Dezvoltarile tehnologice care apar si noile obiceiuri de consum schimba fundamental piata de retail de carburant, considera Levente Borviz, head of retail MOL Romania, care spune ca in prima jumatate a anului viitor toate statiile vor avea implementat conceptul de Fresh Corner, intrucat este important segmentul Consumer Services.

"Schimbarile care au loc pe piata se vor accelera in urmatoarea perioada. Si aici ma refer la dezvoltarile tehnologice care apar si noile obiceiuri de consum si noile nevoi din partea clientilor. Cele doua schimba fundamental piata de carburanti de retail. Motivul pentru care am decis sa mergem in aceasta directie este foarte clar. Am identificat un potential mai mare de crestere in zona de non-fuel, asta nu inseamna ca in urmatorii ani ne asteptam ca zona de fuel sa nu creasca, dar cu siguranta in viitor aceasta crestere va fi mai ponderata. Potentialul este foarte mare pe zona de non-fuel si in zona serviciilor, de aceea a fost o decizie naturala si logica sa investim in aceasta directie. Consumatorii se afla din ce in ce mai mult sub presiunea timpului si ei, bineinteles, cauta solutii la indemana. Noi credem ca e-commerce-ul va castiga teren in continuare in detrimentul retailului traditional. Cumparaturile zilnice devin mai frecvente decat cele saptamanale. O schimbare insemnata va fi cand o sa apara vehiculele autonome. Si conceptul de a detine o masina se va schimba in anii urmatori. O sa asistam la o alta miscare de mobilitate. Toate aceste tendinte vor genera schimbari majore pe piata noastra, a retailerilor de carburant", a precizat Levente Borviz.

Pe langa investiile pentru a oferi mancare gatita si mai multe sortimente de cafea, MOL Romania face investitii si in statii de incarcare pentru autovehicule electrice. Prima astfel de statie a fost montata, in februarie, in perimetrul benzinariei din zona Nicolae Caramfil din Bucuresti, iar pana la finalul anului vor fi disponibile 17 statii pentru masinile plug-in.

Introdus in Romania in vara lui 2015, conceptul de Fresh Corner este implementat acum in 123 din totalul de 218 statii MOL din Romania. Primul Fresh Corner a fost deschis in 2015 la Ploiesti.

“Statiile noastre cu Fresh Corner au devenit un punct de referinta pentru clientii nostri in ceea ce priveste oferta de servicii si produse. Am reusit sa dezvoltam acest concept intr-un timp foarte scurt, ajungand azi la 123 de statii in care acesta este implementat. Este un proiect pe care ne dorim sa il extindem in continuare si in 2019”, a mai spus Levente Borviz.

Fresh Corner reprezinta componenta de retail a statiilor MOL, cu o oferta completa de cafea, produse gastro (selectie de sandwich-uri calde si reci, hot-dog, burgers, coaste, aripioare etc.), produse proaspete de panificatie si bunuri de larg consum, intr-un spatiu complet reamenajat.

MOL este lider de piata pe segmentul de retail carburant in Europa Centrala si de Sud-Est, cu 2000 de benzinarii, din care 600 au Fresh Corner. Conceptul a fost implementat in 8 tari, printre care si Romania. In total, compania are peste 10 milioane de clienti.

MOL Romania detine un numar de 218 statii de servicii, 2 depozite de carburanti, la Giurgiu si Tileagd si un terminal LPG la Tileagd. Compania are aproximativ 250 de angajati proprii. Incepand cu anul 2017, MOL Romania este parte a proiectului NEXT-E care vizeaza instalarea a 40 de statii de incarcare pentru autovehicule electrice.

Grupul MOL controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de aproximativ 2.000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 9 tari, din care 218 in Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri