Porsche Engineering Romania, furnizor de servicii de inginerie cu sediul la Cluj, dezvolta acum componente software pentru Taycan, primul model 100% electric al germanilor din Stuttgart, a declarat pentru wall-street.ro Marius Mihailovici, directorul general al companiei.

La Cluj, Porsche are cel de-al saselea centru de inginerie al grupului, care si-a inceput activitatea in 2016 cu 7 persoane si s-a dezvoltat treptat pana la o echipa de 120 de angajati in prezent. Principala directie a sediului din Romania este dezvoltarea de servicii software pentru Porsche AG.

"Portofoliul de proiecte include si proiecte axate pe electromobilitate. In prezent dezvoltam componente software pentru toate modelele de serie Porsche, inclusiv pentru Taycan, primul model full electric al companiei", a mai spus Mihailovici.

Inginerii din Cluj pot testa, cu ajutorul unor computere de bord Porsche, instalate pe birourile lor, toate functiile sistemelor de navigatie si infotainment.

"La Porsche Engineering Romania, lucram pe diferite tipuri de proiecte, care variaza de la servicii de inginerie traditionala – proiectarea motoarelor in CAD, proiectarea de componente electrice si electronice si simulari CAE, cu o preocupare constanta pentru dezvoltarea integrala a autovehiculului – pana la servicii de testare in domenii precum infotainment si car connectivity", a mai spus Marius Mihailovici.

Citeste si:
Hypercar-ul electric Rimac C_Two, testat la Centrul Tehnic Nardo
Hypercar-ul electric Rimac...

Anul acesta, compania din Cluj a extins portofoliul de proiecte pentru a include tehnologii software avansate, precum condusul autonom si Computer Vision. Acesta din urma presupune dezvoltarea, de catre inginerii Porsche Engineering Romania, de software auto care poate prelua si automatiza sarcini indeplinite, in mod normal, de sistemul vizual uman.

Unele proiecte sunt la stadiul de cercetare, in timp ce alte solutii dezvoltate la Cluj sunt deja pregatite pentru viitoarele modele de serie Porsche. Megatrendurile digitale sunt o parte din munca inginerilor din Cluj.

"Machine Learning inseamna ca masinile vor putea, in curand, sa invete si sa memoreze obiceiurile noastre de condus si comportamentele de la volan si sa actioneze in consecinta, in locul nostru, cu scopul de a ne spori confortul si siguranta. In plus, Internet of Things va deveni o realitate atunci cand 5G va fi instalat, iar masinile Porsche vor fi complet interconectate", mai spune managerul.

Noul sediu Porsche Engineering Romania ofera un mediu de lucru high-tech. In prezent, are 2.200 mp de birouri, sali de testare si simulare.

Citeste si:
Porsche dezvolta in Romania tehnologii pentru masini electrice
Porsche dezvolta in Romania...

Porsche Engineering Romania, cu sediul in Cluj-Napoca, si-a inceput activitatea in 2016. Subsidiara locala este detinuta integral de Porsche Engineering Group GmbH si, prin urmare, este parte integranta a retelei globale Porsche Engineering, cu subsidiare in Weissach, Bietigheim-Bissingen, Wolfsburg, Leipzig (toate in Germania), Praga (Cehia), Shanghai (China), Cluj-Napoca (Romania) si Nardo (Italia). Porsche Engineering Group GmbH este detinuta integral de constructorul de automobile sport Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, cu sediul in Stuttgart.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cluj: Costuri imense pentru repararea unei sali de sport