De mai bine de 12 ani de cand a aparut in spatiul public intentia de a solutiona problema traficului prin largirea bulevardului Prelungirea Ghencea, cetatenii care locuiesc in zona s-au saturat sa astepte promisiunile autoritatilor. Nici planurile pentru Pasajul Domnesti, pentru care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a alocat in acest an 18,4 milioane de lei, nu i-au convins pe cetateni, asa ca au decis sa protesteze, din nou, la inceputul lunii iunie.

Initiativa Prelungirea Ghencea a anuntat ca incepe organizarea protestului in Prelungirea Ghencea pentru urgentarea lucrarilor de supralargire a bulevardului si de constructie a pasajului Domnesti, pe data de 9 iunie 2018, intre orele 10-13. Un protest similar a fost organizat in octombrie.

Organizatia a depus pe 8 mai notificarile de protest la Primaria Bucuresti si la Primaria Bragadiru, dar primarul din Bragadiru i-a transmis sa se adreseze CNAIR care are in sarcina Pasajul. Mai mult, viceprimarul Capitalei le-a transmis sa se adreseze Comisiei de ordine publica din Primaria Municipiului Bucuresti.

Dupa depunerea cererii de protest, reprezentatii organizatiei sunt invitati vineri, 18 mai, in audienta cu reprezentatii Primariei Capitalei, la un an si jumatate de la prima audienta ceruta Primarului General al Capitalei, Gabriela Firea.

Intr-un eveniment pamflet, organizat pe Facebook, de organizatiile Initiativa Domnesti si Initiativa Prelungirea Ghencea, cetatenii sunt invitati sa participe la inaugurarea Pasajului Domnesti si largirea Prelungirii Ghencea. Data la care va avea loc evenimentul este 1 aprilie 2106, marcand, astfel, Ziua Pacalelilor la 100 de ani de cand au inceput sa fie lansate promisiuni pentru constructii.

“Acest eveniment este un pamflet. La fel ca si ceea ce primim, de 28 de ani deja, din partea autoritatilor din Romania ca inlocuitor pentru infrastructura”, se arata in mesajul transmis pe pagina de Facebook a evenimentului.

Suma alocata pentru Pasajul Domnesti, care intra in administrarea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) in acest an este de 18,4 milioane de lei fara TVA, urmand sa se intocmeasca documentatiile necesare obtinerii autorizatiilor de demolare, realizarea drumurilor tehnologice si a platformelor de depozitare temporara, demolarea constructiilor existente, relocari utilitati, terasamente si fundatii, a transmis CNAIR in raspunsul catre Initiativa Prelungirea Ghencea. Perioada de proiectare a fost prelungita cu 25 de zile in urma modificarilor cerute de Primaria capitalei in octombrie 2017.

Promisiuni si anunturi

In noiembrie 2013, pe lista lucrarilor publice care ar fi urmat sa fie tratate cu prioritate la finantare de catre Guvern in 2014 se regasea si largirea la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucuresti-Domnesti). Indicatorii tehnico-economici ai proiectului, aprobati de Executiv in noiembrie 2014, aratau ca valoarea totala a investitiei este estimata la aproape 250 de milioane de lei.

In octombrie 2014, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta ca a elaborat studiul de fezabilitate, precum si documentatia de atribuire aferenta pasajului suprateran Centura Bucuresti – Domnesti si ca il va construi in primavara lui 2015.

Pe 10 mai 2017, dupa o serie de contestatii rezolvate, CNAIR a semnat cu Asocierea Straco - Grup - Comnord - Specialist Consulting contractul pentru constructia pasajului Domnesti, in suma de 91,552 milioane lei, fara TVA, termenul de finalizare fiind 2019.

Proiectarea si executia pasajului suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti - Domnesti va dura trei luni, iar constructia propriu-zisa a acestuia va fi de 24 de luni. Garantia de buna executie a acestui pasaj va fi de 24 de luni.

Configurat sub forma de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersectia dintre strada Prelungirea Ghencea - DJ602 si Centura Bucuresti si are ca principal scop fluidizarea traficului rutier in zona.

Lucrarile prevazute in proiect sunt grupate in trei categorii: pasaj suprateran peste Centura rutiera a municipiului Bucuresti si CF pe strada Prelungirea Ghencea si DJ 602; pasaje pe soseaua de centura pe bretele de urcare/coborare la intersectia giratorie denivelata; intersectie giratorie denivelata propriu-zisa.

Pe 31 mai 2017, Guvernul a aprobat, printr-o hotarare, declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti si fondurile necesare pentru plata despagubirilor pentru imobilele proprietate privata situate pe coridorul de realizare a acestei lucrari, in suma de 23 de milioane de lei.

La inceputul anului 2018, proiectul de buget al Capitalei prevedea alocarea sumei de 200.000 de euro pentru refacerea studiului de fezabilitate, conform PMUD a penetratiei Prelungirea Ghencea Domnesti.

Mai greu cu faptele

Despre pasajul de la Domnesti se vorbeste din 2006, din timpul mandatului lui Adriean Videanu, cand Consiliul General al Capitalei a votat o hotarare de consiliu prin care se urmarea largirea Prelungirii Ghencea si construirea pasajului Domnesti.

In august 2013, premierul Ponta anunta ca Guvernul va decide prin hotarare, in perioada imediata, inceperea procedurilor de licitatie pentru construirea unui pasaj pe centura Capitalei in zona Prelungirea Ghencea-comuna Domnesti, pentru fluidizarea traficului.

In noiembrie 2013, primarul Sorin Oprescu declara ca in 2014 Primaria va largi Prelungirea Ghencea pana la limita administrativa.

La finalul anului 2017, Stefan Ionita, directorul CNAIR, anunta ca ordinul de incepere pentru constructia pasajului Domnesti va fi dat in prima saptamana din luna ianuarie 2018. “In acest moment nu mai poate interveni nimic in realizarea obiectivului", dadea asigurari Ionita.

Actualul primar, Gabriela Firea, a venit cu o alta solutie pentru traficul aglomerat de pe bulevardul Ghencea, propunand o linie de tramvai in Prelungirea Ghencea si preluarea Pasajului Domnesti de catre firma de constructii a municipalitatii, dar propunerea ar prelungi termenul de constructie deja intarziat.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri