Noua poduri feroviare vor fi construite peste raul Mures pe cei 141 de kilometri cuprinsi in programul de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare intre km 614 si Simeria, cu o valoare financiara totala de 7,5 miliarde de lei, a declarat, duminica, pentru Agerpres, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, Oana Branzan.

Lucrarile sunt in desfasurare la ora actuala pe toate cele patru subtronsoane: (2a) - km 614 - Barzava, (2b) - Barzava - Ilteu, (2c) - Ilteu - Gurasada si (3) - Gurasada - Simeria si termenul de finalizare estimat fiind anul 2022, pentru toate cele patru tronsoane.

"Pe tronsonul feroviar km 614 - Simeria se executa lucrari la podurile peste Mures. Proiectul de modernizare al acestui tronson este prevazut cu 169 de poduri si podete, din care 9 poduri se construiesc peste raul Mures", noteaza, duminica, Ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Tronsonul feroviar km 614 - Simeria are 141 de kilometri.

Potrivit datelor CFR SA, remise la solicitarea AGERPRES, pe subtronsoanele (2a) km 614 - Cap Y Barzava si (2b) Barzava (cap Y) - Ilteu (cap Y), de 78 de kilometri, sunt prevazute lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care patru peste raul Mures) si a 64 de podete, construirea unui tunel de 603 metri lungime, lucrari civile in 11 statii de cale ferata (inclusiv halte si puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Antreprenorul care executa lucrari pe cele doua subtronsoane( 2a si 2b) este Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. si SC Thales Systems Romania SRL.

Pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu - Gurasada, de 22,34 kilometri, se vor executa lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 15 poduri (dintre care doua peste raul Mures), 17 podete, un pasaj superior, trei pasaje inferioare, doua tuneluri, lucrari civile in patru statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R). Lucrarile sunt executate de Asocierea Aktor SA, Alstom Transport SA si Arcada Company SA, denumita "Asocierea RailWorks".

Tronsonul 3 Gurasada-Simeria, de 40,88 kilometri, va beneficia de lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste raul Mures), 27 de podete, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrari civile in noua statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R). Antreprenorul acestor lucrari ce vor fi efectuate pe tronsonul 3 este Asocierea FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A si Contratas y Ventas SA.

Lucrarile in executie pe toate cele patru santiere vizeaza terasamente pe traseele existente, dar si variantele noi de traseu (lucrarile pe variantele noi de traseu au inceput pe intreg sectorul la finalul lunii mai 2018, cand au fost emise autorizataiile de construire), consolidarea terenului in zonele inundabile ale Muresului, printr-o tehnologie noua in Romania numita "jet grouting". In plus, se executa ziduri de sprijin din beton armat sau palplanse pentru protejarea caii ferate.

De asemenea, proiectul mai presupune: forarea coloanelor la fundatia podurilor peste Mures, lucrari la pasaje inferioare, stabilizarea terenului prin metoda jet-grouting construirea peroanelor noi si a cladirilor pentru centralizarea electronica. De asemenea, se executa umpluturi pe aproape toata lungimea santierului, lucrari la poduri si la viitoarele supratraversari rutiere ale caii ferate.

"Vorbim despre lucrari complexe de infrastructura si suprastructura pe toti cei 141 de kilometri, constructii de noi lucrari de arta si aici putem mentiona cele noua poduri peste raul Mures, tunelurile noi care impun lucrari de o complexitate ridicata, pasaje rutiere superioare si inferioare, treceri la nivel modernizate si dotate cu semnalizare acustica si luminoasa, dar si cu bariere automate. Nu trebuie omis faptul ca pe intreg traseul se va implementa sistemul ERTMS nivel 2, sistem tehnic european de management al traficului si control al vitezei trenului, o solutie moderna de realizare a interoperabilitatii in sistemul de transport feroviar european in conditii de siguranta. Estimam ca termen de finalizare anul 2022 pentru toate cele patru tronsoane, al caror traseu acopera si zone forestiere importante, zone dificile de relief, dar si zone cu situri arheologice mari, clasa de risc A", a mentionat Oana Branzan.

Lucrarile pe toate cele patru santiere au inceput la sfarsitul anului 2017.

Sursa foto: Shutterstock / mandritoiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri