat si un copil.
Chiar daca este din punct de vedere tehnic un crossover, CX-3 a primit un scor mai bun decat noul Opel Astra sau Audi TT atunci cand a fost testat la protectia pietonilor. Acesta ofera chiar si o protectie mai buna impactului la cap decat Mazda 2, scrie carscoops.com.
Mazda CX-3 ofera o protectie de 84% pietonilor in caz de accidente. Din totalul de 30,3 puncte obtinute, impactul la cap a fost notat cu 20 de puncte, cel in zona pelvisului cu 4,3 puncte, iar cel la picioare cu 6 puncte.
Volvo ofera cea mai buna protectie la cap pentru pietoni. Autoturismul dispune de sisteme de protectie dislocabile, cum ar fi capota sau airbag-uri externe de absortie a energiei.
Modelul V40 a obtinut 31,8 puncte, dintre care 24 pentru impactul la cap, doua puncte pentru lovitura in zona pelvisului si 5,8 puncte pentru picioare.
Desi Infiniti Q30 are partea frontala foarte agresiva este unul dintre modelele care au cea mai buna protectie pentru pietoni. Din totalul de 33 de puncte, 21 au fost pentru impactul la cap, 6 pentru pelvis si 6 pentru picioare.
BMW Z4 are un scor pentru protectia pietonilor de 33,1 puncte, dintre care 21,3 puncte pentru impactul in zona capului, 6 puncte in zona pelvisului si 5,8 puncte in zona picioarelor.
Noul roadster japonez MX-5 raneste cel mai putin pietonii in cazul unui accident datorita inaltimii reduse. Dintr-un total de 33,7 puncte, 21,7 puncte au fost primite pentru impactul in zona capului, 6 puncte penru pelvis si 6 puncte pentru picioare.
Te-ar putea interesa si: