GALERIE FOTO | Suzuki, debut în arena electricelor: Cel mai cunoscut model al japonezilor primește baterii

Sursǎ foto: Suzuki

Gallery Vezi Galeria (15)

GALERIE FOTO | Suzuki, debut în arena electricelor: Cel mai cunoscut model al japonezilor primește baterii

Cuprins Articol:

Suzuki a prezentat noul eVitara, primul automobil 100% electric al mărcii și rodul unui parteneriat cu gigantul Toyota. Modelul va fi produs în India și va ajunge și pe piața europeană din vara anului european, dar Suzuki nu a oferit detalii prea multe, dar design-ul este influențat de conceptul eVX lansat la începutul anului trecut.

Suzuki, unul dintre cei mai populari constructori auto din România, care se află constant în top 10 mărci, a intrat în arena EV-urilor cu eVitara, un SUV cu dimensiuni compacte. Ca dimensiuni, mașina măsoară 4,275 metri în lungime, 1,8 metri în lățime, 1,635 metri în înălțime și are un ampatament de 2,7 metri. Prin comparație cu principalii rivali din segmentul SUV-urilor compacte pe baterii, doar Smart #1 are un ampatament mai mare, deși Kia EV3 sau Peugeot e-2008 sunt mai lungi.

Ca aspect, Suzuki a „normalizat” liniile conceptului eVX, păstrând aspectul robust al lateralelor, grație liniilor care marchează zona portierelor. În față, tratamentul din zona globurilor optice amintește de modelele actuale din gama Ssangyong, iar spatele are și el un aspect interesant. Stopurile, în tipicul stil continuu al ultimilor ani, au sticlă clară, iar plafonul de culoare diferită față de caroserie coboară, „strângând” luneta.

Cum arată Suzuki eVitara la interior

Japonezii spun că ne aflăm în fața unui EVC, adică un „Emotional Versatile Cruiser”. Partea emoțională nu este clar de unde provine, dar imaginile de prezentare publicate de Suzuki pun accentul pe versatilitate. Mașina poate fi văzută pe teren accidentat, în diverse condiții meteo, abilitățile în off-road fiind de ani de zile unul dintre atributele principale ale SUV-urilor Suzuki. Deși nu ne așteptăm să fie un fel dde Jimny mai mare atunci când îl scoți de pe drum, eVitara s-ar putea descurca mai bine prin nămol decât rivalii săi.

În contrast cu această aparent dorință de a se murdări, interiorul este civilizat, cu o versiune prezentată care aduce culori diferite pe planșa de bord și în restul habitaclului. Gurile de aer sunt accentuate prin rame argitii, iar cockpit-ul este dominat de două ecrane, unul pentru instrumentarul de bord și altul pentru infotainment. Nu știm ce dimensiune au acestea, dar cel mai probabil sunt în jurul a 10 inchi, în timp ce selectorul pentru modurile de condus și pentru treptele de viteză ale cutiei automate este plasat în partea de jos.

Cât de rapid va fi noul SUV electric Suzuki

Suzuki nu a oferit, la momentul anunțului, detalii tehnice detaliate pentru noul său model. Totuși, știm că mașina este dezvoltată în colaborare cu Toyota, deci o versiune care va purta sigla unuia dintre cei mai mari constructori din domeniu este garantată. Platforma folosită se numește Heartect-e și vor fi disponibile trei nivele de putere pe piața europeană.

Vorbim despre o versiune de bază cu 142 cai putere și tracțiune față, respectiv o variantă de mijloc cu 172 cai putere. Aceasta din urmă va fi, de asemenea, cu tracțiune pe puntea față. În fine, eVitara cu tracțiune integrală oferă 182 cai putere. Pe lângă motorul de pe puntea față, această versiune are și un motor mic de 48 kW pe puntea spate, dar nu toată puterea sa va „motiva” vehiculul, dacă luăm în calcul puterea totală a motorului frontal de 128 kW. Înțelegem, deci, că este vorba de o limitare dată de baterie.

Ce autonomie va avea Suzuki eVitara și care vor fi prețurile

Versiunile FWD au 189 Nm la dispoziție, iar cea cu tracțiune integrală oferă 300 Nm, dar și un „Trail Mode” pentru a ieși din încurcături pe teren accidentat. Mai știm, de asemenea, că doar modelul de bază va fi oferit cu bateria mică de 49 kWh, în timp ce celelalte vor primi bateria de 61 kWh - ambele cu tehnologie LFP (litium-fier-fosfat).

Deși nu știm cifrele legate de autonomie, ne putem uita la principalii rivali pentru a ne face o idee. De pildă, Kia EV3 cu o baterie de 58 kWh are o autonomie în ciclul WLTP de 438 kilometri, în timp ce Peugeot e-2008 (54 kWh) oferă aproape 410 kilometri de autonomie în condiții ideale. În fine, Smart #1, cu cea mai mare baterie din această alăturare (68 kWh), are o autonomie similară cu a lui EV3 - 440 de kilometri.

Dacă privim imaginile oficiale, observăm cifre de consum și autonomie pe ecranul digital care sugerează că versiunea de bază a lui Suzuki eVitara va putea merge cam 322 de kilometri cu un „plin” de curent, respectiv cel mult 450 de kilometri cu bateria mai mare. Pentru segmentul B (mașina are dimensiuni care o poziționează undeva între B-SUV și C-SUV, la baza segmentului), cifrele nu arată rău, dar eVitara nu ar putea să se lupte de la egal la egal cu alte moddele în segmentul superior. Totuși, rămâne de văzut unde se vor afla și prețurile - pe care le vom afla probabil abia anul viitor.

Personalizate pentru tine