Audi va lansa noul Q8 pe pietele europene in al treilea trimestru al anului 2018, un SUV-coupe mai lat, mai scund si cu garda la sol mai redusa decat fratele sau, modelul Q7.

Cu o lungime de 4,99 metri, o latime de 2,00 metri si 1,71 metri inaltime. Cu un ampatament de aproape 3,00 metri, acest model ofera un interior extrem de spatios, care ii intrece pe concurentii directi la cele mai multe dintre dimensiunile importante, inclusiv la lungimea interiorului si la spatiul de la nivelul capului. In spate este montat un sistem cu trei scaune, care, optional, poate fi ajustat longitudinal. Cu spatarele rabatate, portbagajul de sub hayonul cu actionare electrica are o capacitate de 1.755 de litri.

Sistemul electric principal de 48 de volti incorporeaza doua module tehnice importante: o baterie litiu-ion si un alternator cu curea. La franare, sistemul poate recupera pana la 12 kW. Aceasta energie este stocata inapoi in baterie. Tehnologia MHEV permite etape lungi de rulare libera, la care motorul este dezactivat, iar sistemul start-stop poate sa intervina inca de la 22 km/h.

Sistemul de operare MMI touch response de la bordul noului Audi Q8 permite accesarea tuturor functiilor prin intermediul a doua ecrane de mari dimensiuni. Ecranul superior, de 10,1 inchi este utilizat pentru a controla sistemul de infotainment si de navigatie. Soferul utilizeaza afisajul de 8,6 inchi pozitionat in partea de jos pentru sistemul de incalzire si de aer conditionat, pentru functii de confort si pentru introducere de text. In timpul acesta, incheietura manii sale se poate odihni in pozitie confortabila si ergonomica pe levierul transmisiei.

Instrumentele de bord sunt afisate pe ecranul 100% digital, Audi virtual cockpit. Afisajul sau de 12,3 inchi poate reda informatiile in doua moduri diferite de afisare. Acestea pot fi selectate cu ajutorul volanului multifunctional. Versiunea optionala plus include un al treilea mod de afisare, care este deosebit de sportiv. Display-ul head-up proiecteaza informatiile importante pe parbriz, inclusiv directionarea detaliata adaptiva pe banda, in cadrul navigatiei.

Audi Q8 isi ajuta soferul in variate situatii: la manevrele de parcare, in oras, dar si la drum lung. De exemplu, printre sistemele care sustin soferul in acest sens se numara tempomatul adaptiv, asistentul pentru eficienta, asistentul pentru intersectii, functia de avertizare la schimbarea benzii de rulare, avertizarea pentru borduri, plus camerele video de 360 de grade. Printre dotarile deosebit de speciale se numara pilotul telecomandat pentru garaj, care va fi lansat la inceputul anului 2019. Acest asistent, supravegheat de sofer, directioneaza autonom SUV-ul in garaj si apoi din nou afara din garaj.

Soferul iese in prealabil din automobil si activeaza procesul folosind aplicatia myAudi pe smartphone. Pilotul pentru parcare ofera un nivel similar de confort. Pe fundalul tuturor cestor functii lucreaza sistemul central de comanda a sistemelor de asistenta a soferului. Acesta analizeaza in permanenta situatia curenta din jurul masinii si utilizeaza aceste informatii pentru a controla sistemele de asistenta. Datele necesare sunt obtinute, in functie de optiunile alese, de pana la cinci sisteme radar, sase camere video, 12 senzori cu ultrasunete, plus scannerul laser.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri