Toyota ramane cel mai valoros brand auto din lume pentru al saselea an consecutiv, in timp ce Mercedes-Benz a intrecut BMW si a urcat pe locul 2 pentru prima data in clasamentul anual. Tesla si-a marit valoarea marcii cu 60% si a ajuns la distanta mica de Audi.

Valoarea marcii Toyota a crescut cu 5% in ultimul an, pana la aproape 30 de miliarde de dolari, datorita cererii puternice pentru SUV-urile sale in Europa si Statele Unite, potrivit studiului BrandZ Top 100 cele mai valoroase marci globale lansat de Kantar Millward Brown, scrie Automotive News Europe.

Toyota a fost nr. 1 in 11 din cei 13 ani de studiu. In anii in care nu a fost numarul 1 in clasament, 2010 si 2012, Toyota a fost pe locul al doilea.

Mercedes, care a depasit marca BMW in vanzarile de vehicule la nivel mondial in 2016 si 2017, si-a marit valoarea comerciala cu 9%, pana la 25,7 miliarde de dolari, pentru a depasi rivalul din Munchen. BMW a crescut cu 4%, ajungand la 25,6 miliarde de dolari in clasamentul valorii brandurilor auto.

Cresterea Mercedes a fost atribuita performantelor sale puternice din China, Brazilia si Rusia, precum si succesului noii clase E. De la lansarea clasamentului, Mercedes a terminat fie pe locul 3, fie pe locul 4.

Romania a iesit din cursa...
Citeste si: Romania a iesit din cursa pentru noua fabrica Volkswagen - Skoda

Cele mai valoroase 10 branduri de masini:

1. Toyota 29,99 mld. dolari
2. Mercedes 25,68 mld. dolari
3. BMW 25,62 mld. dolari
4. Ford 12,74 mld. dolari
5. Honda 12,70 mld. dolari
6. Nissan 11,43 mld. dolari
7. Audi 9,63 mld. dolari
8. Tesla 9,42 mld. dolari
9. Maruti Suzuki 6,38 mld. dolari
10. Volkswagen 5,99 mld. dolari

VW reintra in clasament

Dupa o absenta de doi ani, marca Volkswagen a intrat din nou in clasament pe locul 10 cu o valoare de aproximativ 6 miliarde dolari, de la 5,1 miliarde de dolari anul trecut. VW a renuntat la clasament in 2016 si 2017 din cauza reactiilor scandalului emisiilor. In septembrie 2015, constructorul auto a recunoscut ca a folosit un dispozitiv de manipulare la autoturismele diesel pentru a insela testele de emisii. In timp ce VW a platit miliarde in amenzi, clientii sai au ramas loiali. Valoarea VW este inca mai mica decat atunci cand a parasit clasamentul in 2015 (9,3 miliarde de dolari).

Telsa, la mica diferenta de Audi

Tesla si-a marit valoarea marcii la 9,4 miliarde de dolari anul acesta de la 5,9 miliarde de dolari anul trecut. Brandul s-a mentinut pe locul 8 in clasament si a terminat foarte aproape de Audi, care a avut o valoare de 9,6 miliarde de dolari, o crestere de 3% din 2017.

FAN Courier si Dedeman,...
Citeste si: FAN Courier si Dedeman, liderii Superbrands 2019

Sursa foto: Tomasz Romski/shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Tesla a depasit vanzarile Mercedes-Benz in SUA pentru prima data