Piata de packaging (ambalari) din Romania se ridica la 20 milioane euro, considera Valentin Malaescu, fondatorul Modpack System, unul dintre cei mai mari jucatori, care detine o cota de piata de 15%.

"Piata romaneasca de packaging de dimensiuni mari este undeva la 20 de milioane de euro. Modpack System este prima companie care a intrat pe piata de ambalari agabaritice in 2007. Din cifra de afaceri de 6 milioane euro, in jur de 3 milioane de euro vor fi din packaging anul acesta", a declarat pentru wall-street.ro Valentin Malaescu.

Valentin Malaescu (49 de ani), fondatorul Modpack, a terminat Universitatea Politehnica, a inceput cariera ca inginer de calitate intr-o fabrica de tutun, apoi a lucrat intr-o fabrica de rachete, a fost angajat al Ford si Opel in Germania, pentru ca mai apoi sa revina in Romania unde a ocupat mai multe functii in companii din industria auto, ultima, inainte sa devina antreprenor fiind brand manager la o companie cu activitati in domeniul energetic maritim si infrastructuri industriale unde aveau nevoie de ambalari si nu gaseau nicio firma din Romania, fiind nevoiti sa aduca o firma din Cehia, care avea tarife foarte mari.

Potrivit antreprenorului, anul acesta, partea de packing si exporturi din Romania a scazut cu 30-40%, intrucat nu se mai produce nimic aici. Germania, Olanda si Belgia sunt cele mai mari piete in aceasta industrie.

Dupa trei ani de activitate, Modpack a facut primul milion de euro

Atunci a decis sa infiinteze Modpack System, in 2007, cu doi angajati si o cifra de afaceri de 20.000 euro. In 2008, businessul a crescut la 500.000 euro, iar in 2009 a facut primul milion de euro ca antreprenor. Cifra de afaceri a crescut de la un an la altul, chiar si in criza, anul trecut depasind 5 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimarile sunt ca va trece si de pragul de 6 milioane de euro. Din cifra de afaceri, relocarile reprezinta 30%.

Malaescu povesteste ca mult timp a fost singur pe aceasta piata, iar primii concurenti au aparut la cativa ani dupa ce si-a infiintat compania. In tot acest timp, a primit si oferte de vanzare a business-ului catre companii straine venite in Romania.

Din Romania, Modpack s-a extins in Europa si in America

Modpack mai are sedii in Cehia, UK, iar in prima jumatate a anului viitor vrea sa deschida primul birou in SUA. "Avem planuri sa achizitionam niste companii din UK, Olanda, analizam", mai spune antreprenorul.

Industria logistica si de transport din Statele Unite este o piata extrem de competitiva. Cheltuielile din industria logistica si de transport din S.U.A. au totalizat 1,48 trilioane dolari in 2015 si au reprezentat 8% din produsul intern brut anual (PIB). Prin investitiile in acest sector, firmele multinationale se pozitioneaza pentru a facilita mai bine fluxul de marfuri pe cea mai mare piata de consum din lume.

In cat timp poate fi relocata o fabrica si cat ar costa

"O fabrica de 10.000 mp, cu linii de productie, o putem demonta si transporta, din Romania in Austria, in 3-4 luni si monta la loc tot in 3-4 luni. Poate dura intre 6 luni si 12 luni. Costul unei astfel de operatiuni depaseste un milion de euro poate ajunge la cateva milioane de euro", a adaugat Valentin Malaescu.

Modpack detine in Ploiesti un depozit de 5.000 mp, la Cluj inca 1.000 mp, iar la Oradea va avea 5.000 - 6.000 mp.

"In prezent, 90% din activitatea noastra se desfasoara la locatia clientului, insa vrem sa folosim partea noastra de depozitare si aici sa facem ambalarea si exportul. Clientul sa nu isi mai ocupe spatiul", a mai spus antreprenorul.

Modpack Group, companie romaneasca de relocari industriale, transport multimodal, ambalare si export, ofera servicii ca furnizor unic in teritorii noi din Europa si din lume, facand investitii semnificative in viitorul companiei si al angajatilor sai. Compania are 110 angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri