Noul guvern italian vrea ca Italia sa aiba un milion de vehicule electrice pe drumurile nationale pana in 2020, in incercarea de a transforma piata din cea mai slaba din regiune in cea mai puternica.

Pentru a avea aceste rezultate, statul italian ar putea cheltui 10 miliarde de dolari pe stimulente. Un purtator de cuvant a confirmat faptul ca guvernul italian lucreaza la acest proiect, fara a clarifica daca cifra de 1 milion de automobile se refera la modele complet electrice sau include si vehicule hibride, scrie Automotive News Europe.

Italienii au cumparat anul trecut doar 2.600 de masini 100% electrice, din totalul de aproximativ 2 milioane de vehicule vandute, iar numarul acestora se ridica la doar 4.800 daca sunt incluse si modelele plug-in hibrid, potrivit Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile.

Mai putin de 5.000 de masini 100% electrice sunt astazi pe drumurile tarii, iar acest lucru este o problema. Pentru a ajunge cea mai mare piata europeana, guvernul italian ar trebui sa introduca stimulente cel putin la nivelul Norvegiei, care ar putea costa cateva miliarde de euro, spun analistii. Chiar si asa s-ar putea sa nu fie de ajuns.

"Daca doriti un milion de masini electrice pe soselele Italiei in urmatorii cinci ani, singura optiune sunt avantajele fiscale uriase, asa cum sunt si in Norvegia", a declarat seful Institutului de Cercetare Promotor, Gian Primo Quagliano, care urmareste vanzarile de masini de 25 de ani.

In Norvegia, cea mai mare piata de masini electrice din Europa, stimulentele acopera totul, de la scutiri de taxe, pana la treceri gratuite cu feribotul. Norvegienii se pot astepta la stimulente de aproximativ 9.000 de euro (10 400 $) pentru Volkswagen e-Golf sau 7.000 de euro pentru un VW Up. In Franta, unde vanzarile de masini electrice s-ar putea tripla pana la aproximativ 150.000 de unitati pana in mai 2022, potrivit Bloomberg New Energy Finance, stimulentele se ridica la aproximativ 10.000 de euro pentru achizitionarea unui automobil electric.

Pentru obiectivul de 1 milion de automobile, guvernul ar putea avea nevoie de ajutor de la companii precum Enel, care intentioneaza sa investeasca intre 100 milioane de euro si 300 milioane de euro pentru instalarea a 14.000 de statii de incarcare in Italia pana in 2022.

Roma va interzice autoturismele diesel incepand cu anul 2024, iar Milano a inceput sa elaboreze planuri pentru un viitor fara motorina. Soferii italieni care deja adopta alternative la motoarele cu combustie ar putea contribui, de asemenea, la migratia spre electricitate. Italia este de departe cea mai mare piata europeana pentru vehiculele care circula pe gaze naturale, vanzand anul trecut aproximativ 230.000 de astfel de vehicule.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri