Crossoverul japonez Suzuki Vitara se apropie de finalul celei de-a patra generatii si ne lasa cu un mare semn de intrebare despre cum va fi viitorul model, in conditiile in care acesta este fabricat exemplar in Ungaria, la Esztergom, oras la 50 km de Budapesta.

Daca primele trei generatii Vitara se adresau pasionatilor de off-road, ulterior, japonezii s-au adaptat la cererea din prezent pentru crossovere si au transformat masina intr-una ideala pentru oras si autostrazi.

Exterior Suzuki Vitara

Masina se conduce la fel de bine ca una germana, iar transmisia automata cu 6 trepte a japonezilor este la fel de rapida si cu schimbari imperceptibile precum un DSG, desi nu este cu dublu ambreiaj. Daca ma gandesc la competitorii francezi, pot sa zic ca japonezii i-au depasit de mult cu tehnologia. In timp ce francezii iti iau ochii cu un design nou, tablete si alte chestii moderne, dar iti vand o masina care pare facuta in graba, japonezii vin cu un interior nu prea modern, dar te cuceresc cu felul cum se conduce masina sau cu, calitatea asamblarii.

Pretul este un alt atuu al crossoverului Suzuki Vitara, cum ar spune francezii: "este imbatabil", modelul costa intre 13.500 euro cu TVA si 21.500 euro cu TVA, iar echiparea standard are foarte multe dotari. Spre deosebire de europeni, care iti vand masini cu un airbag si bara nevopsita, japonezii nu vand masini neatractive.

Am condus cel mai scump Suzuki Vitara, un model rosu cu plafonul negru, echipat cu motorul Turbo (Boosterjet) de 1,4 litri 140 CP, cu tractiune integrala si transmisia automata cu 6 trepte, care, va spuneam mai sus, ca este rapida ca un DSG.

Test drive Suzuki Vitara

In aceasta configurare, Vitara trage puternic in depasiri multumita performantei cutiei de viteze, celor 140 de cai putere si unei greutati reduse, de doar 1.350 kg. Ar mai fi de spus, ca in echiparea 4x4, Vitara sta impecabil pe sosea, chiar si la manevre bruste.

Pe autostrada, la 130 km/h, Vitara mentine atmosfera placuta in habitaclu, japonezii au proiectat cum trebuie masina, este foarte liniste si nu se aude deloc zgomot de vant sau de la rulare. Vitara vine cu anvelope Continental ContiEcoContact 5 in dimensiunea 215/55/17.

Interior Suzuki Vitara

La comutarea in modul Sport, turometrul urca cu 500 de ture si amplifica putin sunetul motorului, in timp ce suspensia se simte mai rigida. Pentru perioadele cu zapada din an, Vitara are si modul Snow/Mud sau Lock.

Suzuki Vitara

Cum spuneam mai inainte, Vitara nu este o masina pentru off-road, asa ca am parcat masina la 1 km de o padure si am folosit doua biciclete electrice create pentru drumuri neasfaltate. Desi pare mica masina, este suficient de spatioasa incat sa bagi doua biciclete pliabile, in orice pozitie vrei, dupa rabatarea banchetei. In acest fel, volumul de transport este de 710 litri, iar cu bancheta ridicata este de 375 litri. Daca folosesti si spatiul de depozitare din portbagaj, volumul creste la 1.120 de litri.

port bagaj suzuki vitara

Cat consuma Suzuki Vitara S 1.4 Turbo 140 CP

Cum era de asteptat, o masina pe benzina cu un motor cu turbina, tractiune integrala si cutie automata, nu poate avea un consum mic in oras. Astfel echipat, un crossoveer este ideal pentru drumuri lungi. Consumul urban a fost de 10 litri ziua si 7 litri noaptea. Aerul conditionat creste destul de mult consumul acestui propulsor.

In afara orasului, la o viteza de 60 km/h, Vitara consuma 3,7 litri, iar la 100 de km/h are nevoie de 5,3 litri. Pe autostrada, la 130 km/h, are un consum de 6,5 litri.

bord Suzuki Vitara

Pe langa acest propulsor, Vitara mai poate fi comandat cu motorul de 1,6 litri benzina 120 CP, care urmeaza sa fie inlocuit cu unul de 1 litru pe noua generatie. Pentru pasionatii de diesel, Vitara ofera un motor de 1,6 litri 120 CP.

Preturi Suzuki Vitara

Cel mai ieftin 4x4, costa 15.200 euro cu TVA (1,6 litri benzina), cea mai ieftina automata costa 16.550 euro cu TVA (1,6 litri benzina, 4x2), iar cel mai ieftin diesel costa 19.200 euro cu TVA.

"S" este echiparea de top pentru Vitara si include, printre altele, cruise control adaptiv cu limitator de viteza, faruri cu LED, scaune din piele, RBS (Radar Brake Support), sistem autonom de franare de urgenta in standard. Nivelul de echipare "S" este disponibil in sapte culori de caroserie, inclusiv doua combinatii two-tone.

Nivelul de echipare "S" al modelului Vitara permite conectarea unui smartphone la ecranul de 7 inch prin intermediul unui cablu USB. Functii diverse din Apple CarPlay vor putea fi folosite prin sistemul de infotainment al masinii: harti, apeluri telefonice, mesaje, muzica, dar si podcast-uri, carti audio si alte aplicatii compatibile cu Apple CarPlay. Acestea pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil sau al comenzilor vocale folosind interfata Siri, conceputa de Apple.

Suzuki

Am facut un test cu asistentul oferit de japonezi pentru comenzi vocale si functioneaza ireprosabil. Indiferent ca esti la volan sau in partea dreapta si ai scaunul dat ceva mai in spate, asistentul raspunde imediat si efectueaza un apel telefonic, catre un contact din agenda, in locul tau.

Mai multe detalii despre crossoverul japonez sunt disponibile aici.

Date tehnice: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT

Capacitate cilindrica 1.373 cmc
Putere maxima 140 / 5.500 (CP/rpm)
Cuplu maxim 220 / 1.500 - 4.000 (Nm/rpm)
Masa proprie 1.335 kg
Viteza maxima 200 km/h
Acceleratie 10,2 s (0-100 km/h)
Rezervor carburant 47 l
Transmisie 6AT
Consum carburant combinat 5,5 l /100 km
Emisie CO2 128 g / km
Norma poluare Euro 6
Garda la sol 185 mm
Lungime 4.175 mm
Latime 1.775 mm
Inaltime 1.610 mm
Directie Pinion si cremaliera
Frane fata Discuri ventilate
Frane spate Discuri
Suspensie fata Tip MacPherson cu arc elicoidal
Suspensie spate Punte rigida cu arc elicoidal

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri