Alex Dragomir a fost o buna perioada ziarist de sport, insa a pivotat spre antreprenoriat din cauza crizei financiare din 2008, care a lovit dur presa scrisa din Romania. El a luat o pauza, timp in care a trait din banii parintilor. In prezent, conduce o companie de inchirieri auto cu o cifra de afaceri de 650.000 de euro in 2017.

Cand am ajuns in biroul lui Alex din Otopeni, pentru o fractiune de secunda, am crezut ca n-a renuntat la meseria de ziarist. Avea mainile pe tastatura de la laptop, iar casca bluetooth in urechea dreapta. Doar dupa ce am auzit ce discuta la telefon, am realizat ca nu mai lucreaza intr-o redactie de sport. In loc de ”nea Gigi, pe cine mai transferati vara asta la Steaua?” am auzit ”Vreti sa prelungiti inca 7 zile Dacia Logan?”

Dupa o scurta perioada in care s-a scuzat ca are de rezolvat cateva rezervari importante, Alex incepe sa povesteasca motivele pentru care a renuntat la meseria de jurnalist si a pasit pe piata de inchirieri auto.

”Castigam 1200 de lei pe luna la ziar si inca 600 dintr-o alta colaborare. Ajugeam la 1800 de lei pe luna si tot trebuia sa apelez la ajutorul parintilor, mai ales ca locuiam cu chirie in Bucuresti. Piata era modesta in 2008 pentru orice ziarist, asa ca am decis sa renunt si am ramas, pentru o perioada , doar cu banii parintilor”.

Fundatia afacerii: un Opel si un Ford, cadouri de la parinti

Opt luni a stat pe bara. Nu mai voia sa auda de presa. La un moment dat, a primit o propunere sa lucreze la Direct Rent, una din cele mai vechi firme de inchirieri auto din Baneasa si Otopeni. ”M-am angajat in 2009 acolo, la recomandarea unui var. La inceput, am fost agent, iar in doi ani am ajuns manager. Din aceasta functie am vazut exact ce inseamna cu adevarat o companie de inchirieri auto. In 2012, impreuna cu un coleg de munca, am decis sa ne deschidem propria firma de rent a car, Premium Rent a Car”, povesteste Alex, care mai este nevoit sa preia alt apel telefonic. ”Da, sunt la birou, va astept”.

Citeste si:
"Povestea Lemnului" sau cum incerci sa transformi pasiunea in afacere
"Povestea Lemnului" sau...

Alex Dragomir

Nu m-au deranjat deloc desele intreruperi, ba dimpotriva! Asta a fost si ideea cand i-am sugerat lui Alex sa sa ne vedem la birou sau, in timpul programului, si nu la o cafenea. Mai tarziu, o noua intrerupere avea sa devina extrem de interesanta.

Revind la povestea lui Alex, el a inceput business-ul impreuna cu partenerul sau si cu doua masini, cele personale, primite cadou de la parinti. Investitia initiala a fost 5000 de euro, bani din economii. Cu un Opel Astra (2007) si un Ford Focus (2006), Alex a reusit sa faca primii bani din inchirierile auto. Business-ul a devenit profitabil inca din primul an, datorita unui turoperator important pe piata mondiala de inchirieri auto. Alex Dragomir a avut cateva contacte cu Rentalcars.com din perioada in care lucra la Direct Rent, iar asta i-a oferit un start lansat in lumea antreprenorilor.

”Initial, am reusit sa inchei contractul cu Rentalcars.com pentru vechiul loc de munca. Am ramas in relatii bune cu oamenii de acolo si astfel am reusit sa colaborez cu ei si la propria firma. Asta m-a ajutat foarte mult, primeam zeci de clienti in fiecare saptamana doar de la Rentalcars. Dupa un an, afacerea a devenit profitabila si am crescut flota la 20 de masini”

Citeste si:
Cum extinzi un startup FinTech, din Iasi, in Polonia si Ungaria ?
Cum extinzi un startup...

Asteapta o cifra de afaceri de 1.000.000 de euro pentru 2018

Premium Rent

Au trecut sase ani de cand Alex Dragomir a devenit antreprenor, iar lucrurile s-au schimbat radical. Initial, platea o chirie de 400 de lei pe luna pentru vechiul punct de lucru, acum il costa 12.000. A pornit la drum cu doua masini, in 2018 are 325. S-a extins in Cluj si Targu Mures, iar pentru 2019 are in plan sa penetreze piata din Timisoara si Sibiu.

Fara sa mai fie intrerupt vreme de 15 minute, Alex explica datele financiare pe anul precedent, dar si pentru cel curent. ”In 2017 am avut o cifra de afaceri de 650.000 de euro si un profit de 15.000 de euro. Am avut un asemenea profit mic pentru ca am investit foarte mult in 2017. Am platit avansul pentru 70 de masini, lucrez impreuna cu 20 de angajati... Pentru 2018, astept o cifra de afaceri de 1.000.000 de euro si un profit de 60 – 70.000 de euro”

Spre finalul discutiei, Alex primeste vizita unuia din clienti, cel de mai devreme, de la telefon. Lumea sportului il ”bantuie” si la 10 ani distanta de cand a lucrat ultima oara intr-o redactie, pentru ca acel client misterios este Catalin Multescu, fost portar in Liga 1, la Ceahlaul Piatra Neamt si fiul antrenorului Gheorghe Multescu.

Citeste si:
CFR incepe lucrarile la Aeroportul Otopeni: circulatie modificata
CFR incepe lucrarile la...

Problema cea mai mare intr-un astfel de business este legata de clientii, de educatia lor, ca sa fiu mai exact. Acestia nu sunt suficient de educati in ceea ce priveste piata de rent a car. Nu cunosc exact ce trebuie sa plateasca, unde sa plateasca si raman surprinsi cand trebuie sa lase garantia pentru masina pe care o inchiriaza. Toate aceste probleme ingreuneaza foarte mult procesul de preluare si de returnare al masinilor. Clientii trebuie sa fie mult mai bine informati de catre companiile de inchirieri auto, dar si de platformele de booking.

20 de angajati lucreaza la Premium Rent a Car

  • 3 oameni in back office. Acestia se ocupa de rezervari, preiau apelurile clientilor, etc.
  • 2 manageri (Alex si partenerul sau)
  • 8 agenti. Ei sunt responsabili pentru realizarea contractelor de inchiriere.
  • 5 dispeceri. Acestia intampina clientii la aeroport si ii transfera, impreuna cu soferul, la punctul de lucru, situat la 600 de metri de terminalul ”sosiri” al aeroportului din Otopeni.
  • Un sofer. Preia clientii de la dispeceri si ii plaseaza in ”custodia” agentilor.
  • Un mecanic. Se ocupa de bunastarea masinilor. Este responsabil de RCA-uri si de ITP-uri.

2.000 de lei este salariul mediu oferit de Premium Rent, plus comision. Alex Dragomir spune ca un agent poate realiza, pe perioada verii, un venit de 4.000 de lei. Salariul se dubleaza doar daca angajatul vinde suficiente accesorii extra (GPS, scaun de copil, Wi-Fi router) si asigurari.

Cum a evoluat flota Premium Rent a Car de la an la an:

2012 – 20 de masini
2013 – 70 de masini
2014 – 100 de masini
2015 – 120 de masini
2017 – 170 de masini
2018 – 325 de masini

  • 70 din acestea sunt proprietatea firmei, 50 (leasing financiar), iar 205 (leasing operational)
  • In 2018, Alex a achizitionat, prin leasing financiar, doua BMW X5, in valoare de 46.000 de euro + TVA fiecare.

30 de livrari / zi este media in lunile iulie si august, atunci cand multi romani se intorc acasa din diaspora, iar numarul de turisti straini creste exponential. Ca o comparatie, una din lunile cele mai slabe pentru piata rent a car este noiembrie, atunci cand sunt efectuate, in medie, 7 livrari / zi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti