Dupa negocieri exterminante de peste 14 ore, Consiliul de Transport UE a adoptat cu majoritate calificata, masuri chiar si mai restrictive decat compromisul initial propus de Presedintia Austriaca privind Pachetul Mobilitate, respectiv:

- Aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere internationale, cu exceptarea tranzitului si a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: in drumul spre tara de destinatie si in drumul de intoarcere, se permite o activitate suplimentara de incarcare/descarcare in ambele directii, fara a se incadra in regimul de detasare, sau zero la plecare si pana la doua (operatiuni) in drumul de intoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operatiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detasare integrala se aplica incepand cu prima zi a operatiunii.

- Restrictionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "racire" (cooling-off) de 5 zile inainte ca alte operatiuni de cabotaj sa poata fi efectuate in aceeasi tara cu acelasi autovehicul. Aceasta restrictionare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piata libera!

- Interzicerea efectuarii perioadei de repaus saptamanal normal in afara cabinei autovehiculului, desi in documentele Presedintiei Austriece este recunoscuta lipsa acuta de spatii de parcare sigure si securizate in UE

BEI: In Romania, deficitul de...
Citeste si: Firmele romanesti investesc doar de subzistenta! Care sunt motivele?

- Intoarcerea acasa a soferilor cel putin o data la patru saptamani - sau, in cazul in care soferul alege sa ia doua repausuri saptamanale reduse, dupa trei saptamani pe drum.

- Obligatia dotarii tuturor autovehiculelor care efectueaza operatiuni de transport international cu tahograf inteligent pana la sfarsitul anului 2024.

Aceasta abordare marcheaza inceputul destramarii asumate a UE, chiar inainte de finalizarea Brexit!

Pentru a putea intra in vigoare, abordare generala a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate va trebui adoptata si de Parlamentul European, care se reuneste in plen la Strasbourg saptamana viitoare, pe 10-13.12.2018. Avand in vedere importanta majora a votului Parlamentului European pentru viitorul transportatorilor romani in UE, UNTRR solicita tuturor Eurodeputatilor romani sa participe activ la dezbaterile Parlamentului European pentru a respinge ferm actuala pozitie a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate si orice compromis bazat de aceasta!

Comisia Europeana elimina...
Citeste si: Europenii pot face cumparaturi online fara frontiere

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 14.000 membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.