Noile schimbari pentru MINI Hatch cu trei usi, MINI Hatch cu cinci usi si MINI Cabriolet includ un design reimprospatat, inovatii in domeniul tehnologiei transmisiei, optiuni suplimentare de personalizare, noi combinatii de transmisie si motor, o gama extinsa de dotari standard, faruri si stopuri nou proiectate, finisaje aditionale ale caroseriei si conectivitate de ultima ora pentru confort si infotainment.

Datorita designului modificat al farurilor circulare caracteristice, partea fata a noilor MINI Hatch cu trei usi, MINI Hatch cu cinci usi si MINI Cabriolet sa fie chiar mai expresiva. La farurile cu halogen disponibile standard se adauga un accent atractiv prin intermediul black panel. Luminile de zi si semnalizatoarele, ambele cu tehnologie LED, sunt generate de un inel care inconjoara intregul contur al farului.

Disponibile optional, farurile LED adaptive isi ajusteaza automat luminozitatea in functie de situatia de pe sosea. La viteze mici, atunci cand conduceti printr-un oras de exemplul, iluminatul suplimentar in viraje asigura vizibilitatea optima pe sectiuna laterala a drumului. Totodata, faza scurta isi adapteaza functionarea la viteze mari, de exemplu atunci cand conduceti pe autostrada.

Farurile LED adaptive dispun acum de o functie automata antiorbire pentru faza lunga. Tehnologia Matrix asigura folosirea fazei lungi evitand orice efect de orbire pentru ceilalti utilizatori ai drumului. In acest scop, este impartit in patru segmente dispuse orizontal, care sunt activate si dezactivate independent unele de celelalte la viteze de peste 70 km/h. Segmentele de faza lunga sunt controlate in functie de situatia de pe sosea. De indata ce camera frontala MINI inregistreaza un autovehicul care se apropie sau un autovehicul care merge in fata, spatiul pe care il ocupa vehiculul este iluminat doar de faza scurta. Aceasta se face prin dezactivarea segmentelor de faza lunga Matrix care sunt responsabile pentru spatiul in cauza. Zonele ramase ale drumului continua sa fie iluminate cu luminozitatea fazei lungi.

Gama de culori ale caroseriei include trei variante noi: versiunile metalizate Emerald Grey, Starlight Blue si Solaris Orange.

MINI Hatch cu trei usi si MINI Hatch cu cinci usi sunt disponibile si cu tapiteria cu piele Chester in nuanta Malt Brown si o Colour Line disponibila acum si in Malt Brown.

Motorizari revizuite

Motoarele pe benzina, cu trei cilindri, de la MINI One First si MINI One isi obtin puterea dintr-o capacitate de 1,5 litri. Aceasta vine cu o crestere a cuplului maxim cu 10 Nm, ajungand la 160 Nm, respectiv la 190 Nm. In plus, toate motoarele pe benzina sunt echipate cu injectie directa pe benzina, cu o presiune maxima marita de la 200 la 350 bar, si lame ale turbocompresorului din material foarte rezistent la caldura.

Ca alternativa la transmisia standard - manuala, cu sase trepte - este disponibila optional o transmisie Steptronic cu ambreiaj dublu, cu sapte trepte, pentru modelele MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S si MINI Cooper D. Noul tip de transmisie este caracterizat printr-o schimbare foarte rapida a vitezelor, care permite manevre de acceleratie extrem de sportive, fara sincope ale cuplului. Este actionata cu ajutorul parghiei de selectie electronica nou proiectata. De asemenea, o transmisie Steptronic sport cu sapte trepte, cu ambreiaj dublu, este disponibila pentru MINI Cooper S.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri