Suzuki va lansa pe piața din România trei modele noi, dintre care două sunt modele fabricate prin parteneriatul cu Toyota: Suzuki Swace - model full hibrid, Suzuki Across - hibrid plug-in. Suzuki a renunțat la diesel, toate modelele sunt acum hibride.

Cel de-al treilea model Suzuki care va fi disponibil în România, în prima parte a anului viitor, este modelul Suzuki Jimny în versiune N1 (înscris ca autoutilitară cu două locuri, fără banchetă).

Suzuki Swace

Suzuki Swace este un station wagon hibrid de 122 CP (Euro 6d). Modelul are un motor electric de 72 CP și o unitate pe benzină, de 1,8 litri 98 CP. Sistemul hibrid folosește în mod optim motorul electric, cel termic sau pe amândouă concomitent în funcție de modurile de condus.

Printre tehnologiile de care dispune modelul se numără: Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA), Pre-Collision System (PCS), Lane Tracing Assist (LTA), Road Sign Assist (RSA), Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), Blind Spot Monitor (BSM), Rear Crossing Traffic Alert (RCTA), eCall, Brake Hold.

Suzuki Across

Across este un SUV, echipat cu sistemul 4x4 E-Four, primul model hibrid plug-in al mărcii Suzuki. Acesta are o gardă la sol de 190 mm.

Modelul combină un motor electric de 134 kW și un cuplu maxim de 270 Nm, combinat cu un propulsor termic de 2,5 litri. Motorul electric este alimentat de o baterie Li-ion cu capacitatea de 18,1 kWh, amplasată sub podea. Motorul termic A25A-FXS Dynamic Force funcționează ca un generator care încarcă bateria.

Sistemul plug-in hybrid disponibil pe noul Suzuki Across oferă patru moduri de rulare pre-setate – EV, Auto EV/HV, HV și Battery Charge. Acestea pot fi selectate și utilizate în funcție de condițiile de drum sau trafic, dar și de nivelul de încărcare al bateriei.

În modul EV, SUV-ul este propulsat doar de motorul electric, chiar și atunci când pedala de accelerație este apăsată mai ferm. În modurile Auto EV/HV și HV, motorul termic intervine și asistă motorul electric cu un plus de resurse în momentele în care accelerația este apăsată mai ferm sau complet (de exemplu, la efectuarea unei depășiri sau la încadrarea pe autostradă). Modul Battery Charge asigură stocarea energiei electrice în baterie atunci când aceasta este aproape de punctul descărcării, folosind motorul termic pe post de generator pentru a reîncărca bateria.

Sistemul E-Four utilizează un motor electric de 40 kW amplasat pe puntea spate care funcționează în tandem cu motorul electric de pe puntea față. Astfel, distribuirea cuplului între cele două punți poate varia de la 100% pe puntea față până la 20% pe puntea față și 80% pe puntea spate. Beneficiile acestei soluții includ o stabilitate sporită la plecarea de pe loc în condiții de aderență foarte scăzută (de exemplu, pe drumuri acoperite cu zăpadă sau gheață) și o manevrabilitate superioară în viraje, pe toate tipurile de suprafețe.

Suzuki Jimny autoutilitară

Suzuki lansează o nouă versiune comercială cu două locuri bazată pe micul off-roader Jimny. Noul vehicul comercial ușor Jimny propune un spațiu încăpător pentru bagaje, cu podea plată, dar și o compartimentare de siguranță pentru încărcătură.

Versiunea comercială a noului Jimny propune aceleași caracteristici autentice off-road, ca și modelul destinat pasagerilor, cu unele elemente cheie – șasiul cu ramă, separat de caroserie, unghiurile de atac, trecere și degajare, puntea spate rigidă cu 3 legături și ALLGRIP PRO, un sistem de tracțiune integrală nepermanentă care are și raport de transmitere cu funcție de reductor.

Pentru o utilitate sporită, noul model utilitar ușor oferă un volum util pentru încărcătură de 863 litri, cu 33 mai mulți decât versiunea de pasageri în configurația cu bancheta pliată, iar podeaua este plată pentru a spori practicalitatea.

Jimny are un propulsor nou de 1,5 litri aspirat (K15B) ce dezvoltă 100 de cai putere la 6.000 de rotații pe minut și un cuplu de 138 Nm la 4.400 de rotații pe minut.

Sursa foto: Suzuki

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri