Audi a inceput productia de motoare electrice la unitatea din Gyor, in urma unei investitii de cateva zeci de milioane de euro. In aceasta divizia noua, lucreaza circa 100 de persoane.

Motoarele electrice sunt produse pe o suprafata de 8.500 de metri patrati, in baza unui concept inovator de productie: asamblarea modulara.

“Audi Ungaria este implicata deja de 25 de ani in cresterile marcii cu patru inele. Subsidiara noastra din Ungaria intra acum intr-un domeniu absolut nou, incepand sa produca motoare electrice. Acest know-how exclusiv face ca Gyor sa devina unitatea noastra principala de productie pentru motoarele electrice, fiind exponentul transformarii noastre strategice intr-un furnizor de mobilitate sustenabila," a declarat Peter Kossler, Membru al Consiliului de Administratie AUDI AG, responsabil pentru Productie si Logistica, in cadrul evenimentului.

Primele motoare electrice produse de Audi Ungaria vor fi folosite pentru modelele Audi e-tron. Acesta este primul model pur electric al marcii Audi si va fi construit la fabrica Audi din Bruxelles.

Pentru productia de motoare electrice, Audi Ungaria a instalat echipamentul si insulele inovatoare in doar un an. Departamentele de dezvoltare a motoarelor electrice si cel de planificare a productiei au colaborat indeaproape cu centrul tehnic de construire a prototipurilor/centrul tehnic de productie din Gyor, pentru a dezvolta expertiza necesara.

Capacitatea actuala de productie este de aproximativ 400 de motoare electrice pe zi si poate fi crescuta treptat. In prezent, circa 100 de persoane lucreaza in aceasta divizie noua, iar numarul lor urmeaza a fi crescut la peste 130, pana la finele anului. Productia functioneaza intr-un singur schimb, dar, in curand, se va trece la un sistem in trei schimburi.

Motorul electric din Gyor are numeroase noi caracteristici. La stator, care este una dintre componentele principale ale motorului, miza consta in a introduce cat mai mult din firul subtire din cupru emailat in carcasa, deoarece cu cat bobinajul este mai strans, cu atat va fi mai eficienta furnizarea curentului. Un centru nou de bobinaj si insertie din cadrul Audi Ungaria permite bobinajul in maniera foarte compacta a unei cantitati optime de fir din cupru emailat si apoi inserarea acestuia in carcasa. Din puntea electrica fac parte si alte componente de mari dimensiuni, precum sistemul electronic al propulsiei care este instalat intr-o carcasa proprie, dar si transmisia si doi arbori cu flansa care transmit cuplul spre roti. Angajatii produc doua sisteme electrice de antrenare a puntilor pentru fiecare Audi e-tron, deoarece sunt antrenate atat puntea fata, cat si puntea spate... conform bunei traditii quattro.

Instalatiile de productie, robotii, precum si statiile de bulonare si masurare sunt instalate in pozitii fixe, dar nu sunt legate intre ele cu o banda lineara. In schimb, angajatii produc sistemele de propulsie in baza metodei modulare, in insule de productie. Desi exista o succesiune predefinita a pasilor de asamblare, sistemul modular permite cai ramificate si mai multa libertate de actiune in procesul de productie. Componentele sunt transportate la statiile de lucru de catre vehicule fara sofer, controlate de sisteme IT inteligente.

In paralel cu divizia de productie, Audi Ungaria a instalat si trei bancuri de testare pentru motoare electrice in departamentul de dezvoltare a motoarelor, pentru operatiuni continue de testare si incarcare. Angajatii au fost instruiti suplimentar la centrul tehnic pentru productie, pentru a deveni experti in domeniul motoarelor electrice.

Audi Ungaria a produs anul trecut un numar total de 1.965.165 de motoare, compania fiind astfel unul dintre cei mai mare producatori de motoare din lume. La fabrica din Gyor au fost produse in 2017 sase tipuri diferite de motoare pe benzina si trei tipuri diferite de motoare diesel, cu puteri intre 63 kW (86 CP) si 470 kW (639 CP). Circa 6.000 de angajati produc zilnic aproximativ 9.000 de motoare pentru 32 de unitati de productie ale Grupului Volkswagen.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri