Audi a completat seria de concepte Sphere cu SUV-ul coupe Activesphere care se alătură conceptelor deja prezentate, anume monovolumul Urbansphere, berlina Grandsphere și coupe-ul Skysphere. Urbansphere iese în evidență prin silueta sportivă și, în plus, grație lunetei retractabile care scoate în evidență bena de pick-up pe care pot fi plasate mai multe biciclete.

Audi se numără printre brand-urile dedicate trecerii la propulsie 100% electrică, inginerii din Ingolstadt lucrând la o serie extinsă de modele care să se adauge familei e-Tron din care fac deja parte modele populare ca e-tron GT, e-tron Sportback și e-tron SUV. Germanii au anunțat încă din 2021 faptul că nu vor mai produce modele noi cu propulsoare cu ardere internă începând din 2026. Vorbim de aceeași companie care, cu doar 20 de ani înainte de momentul acestei tranziții, susținea fără echivoc motorizarea diesel, ducând-o chiar și la Le Mans.

Datele problemei s-au schimbat, însă, repede, iar Audi caută să-și blindeze pe cât posibil imaginea de companie „verde”, cel mai nou concept din familia Sphere confirmând această dorință. Denumit Activesphere, se încadrează în liniile deja trasate de alte concepte care se prezintă ca fiind menite unui public activ. Astfel, SUV-ul cu linie de coupe are suporturi pentru skiuri în plafon, dar și o benă ascunsă în spatele lunetei care poate ieși la lumină în momentul în care-ți dorești să transporți biciclete sau alte obiecte voluminoase. În ciuda liniei ce aduce aminte de un Audi A5, Activesphere are cauciucuri de teren accidentat care încalță jantele de 22 de inch.

Garda la sol este și ea generoasă, ceea ceea ce exacerbează sentimentul că plafonul nu este decât la câțiva centimetri de baza geamurilor laterale. Partea frontală este dominată de pseudo-grila semitransparentă, care își ia locul în mijlocul barei față, deasupra protecției de plastic supradimensionate. Modelul său este urmat și pe laterale de pragurile generoase. Este de menționat faptul că deschiderile dintre cele șase spițe ale jantelor pot fi acoperite, alte elemente vag futuriste fiind oglinzile exterioare compuse exclusiv din camere video.

Activesphere oferă o gardă la sol variabilă (suspensie activă, amortizoare variabile), cea standard fiind de 208 mm - similar cu a unui Audi Q5. Suspensia permite, însă, și o gardă la sol mai mare, de 248 mm, în Off-Road Mode. SUV-ul poate fi și coborât mai aproape de sol, garda la sol minimă fiind de 168 mm. Platforma lui Activesphere este aceeași ca și a celorlalte concepte Sphere, lungimea acestui model fiind de 4,98 metri și o lățime de 2,07 metri. Cu o înălțime de doar 1,6 metri, Audi arată că aceste dimensiuni sunt similare cu cele ale lui Audi A6 e-tron care este încă în „cuptoarele” cu patru cercuri.

Audi Activesphere oferă o experiență aparte pentru fiecare pasager

Primul Audi de serie care va fi produs pe platforma PPE, folosită și pe aceste concepte, va veni în acest an, dar experiența AR de pe Activesphere nu este atât de aproape de clientul obișnuit. Accesul către cele patru scaune este facil, SUV-ul având uși care se deschid în direcții opuse în lipsa stâlpului B. Volanul are o formă atipică, semi-turtit, iar bordul „plutitor” acționează pe post de difuzor, pe lângă că circulă aerul cald prin habitaclu. Tapițeria inedită, ce arată de parcă cineva a azvârlit niște găleți de vopsea roșie peste interiorul negru, poate fi apreciată mai ușor în modul autonomous care permite bordului să se retragă către parbriz, oferind mai mult loc ocupanților.

Tunelul dintre scaune este transparent și oferă loc de pentru ca pasagerii să țină produse la cald sau la rece. În plus, cei din interior se pot folosi de beneficiile realității augmentate cu căștile aflate în plafon, care includ și ochelari speciali. Denumit Audi dimensions, noul sistem de infotainment integrat în aceste căști este motivul pentru care bordul n-are nevoie de ecrane sau alte controale tactile. Practic, ocupanții se folosesc de AR pentru a interacționa cu mașina în diverse moduri. Controalele pentru volumul din difuzoare, dar și pentru temperatura din habitaclu pot fi controlate astfel. În plus, fiecare suprafață din interior se poate transforma într-un mini-ecran touchscreen care să afișeze conținutul dorit de fiecare pasager.

Deși toată lumea va fi imersată în lumea digitală și nu va fi prea interesată de performanțe, Audi Activesphere este echipat cu două motoare electrice care dezvoltă împreună 436 cai putere și 720 Nm. Bateriile de 100 kWh (800V) se află în podea și oferă o autonomie de 600 kilometri. În plus, sistemul permite încărcare cu maximum 270 kW ceea ce face posibilă încărcarea bateriilor de la 5% la 80% în sub 24 de minute.

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri