De la debut si pana astazi, Suzuki Vitara s-a vandut in peste 3.65 de milioane de unitati, in 191 de tari din intreaga lume. Suzuki Vitara a debutat in 1988, fiind primul model SUV compact al japonezilor.

Prima generatie Vitara

Suzuki si-a dorit un vehicul care sa traverseze atat trasee off-road, padure, noroi si pietre, sa ii duca pe soferi in locuri considerate pana atunci inaccesibile. Compania a transformat aceasta viziune in realitate, lansand modelul Suzuki Jimny in 1968.

Douazeci de ani mai tarziu, gratie experientei dobandite cu Jimny, Suzuki a facut alt pas important si a creat un vehicul complet nou, de tip off-road: prima generatie Vitara. Aceasta venea pe o piata care abunda de vehiculele de teren grele si vehiculele sport de dimensiuni medii.

Contururile rotunjite ale caroseriei au fost primite cu entuziasm de catre clienti, pentru ca ii dadeau un aer cordial. Iar noua forma a parbrizului, oferea un aspect frontal atragator, in vreme ce roata de rezerva montata in spate, ii conferea masinii un aer aventuros, de 4x4.

Prima generatie Vitara a deschis un nou capitol de posibilitati pentru Suzuki, pe orice tip de teren. Un sasiu robust cu suspensie simpla si rafinata (suspensii MacPherson in fata si punte spate) a fost un pas ambitios in lumea SUV-urilor. Ampatamentul scurt de 2.200 mm sporea manevrabilitatea, vehiculul cantarind doar 1.000 kg. Era cel mai usor off-roader disponibil la vremea respectiva.

In 1991, Suzuki si-a extins oferta Vitara cu adaugarea unei versiuni cu cinci usi si un motor de 1,6 litri pe benzina. Acesta a avut aceeasi latime ca versiunea cu trei usi, dar beneficia de ampatament (2.480 mm) si lungimea totala (4.030 mm) marite.

In 1994, Suzuki a imbunatatit Vitara cu dispozitivul de transport Drive Select 4x4. Acesta permitea conducatorilor auto sa reactioneze rapid la schimbarea conditiilor rutiere, prin comutarea intre tractiunea 4x2 si tractiunea 4x4 in miscare.

In 1996, Suzuki a introdus un motor diesel de 2.0 litri, cu patru cilindri si turbocompresor, iar anul urmator a adaugat si un intercooler. Motorul diesel a adaugat SUV-ului eficienta economica, fie ca era rulat pe sosea sau pe teren accidentat. Intercoolerul a crescut puterea cu 23% si cuplul morotului cu 29%. Prima generatie Vitara s-a vandut in aproximativ 1,1 milioane de unitati in noua ani si jumatate.

A doua generatie sau Grand Vitara

In 1998, Suzuki a lansat prima generatie Grand Vitara. Era de dimensiuni mai mari si avea si un design mai grandios, anuntand o noua generatie de vehicule 4x4.

In 2000, Suzuki a marit confortul, permitand soferilor sa comute transmisia de pe doua, pe patru roti, cu ajutorul unui intrerupator in cabina. Grand Vitara a permis companiei Suzuki sa intre in piata SUV-urilor recreative.

In 2001, Suzuki a patruns pe un teren nou prin lansarea Grand Vitara XL7, ce combina o experienta relaxanta la volan cu performanta de off-road, printr-un habitacul spatios, in care incapeau maxim sapte persoane.

Grand Vitara XL-7 a fost cel mai mic SUV de sapte persoane din clasa. Bazat pe Vitara cu cinci usi, noul model era cu 320 mm mai mare in ampatament si cu 485 mm mai mare in lungime. Gratie unui al treilea rand de scaune, Grand Vitara XL-7 a devenit vedeta seriei.

Grand Vitara (a treia generatie)

A treia generatie Vitara si-a facut debutul pe piata in 2005. Pastra identitatea unica a seriei Vitara si prezenta imbunatatiri care evidentiau excelenta modelului.

Inginerii au pastrat motorul longitudinal pentru a distribui greutatea in mod egal, intre puntea fata si spate. Astfel, motorul, transmisia si alte elemente grele sunt continute intre cele doua punti, pentru o manevrabilitate excelenta. Au fost alese cinci motoare pe benzina; (1,6 litri cu temporizare variabila a vanei) 2,0 litri, 2,4 litri, V6 de 3,2 litri si V6 de 2,7 litri), precum si un motor diesel, foarte performant. Grand Vitara inglobeaza trei atribute cheie: performanta off-road, performanta pe sosea si confort la volan.

Sistemul 4WD permitea soferului sa aleaga unul din cele patru moduri de rulare, printr-un simplu buton. Modul 4H oferea o deplasare lina si stabila in modul 4x4 permanent. Modul 4H oferea tractiune suplimentara pentru drumuri accidentate, modul 4L Lock trebuia folosit in conditii extreme, iar modul N permitea Vitarei sa fie tractata. Vanzarile primei si celei de-a doua generatii au atins peste 1,7 milioane de unitati.

Suzuki Vitara - generatia a 4-a

In octombrie 2014, la mai bine de 25 de ani de la debutul primelor generatii Vitara, Suzuki a revenit la numele Vitara cu un model nou.

Tehnologiile Suzuki 4x4 au evoluat impreuna cu seria Vitara. Noua Vitara incorporeaza sistemul optional ALLGRIP care a debutat pe SX4 S-CROSS.

Productia de Vitara Brezza a fost demarata de Maruti Suzuki India Limited in ianuarie 2016. Vitara Brezza este primul model pe care Maruti Suzuki a dezvoltat-o ”in-house”, pe baza platformei globale Suzuki, de la planificarea produsului, la design si evaluare. Acesta are o lungime de aproape 4 metri, avand un loc aparte in segmentul cel mai vandut din India.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri