Mercedes-Benz de ceva timp tot incearca cate un motor al grupului Renault pe masinile sale, de data aceasta a ales primul sau pick-up, de dimensiuni medii, Clasa X.

O colaborare dintre doua branduri de acelasi nivel ar fi trecuta cu vederea de toata lumea, dar una intre un brand premium si unul care nu va fi premium niciodata, nu. Apar mai multe intrebari la care poate nu vom afla raspunsul niciodata. Asa ca putem sa ne rezumam la una singura la care aflam singuri raspunsul dupa ce testam produsul: cum merge o masina germana premium cu un motor frantuzesc non-premium?

In primul rand trebuie sa va spun ca Mercedes-Benz Clasa X va avea patru motorizari, un propulsor pe benzina de 2,3 litri benzina 165 CP (MT) de provenienta Renault, doua motorizari de 2,3 litri diesel 163 CP si 190 CP (MT/AT), tot frantuzesti si unul german de 3 litri diesel 258 CP (AT). Toate motorizarile au distributie pe lant, iar reviziile se fac la 40.000 km.

In prezent puteti alege doar dintre cele doua dieseluri de 2,3 litri 163 CP (35.500 euro pentru tractiune spate, 37.200 euro pentru 4x4) si 190 CP (39.700 pentru tractiune spate, 38.900 euro 4x4 cu o echipare mai slaba). Noi am condus un Clasa X de 190 CP.

Este o masina buna chiar daca are piese importante de la Renault: motorizari, transmisii (manuala in 6 trepte si automata in 7 trepte), ambreiaj, cardan, punte spate.

Am spus ca este o masina buna pentru ca nu m-a deranjat absolut nimic la acest pick-up, respecta "pretentiile" Mercedes-Benz. Este bine insonorizata, bine asamblata, fara acele sunete enervante de materiale care nu sunt prinse bine. Suspensia este confortabila la gropi, indiferent unde stai in masina. Am fost la volan, in dreapta soferului, dar si in spate, iar felul in care suspensia filtreaza gropile este de apreciat.

Pe sosea, Clasa X are acel ceva care il au toate masinile Mercedes-Benz, deci o vei conduce de placere. Despre motorul de 2,3 litri 190 CP va pot spune ca pare lent si cutia la fel, dar consider ca se va schimba acest feeling cand masinile vor avea macar 2000-3000 de km in bord. Acest lucru l-am remarcat la mai multe masini care aveau 0 km, precum cea pe care am condus-o spre Covasna.

Cat consuma Mercedes-Benz Clasa X

Consumul afisat pe 400 de km parcursi a fost de 10 litri, iar un al doilea consum mediu pe 150 de km, dupa ce am resetat computerul de bord, a fost de 7,5 litri.

O alta intrebare ar fi: Avand piese de la grupul Renault, platim pretul pe care il cer francezii sau pe care il cer nemtii?

Raspunsul pe care l-am primit a fost ca modelul Clasa X va avea tarife pentru piesele de la furnizori ai Renault la acelasi palier de pret cu piesele germane, care in unele situatii au un pret mai bun.

Reprezentantii Mercedes au mai spus ca modelul Clasa X, la exterior este mai mult de 90% schimbat fata de modelul Nissan Navara. La fel si la interior. Mercedes-Benz Clasa X este disponibil in Romania in trei variante de echipare (Pure, Progressive si Power). Pentru scaune exista sase versiuni diferite de tapiterii, doua tipuri diferite de piele pentru interior.

Cui i se adreseaza un pick-up premium de dimensiuni medii

Reprezentantii din Romania spun ca modelul Clasa X poate fi cumparat fie de un om de afaceri, de un proprietar de pamant, de o persoana cu hobby-uri "voluminoase", de o persoana cu un stil de viata independent sau de o familie.

Bineinteles poate fi cumparata de oricine, dar nu vad o familie de romani sa isi duca copii la gradinita cu un pick-up de 5,34 de metri lungime, 1,92 metri latime si o garda la sol de 22 de cm.

Capacitatea maxima de transport in bena este de 1,1 tone.

Pentru ca nu s-a pus problema unei sesiuni deschise de intrebari si raspunsuri, nu va pot spune daca este in plan si o versiune Clasa X cu doua usi sau ce capacitate are rezervorul, care este garantia la rugina sau pentru motorizari.

Piata de pick-up din Romania

Vanzarile de pick-up in Romania au fost de 897 de unitati in primele 9 luni. In segmentul pick-up, modele disponibile in Romania sunt Clasa X, Ford Ranger (349 unitati), Toyota Hilux (235 unitati), Nissan Navara (125 unitati), Mitsubishi L200 (118 unitati), VW Amarok (60 unitati), Fiat Fullback (10 unitati).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri