SUV-ul Mazda CX-5 a primit recent doua tehnologii noi in echiparea de top: un sistem de camera cu vizualizare la 360 de grade si un head-up display color cu proiectie pe parbriz.

In urma cu un an, head-up display-ul de pe CX-5 il reprezenta o lentila care isi facea aparitia la pornirea motorului si nu putea fi inchisa deloc, doar oprita afisarea informatiilor.

Head-up display-ul acum este mai vizibil, iar proiectia pe parbriz permite mai multe alerte cu o grafica mult mai frumoasa. Am primit o singura data alerta BRAKE, scrisa cu rosu pe parbriz, insotita de un semnal acustic. Nu ai cum sa nu reactionezi cand vezi semnul pe parbriz. Iar daca nu reactionezi, Mazda CX-5 va frana in locul tau.

Si semnele importante de circulatie sunt afisate pe parbriz, alaturi de monitorizarea unghiului mort al oglinzilor. Atunci cand se apropie masini din spate, pe partea stanga sau pe partea dreapta, pe parbriz apare un semn care iti arata acest lucru. Este o informatie importanta pentru un sofer in Romania, unde adesea se face slalom prin dreapta.

Dependenta de lux: Recurenta...
Citeste si: Un italian a vandut romanilor mobila de lux de 20 mil. euro

Alte informatii afisate pe parbriz sunt viteza vehiculului, instructiuni de navigatie de la un viraj la altul, mentinerea benzii.

Pe camera 360, atunci cand dai cu spatele, iti sunt afisate alerte daca sunt pietoni, ciclisti sau autoturisme, iar daca nu franezi, intervine sistemul Mazda. Imaginea nu este cea intalnita la camerele de pe modele premium, dar este buna. Puteti activa si in mers camerele, exista un buton in stanga volanului (View).

Noaptea, pe autostrada, luminile farurilor cu 12 elemente LED se ridica automat pentru a ilumina o suprafata mai mare din drumul aflat in fata. La apropierea de traficul care vine din fata sau de o masina din fata, acesta coboara pentru a evita orbirea altor soferi. Doar luminile care sunt pe directia vizuala a soferului raman fixe, astfel incat sa vezi mai bine drumul decat daca ar fi coborat tot blocul optic.

5 sfaturi pentru achizitii...
Citeste si: Achizitii mai eficiente la birou. Cum sa economisesti bani si timp

Alte dotari intalnite pe CX-5 in echiparea Revolution Top sunt hayon actionat electric, scaune fata-spate incalzite, volan incalzit, sistem audio premium Bose® cu 10 difuzoare, Smart Key (acces fara cheie), scaune fata reglabile electric, tapiterie din piele, climatizare automata pe doua zone, geamuri fumurii spate/luneta, touchscreen central de 7 inch, pilot automat, mp3 player, sistem de franare automata in oras (SCBS) si functie G-Vectoring Control.

Sistemul G-Vectoring Control ajusteaza cuplul in curbe, direct proportional cu unghiul de rotire al volanului, pentru o precizie directionala mai mare si un ruliu redus. Acesta imprima noului CX-5 o agilitate sporita.

Rata anuala a inflatiei se...
Citeste si: Rata anuala a inflatiei in ianuarie 2019: ce scumpiri s-au inregistrat

Portbagajul CX-5 este incapator, poate acomoda intre 477 (+13 litri) si 1.620 litri de bagaje, volumul standard urcand la 506 litri, daca se apeleaza si la spatiul de depozitare suplimentar situat sub podea.

Cat consuma Mazda CX-5 cu un 2,5 litri benzina

Mazda nu renunta la motoarele aspirate si cu cilindree mare, dar nu are de ce. Sunt silentioase, consuma decent, iar emisiile nu sunt mari. Motorul aspirat de 2,5 litri benzina 194 CP are emisii de 162 grame CO2 pe km, iar consumul in oras este intre 9 si 13 litri la suta de km. Acest propulsor, il mai gasim si pe Mazda6.

La o viteza de 50 km/h computerul de bord arata un consum de 4 litri la suta, iar la 70 km/h consumul este de 5,5 litri la suta. O viteza de 100 de km/h ii aduce lui CX-5 un consum de 7,5 litri la suta. Cifrele sunt bune pentru un motor de 2,5 litri, intrucat japonezii au implementat sistemul de dezactivare a cilindrilor.

Cea mai recenta versiune a motorului Skyactiv-G 2.5 functioneaza prin controlul miscarii supapelor pentru a opri in mod discret doi din cei patru cilindri ai motorului la o viteza constanta de croaziera, reducand pierderile si imbunatatind semnificativ consumul de combustibil. Schimbarea are loc in milisecunde, fiind imperceptibila.

Preturi Mazda CX-5

Modelul de test in echiparea Revolution Top costa 35.000 euro cu TVA, iar nuanta Rosu Soul Crystal costa in plus 790 euro.

Cel mai mic pret pentru Mazda CX-5 este de 22.490 euro cu TVA, pentru motorul pe benzina de 2 litri 165 CP, 4x2, transmisie manuala cu 6 trepte. Mai multe informatii despre Mazda CX-5 gasiti aici.

Date tehnice Mazda CX-5 2.5 Benzina (Skyactiv-G) 194 CP Revolution Top

Motor: 2.5 litri benzina
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 194 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 258 (4000)
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie (0-100km/h) 9,2
Consum mixt (l/100 km): 7,1
Capacitate rezervor: 58 litri
Volum portbagaj litri: 506
Lungime: 4,55 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,68 metri
Emisii CO2 g/km: 162 g/km
Masa proprie (kg) 1560


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test cu noul SUV CX-5 si cel mai puternic motor Mazda - 2,5 litri