BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group vor infiinta o societate mixta pentru crearea de statii de incarcare ultra-rapide si de mare putere, de-a lungul celor mai mari autostrazi din Europa.

Societatea mixta isi propune sa instaleze un lant de surse de incarcare de curent continuu pentru automobilele electrice (Battery Electric Vehicles), care cuprinde rute lungi din Europa.

Statiile de incarcare ultra-rapide si de mare putere vor avea pana la 350kW, fiind mult mai rapide decat cea mai puternica statie de incarcare din prezent. Conform planului, constructia statiilor va incepe in 2017. Tinta este construirea a aproximativ 400 de astfel de puncte de incarcare in Europa.

Pana in 2020, clientii vor avea acces la sute de puncte de incarcare de mare putere. Scopul este de a permite calatoriile pe distante lungi cu ajutorul retelei deschise de statii de incarcare plasate de-a lungul autostrazilor si arterelor importante, ceea ce nu a fost posibil pentru majoritatea conducatorilor de automobile electrice (BEV) pana in prezent. Aceasta solutie ar urma sa permita sistemului de incarcare cu energie electrica sa devina la fel de simplu ca alimentarea cu combustibil de la benzinariile clasice.

Reteaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS). Infrastructura de incarcare planificata se extinde de la standardul tehnic existent de incarcare pentru curent continuu si alternativ catre urmatorul nivel al capacitatii de incarcare rapida cu curent continuu, de pana la 350 kW.

Masinile electrice care sunt compatibile cu puterea maxima a statiilor de incarcare se pot reincarca, indiferent de marca, in mult mai putin timp decat in prezent. Reteaua este proiectata pentru a deservi toate automobilele echipate cu CCS, facilitand astfel adoptarea masinilor electrice (BEV) in Europa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri