Un pod peste Dunare la Braila devine cel mai mare contract de infrastructura din ultimii 27 de ani. Va costa o jumatate de miliard de euro.

Contractul va fi atribuit in baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Proiectul de investitie, cu o lungime totala de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea si executia drumului principal, Braila – Jijila si a drumului de legatura cu DN22, Smardan – Macin.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

Lungimea totala a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezinta deschiderea laterala, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces, in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Citeste si:
Ce proiecte de infrastructura sunt incluse in bugetul Transporturilor
Bugetul Ministerului...

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunare este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete, pana la km 7+940.

Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Citeste si:
Autostrazile si proiectele de infrastructura inaugurate in 2018
Cati kilometri de autostrada...

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Ofertele au fost depuse de doua companii:

1. Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)
2. Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Citeste si:
Drumurile noastre poate...in viitor. Doar 15 km, inaugurati in 2017
Retrospectiva 2017: Doar 15...
Sursa foto: hxdyl / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Podul peste Dunare de la Braila primeste 363 mil. euro, bani europeni