Complexitatea tot mai mare a masinilor moderne le face mai dificil si mai costisitor de reparat, reiese dintr-o analiza a Accident Exchange, scrie autocar.co.uk.

Producatorii de masini aduc tehnologii noi care utilizeaza senzori cu ultrasunete, camere radar sau aparate de fotografiat, amplasate de cele mai multe ori in locuri care sunt vulnerabile la impacturi.

Un Mercedes-Benz are mai multe piese decat un avion Boeing

"Organizatiile de training, service-urile de tinichigerie si toate sectoarele independente nu pot tine pasul cu viteza prin care se schimba tehnologiile in vehicule. Spre exemplu, sunt mai multe coduri de computer in actualul Mercedes-Benz Clasa S decat intr-un avion Boeing Dreamliner ", a spus Jason Moseley, director executiv al National Association of Bodyshops.

Autoturismele sunt construite din pana la 20 de tipuri de materiale diferite, au elemente din otel, aluminiu, carbon, care pot fi sudate, nituite sau lipite, astfel ca dupa un accident piesele si procesul de reparatie sunt scumpe, iar asiguratorii prefera sa le numeasca mult mai usor decat in trecut daune totale. Anul trecut, din totalul masinilor noi care au avut accident in Marea Britanie peste 10% au fost declarate dauna totala.

"Avand in vedere cum a evoluat tehnologia si potentialul de reparatii scumpe, nu este nevoie de un impact puternic pentru a cauza stricaciuni considerabile", a declarat Scott Hamilton-Cooper, directorul de operatiuni al Accident Exchange.

Citeste si:
Cum s-a adaptat industria de software din România în perioada...
Cum s-a adaptat industria de...

De exemplu, pentru a inlocui aripa fata pe actualul BMW Seria 5 dureaza de trei ori mai mult decat la vechiul model, pentru ca mai intai trebuie data jos capota si deconectata bateria.

Un alt exemplu este noul SUV Volvo XC90. In cazul in care bara de protectie trebuie revopsita este nevoie de inlocuirea ei, intrucat straturile suplimentare pot afecta calibrarea si performantele senzorilor. Dupa inlocuirea barei, senzorii trebuie codati si calibrati.

"In ultimii 5 ani, am observat o crestere dramatica a sistemelor bazate pe senzori. Problema nu este inlocuirea senzorilor ci calibrarea lor, pentru ca nu poate fi facuta decat de catre dealerii marcilor, nu si de service-uri multimarca. De exemplu, calibrarea senzorilor la Volkswagen Golf MK7 costa 1300 de lire in Marea Britanie", mai spun specialistii.

Citeste si:
5 probleme care nu au fost inca rezolvate la masinile autonome
Afla care sunt cele 5...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri