Daca iti doresti din nou placerea de a conduce ca altadata, dar iti este teama sa cumperi un autoturism clasic pentru ca este prea vechi si mai mult te uiti la el decat il conduci, poti sa incerci roadster-ul Mazda MX-5, cu siguranta o sa iti placa.

Mazda MX-5 are un design exterior atragator, modern si un interior simplist, in stilul masinilor de altadata. Doar display-ul color tactil de 7" te aduce in lumea moderna.

Mazda MX-5

Dar nu pentru design ai da banii pe o Mazda MX-5, ci pentru sentimentul ca esti la volanul unei masini sport clasice, care te lasa sa o conduci la limita fara sa intervina sisteme moderne (nu ca nu ar avea), care te lasa sa auzi sunetul motorului turat si al esapamentului, care iti ofera adrenalina si te face sa te simti pilot.

Mazda MX-5

Ce vei mai aprecia cand conduci un MX-5? Faptul ca la volan simti cum masina comunica cu tine. Japonezii numesc acest lucru "o dinamica Jinba Ittai ca si cum ar fi o prelungire a corpului tau". Chestia asta iti da curaj, dar ar fi bine sa ai in vedere ca esti intr-o masina puternica si foarte diferita de ce ai mai condus in trecut, are tractiune spate, 160 CP si doar 1.000 de kg.

Retail jobs

Mazda MX-5

Mai sunt doua lucruri interesante la coupe-ul japonez, unul ar fi faptul ca, cei doi pasageri stau in a doua jumatate a masinii, si vad prin parbrizul mic si aproape drept capota lunga si ascutita, asemanatoare cu partea din fata a unei barci de viteza, iar cel de-al doilea lucru interesant ar fi faptul ca atunci cand virezi de tot rotile masina se poate intoarce aproape in loc, intr-un spatiu foarte mic.

Mazda MX-5

MX-5 este o masina joasa cu doua locuri, scaune sport, un interior doar pentru pasageri (nu poti sa lasi nici macar o sticla de apa la vedere, dar o poti ascunde intr-un torpedou incapator in spatele scaunelor) si un portbagaj mic pentru bagaje (130 de litri).

MX-5 2.0 SKYACTIV-G 160 CP

Daca iti doresti o Mazda MX-5 si esti un pic mai larg la mana, poti sa alegi motorul de 2 litri benzina 160 CP, in locul celui de 1,5 litri benzina 131 CP, diferenta la aceeasi echipare este de doar 2.000 de euro.

Citeste si:
Mazda prezinta la Chicago o editie aniversara MX-5
Mazda prezinta la Chicago o...

Cu propulsorul de 2 litri benzina, MX-5 accelereaza pana la 100 de km/h in 7,3 secunde si atinge viteza maxima de 214 km/h. Motorizarea de 1,5 litri face coupe-ul mai lent cu o secunda.

Diferenta de consum dintre cele doua motorizari este de 0,5 litri in plus pentru cel de 2 litri. Pe autostrada la 130 km/h, MX-5 a afisat un consum de 7,7 litri, iar la 100 km/h de 6,1 litri. In treapta a sasea, MX-5 160 CP are 2.500 de ture la 100 de km/h si 3.250 de ture la 130 km/h.

Preturi Mazda MX-5

Cum va spuneam, coupe-ul cabrio japonez are doar doua motorizari pe benzina, 1,5 litri 131 CP si 2 litri 160 CP. Pretul cel mai mic este de 20.290 euro cu TVA pentru propulsorul de 131 CP si de 26.390 euro pentru 160 CP. Cel mai scump exemplar MX-5, 2.0 SKYACTIV-G 160CP Man Revolution Top, costa 28.290 euro cu TVA.

Modelul nostru cabrio cu soft-top textil cu actionare manuala a fost echiparea Revolution care vine cu sistemul de acces fara cheie, pornire din buton, faruri LED, sistem de navigatie, 9 boxe Bose din care doua in tetierele scaunelor, tapiterie din piele, scaune incalzite, computer de bord, pilot automat, bluetooth, USB, comenzi volan.

Citeste si:
Sefii Renault confirma: Dacia electrica este in lucru
Sefii Renault confirma:...

Mai multe informatii despre Mazda MX-5 sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda MX-5 G160 Revolution

Motor: 1.998 litri benzina Euro6
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 160 (6000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 200 (4600)
Viteza maxima (km/h) 214
Acceleratie (0-100km/h) 7,3
Consum mixt (l/100 km): 6,6
Capacitate rezervor: 45 litri
Volum portbagaj litri: 130
Lungime: 3,91 metri
Latime: 1,73 metri
Inaltime: 1,22 metri
Emisii CO2 g/km: 161 g/km
Masa proprie (kg) 1015

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri