Vanzarile retail de carburant ale MOL au continuat cresterea pe piata din Romania si in 2017. Astfel, vanzarile de motorina (retail) au crescut cu 10% in 2017 comparativ cu 2016, in timp ce vanzarile de benzina au fost stabile.

Segmentul Serviciilor pentru Clienti (Retail) si-a continuat evolutia pozitiva impresionanta de peste 10% in contextul cresterii consumului de combustibil (crestere de 4% in 2017 in ECE) si a unor marje sustenabile. Segmentul a afisat un rezultat EBITDA de 358 milioane USD, o crestere anuala de 17%, fiind foarte aproape sa realizeze tinta EBITDA de 450 milioane USD pana in 2021.

Datorita implementarii pe scara larga a conceptului Fresh Corner al companiei MOL, cresterea marjei la produsele nepetroliere a continuat sa depaseasca marja produselor petroliere, cota acestora din totalul marjei produselor din benzinarie atingand un nou record de 26% in ultimul trimestru al anului.

Segmentul Downstream a inregistrat din nou rezultate puternice, ramanand principalul furnizor de venituri, prin realizarea a aproape jumatate din rezultatul operational al Grupului, in valoare de 1,18 miliare USD. Segmentul si-a crescut contributia cu 2% fata de un punct de pornire deja destul de ridicat, datorita unor programe interne de eficientizare si a unui mediu extern in continuare favorabil.

Rezultate MOL

Rezultatul EBITDA al companiei MOL a crescut cu 14%, depasind detasat tinta stabilita pentru 2017 pe fondul unor performante financiare si operationale remarcabile din partea tuturor diviziilor.

Citeste si:
Vanzarile de motorina MOL au crescut in primele 3 luni
Vanzarile de motorina MOL au...

Cheltuielile de capital aferente activitatilor organice s-au ridicat la 1,04 miliarde USD, in conformitate cu tintele recomandate mai mici, dar usor mai mari decat in anul precedent. Compania MOL a continuat sa genereze o cantitate masiva de numerar neangajat, creand astfel un cadru financiar puternic pentru implementarea proiectelor sale ambitioase de transformare a activitatii.

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a fost de 854 milioane USD, in crestere cu 26% fata de 2016 din cauza preturilor mai mari ale petrolului Brent si gazelor. Datorita unei discipline stricte privind costurile, fluxurile de numerar neangajat ale acestui segment au atins un nivel aproape dublu, 14 USD pe fiecare baril produs, contribuind decisiv la generarea de numerar in 2017. Productia zilnica a fost in medie de 107.400 de barili echivalent petrol, putin sub tinta anuala recomandata, datorita contributiilor scazute provenite din Marea Britanie.

Rezultatul EBITDA al segmentului Midstream (transport de gaze naturale) a crescut cu 15% fata de anul trecut, ajungand la 223 milioane USD, sprijinit puternic de volumele mai mari de gaze transportate intern, care au putut compensa modificarile nefavorabile de tarife.

Grupul MOL este o companie internationala integrata si independenta, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 30 de tari, aproximativ 25.000 de angajati in intreaga lume si peste 100 de ani de experienta in industrie. In domeniul explorarii si productiei de hidrocarburi, experienta de peste 80 de ani a Grupului sprijina operatiunile de productie in 8 tari si activitatile de explorare in 13 tari.

Citeste si:
Vanzarile retail ale grupului MOL in Romania, in T1
Vanzarile retail ale grupului...

Grupul MOL controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de aproximativ 2.000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 10 tari, din care 213 in Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Vanzarile retail ale MOL Romania au crescut cu 3% pentru motorina