In plus, fiind plug-in acest model poate merge complet electric 45 de km, deci gratuit, atata timp cat incarci in oras unde deocamdata nu te costa nimic. Outlander PHEV are o mufa de incarcare rapida CHAdeMO, asa ca am folosit aplicatia PlugShare pentru a gasi statiile din Bucuresti unde l-as putea incarca. Sunt 20 de astfel de statii pentru el.

Dupa ce am incercat sa incarc la una dintre statiile Renovatio amplasate in Kaufland, unde nu am reusit (nu este prima data cand statiile lor nu functioneaza din cauza nerecunoasterii cardului), am mers la una dintre benzinariile MOL gasite in aplicatie, care are o astfel de statie pentru masini electrice.

Am cerut cardul din benzinarie (este gratuit), am pus SUV-ul la incarcat si dupa 25 de minute pe display a aparut mesajul ca bateria s-a incarcat complet (baterie 13,8kWh). Modelul Mitsubishi se incarca rapid (22 KW) doar pana la 80%, restul de 20% raman disponibili pentru a putea stoca energie la franarea regenerativa. Autonomia in modul electric a crescut de la 3 km la 37 de km.

Test drive cu Mazda CX-5:...
Citeste si: Test drive cu Mazda CX-5: doua tehnologii noi au ajuns pe SUV

Prin oras, poti sa mergi mai mult de 37 de km numai electric, intrucat masina recupereaza energie de fiecare data cand franezi. Tot electric mergi si in afara orasului pana la o viteza de 135 km/h, iar motorul de 2,4 litri benzina are si functie de generator, deci va mai produce si el curent.

Pentru persoanele care folosesc masina des in oras, un hibrid modern, plug-in, este o investitie mai buna decat un diesel. Generatiile de masini hibrid care nu se incarca la priza nu sunt la fel de economice, pentru ca acelea vor recupera prea putin curent, deci nu vei merge prea mult 100% electric, doar vei avea un consum mediu mai mic pentru un motor pe benzina.

Mitsubishi Outlander PHEV are trei motorizari. Pe langa motorul pe benzina de 2,4 litri 135 CP, cu rol mai mult de generator, mai dispune de un motor electric pe puntea fata de 82 CP si unul pe puntea spate de 95 CP. Pentru ca aceste motoare electrice antreneaza fiecare cate o punte, masina devine 4x4. Nu mai exista sistemul clasic de tractiune integrala.

Gama de vehicule electrice...
Citeste si: Gama de vehicule electrice Hyundai, in Romania. Care sunt preturile?

Puterea totala (motor termic + motor fata electric + motor spate electric + generator) poate fi luata in considerare doar ca valoare nominala, avand in vedere ca o astfel de configuratie/combinatie nu apare in timpul condusului. SUV-ul de aproximativ doua tone accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 10,5 secunde.

Moduri de condus Mitsubishi Outlander PHEV:

- Normal: In acest mod, cele doua motoare electrice sunt alimentate de acumulator si de generatorul pe benzina. Masina va merge numai electric daca are curent in baterie, sau va porni motorul pe benzina pentru a produce curent, dupa care il va opri din nou

- Save: In acest mod, comportamentul este similar cu cel din modul Normal

Mazda CX-5 a fost cel mai...
Citeste si: Mazda CX-5 a fost cel mai vandut model al japonezilor anul trecut

- Charge: Acesta este singurul mod in care motorul pe benzina va ramane tot timpul pornit si nu se va mai opri. El va produce curent pentru a rula, dar si pentru a incarca bateria

- EV: Acesta este singurul mod in care masina merge 100% electric, fara a porni motorul pe benzina, bineinteles atata timp cat bateria are curent. Cand se va termina curentul din baterie, masina va trece in modul Normal.

SUV-ul are si modurile Sport, Snow sau Lock.

Cat consuma Mitsubishi Outlander PHEV

Sa mergi la birou cu un model plug-in nu te costa nimic, atata timp cat ai curent in baterie dintr-o statie unde incarci gratuit. Atunci cand ai bateria fara curent si rulezi in oras cu o viteza sub 50 km/h, motorul pe benzina va avea un consum de circa 8 litri la 100 de km pentru a produce curent. Cam atat mi-a afisat pe o distanta de 7 km prin Bucuresti, cu bateria descarcata. Daca rulezi mai mult, consumul ar trebui sa scada.

In afara orasului, am setat SUV-ul pe modul Charge pentru a conduce numai cu motorul pe benzina pornit, iar cifrele au fost urmatoarele:

- La 80 km/h, consumul a fost de 10 litri la 100 de km (consum de curent 25 kw)

- La 100 de km/h, consumul a urcat la 11 litri la 100 de km (consum de curent 35 kw)

- La 130 km/h, consumul a ajuns la 12,7 litri la 100 de km (consum de curent 50 kw)

In mod normal, nimeni nu are de ce sa ruleze asa. Mai bine rulezi pe modul Normal existand momente inca re SUV-ul va merge electric, deci cu un consum sub cel de mai sus.

Daca bateria are curent, puteti rula 100% electric pe autostrada pana la o viteza de 135 km/h. SUV-ul poate atinge o viteza maxima de 170 km/h.

Mitsubishi Outlander PHEV este la a treia generatie si a primit anul acesta un facelift, iar din noiembrie este disponibil in Romania la un pret de 31.500 euro cu TVA prin Rabla Plus. Mai multe detalii gasiti aici.

Acest model iti permite si sa folosesti bateriile pentru a furniza curent DC acasa. Doua prize electrice 1.500W sunt montate (una in spatele consolei centrale, disponibila pentru pasagerii din spate si inca una in portbagaj) pentru a conecta orice echipament de exterior de 230V, acolo unde nu exista retea electrica. Capacitatea masinii este suficienta pentru a alimenta o locuinta timp de maxim 10 zile, daca bateria este complet incarcata iar rezervorul de combustibil este plin.

Date tehnice Outlander PHEV MY19 2.4-litri 16-valve DOHC MIVEC:

Lungime 4.695 mm
Latime 1.800 mm
Inaltime 1.710 mm

Garda la sol 190 mm
Unghi de atac 21°
Unghi de rampa 19.0°
Unghi de degajare 22,5°
Capacitate de tractare 1.500 kg
Greutate vehicul 1.880 pana la 1.900 kg

Volum incarcare
5 pasageri / cu subwoofer: 453 litri (pana la plafon*: 721 litri)
2 pasageri / cu subwoofer: 868 litri (pana la plafon*: 1.584 litri)
cutia de incarcare de sub podea adauga 35 de litri
Roti si cauciucuri 225/55R18

Motor termic
88 x 97 mm (2.360 cm3)
raport de compresie: 12,0
135 cp la 4.500 rpm
211 Nm la 4.500 rpm
capacitate rezervor de combustibil: 45 de litri

Motor electric fata 82 cp, 137 Nm
Motor electric spate 95 cp, 195 Nm
Baterie tractiune Lithium Ion 88 celule 300 V 13,8 kWh
Timp de incarcare
incarcare normala / AC 230 V 16A: 4,0 ore
incarcare rapida: ± 80% in 25 min
compatibilitate V2X (smart grid)