Ministerul Transporturilor propune alocarea a cel putin 2% din PIB, prin bugetul alocat ministerului, pentru investitii privind dezvoltarea, modernizarea, reabilitarea si reinnoirea infrastructurilor de transport, precum si pentru intretinerea si reparatiile acestora, potrivit unui proiect de Ordonanta de Urgenta lansat in dezbatere publica.

In limita procentului de minim 2% din PIB este inclusa si contributia Romaniei la cofinantarea proiectelor de infrastructura de transport finantate din fonduri rambursabile si nerambursabile, cea la cheltuielile neeligibile aferente finantarilor din fonduri rambursabile si nerambursabile, precum si contravaloarea fondurilor rambursabile si nerambursabile alocate Romaniei de catre organismele financiare internationale, scrie News.ro.

De asemenea, Ministerul Transporturilor vrea sa infiinteze Fondul pentru Interventii in Situatii de Urgenta (FISU), necesar administratorilor de infrastructura de transport pentru a interveni in situatii de calamitati naturale, accidente precum si pentru alte situatii de urgenta, "in limita a 5% din totalul cheltuielilor de investitii si intretinere prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli ale companiilor".

Amanarea adoptarii acestor masuri in domeniul promovarii proiectelor de modernizare si dezvoltare a infrastructurilor de transport va duce la intreruperea finantarii din partea Uniunii Europene, se precizeaza in proiectul de act normativ.

"Modul de utilizare a fondurilor pentru situatii de urgenta se stabileste prin ordin al ministrului Transporturilor. Actiunile finantate din (FISU) se supun prevederilor legale privind achizitiile publice", indica nota de fundamentare a proiectului.

Citeste si:
Ministerul Transporturilor a lansat o nouă licitație pentru 12...
Ministerul Transporturilor a...

Totodata, se va constitui Fondul de Interventie pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport (FIDIT), in limita a 5% din valoarea surselor de finantare aferente proiectelor de infrastructura de transport identificate.

Proiectele de infrastructura de transport vor fi incluse in FIDIT prin ordin al ministrului transporturilor, "cu respectarea cerintelor de sustenabilitate economica, impactul asupra mediului, conectivitatea populatiei si a mediului de afaceri si in limita fondurilor aprobate anual pentru investitiile in infrastructura de transport prin Legea bugetului de stat".

Ministerul Transorturilor a prevazut si amenzi pentru incalcarea dispozitiilor prevazute, iar in functie de gravitatea faptei se poate considera chiar infractiune.

In domeniul infrastructurii de transport rutier, modificarea traseelor pentru drumurile transregio si a drumurilor eurotrans poate fi amendata de la 25.000 lei la 100.000 lei. Aceeasi amenda o risca si administratorul de infrastructura rutiera daca modifica lista de prioritati, structura proiectelor care compun coridoarele de transport / drumuri transregio / drumuri eurotrans sau costurile estimate pentru proiectele de infrastructura rutiera fara avizul ministerelor implicate.

Citeste si:
Dăianu: Datoria publică ar putea ajunge la 50% din PIB, până în 2024
Dăianu: Datoria publică ar...

De asemenea, modificarea de catre administratorul de infrastructura feroviara a listei de prioritati, a structurii proiectelor si a costurilor estimate pentru proiectele de infrastructura feroviara fara avizul ministerelor implicate se pedepseste tot cu amenda cuprinsa intre 25.000 lei si 100.000 lei. La fel si modificarea listei de prioritati pentru proiectele de infrastructura de transport naval, a structurii proiectelor precum si a costurilor estimate ale proiectelor fara avizul ministerelor implicate.

Administratorul de infrastructura care nu intocmeste si nu transmite raportul de progres va fi penalizat cu o amenda intre 5.000 si 10.000 lei.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri