Grupul Volkswagen va angaja 5.000 de persoane in Turcia, unde considera ca va gasi usor forta de munca calificata avand in vedere ca aceasta tara are mai multe fabrici de automobile, cu o productie anuala de peste un milion de automobile.

In Turcia, mai detin unitati de productie brandurile: Fiat, Renault, Hyundai, Toyota, Honda, Ford.

Fabrica Volkswagen din Turcia, care va deveni operationala in 2022, va prelua productia a doua dintre marcile sale de automobile, Skoda si Seat.

Volkswagen are nevoie de o noua unitate de productie pentru a face loc modelelor electrice in fabricile existente. Decizia Volkswagen de a investi in Turcia a urmat normalizarea relatiilor dintre Turcia si Germania. Tensiunile in relatiile bilaterale au disparut in urma vizitei presedintelui Recep Tayyip Erdogan in Germania, in septembrie, dand impuls investitiilor. Decizia de investitie a Volkswagen a fost luata ca urmare a normalizarii.

Romania este luata in calcul...
Citeste si: Romania este luata in calcul de Skoda pentru a produce doua SUV-uri

Odata finalizata, fabrica va produce mai multe modele ale grupului si va incepe cu productia modelelor Skoda Karoq si Seat Ateca. Cele doua modele sunt produse de Skoda, unul dintre brandurile grupului Volkswagen, la sediul Kvasiny din Republica Ceha. Dupa transferarea productiei in Turcia de la Kvasiny, Volkswagen isi va dedica fabricile Emden si Hanovra in Germania modelelor electrice si va muta productia modelelor Passat in Kvasiny.

Pentru a accelera trecerea la modele electrice, Volkswagen a anuntat cu ceva timp in urma ca ar putea coopera cu gigantul american de automobile Ford Motor Company. Companiile au fost in discutii pentru un parteneriat strategic care viza mutarea productiei unor modele de vehicule comerciale in Turcia. Rapoartele au sugerat ca cele doua companii pot produce vehicule electrice si autonome in unitatile existente pentru a reduce costurile.

Ca parte a parteneriatului, vehiculele comerciale Volkswagen Crafter si Transporter ar putea fi produse la uzina Ford Turcia din districtul Marmara Golcuk, unde Ford isi fabrica modelele Transit si Custom.

Directorul Ford Otosan, Haydar Yenigun, a declarat ca cei doi giganti au negociat dezvoltarea si productia comuna a vehiculelor. El a spus ca cele doua parti nu au incheiat inca o intelegere, adaugand ca vor face un anunt foarte curand dupa ce se vor incheia negocierile.

Romania este ocolita din nou:...
Citeste si: Romania este ocolita din nou: Skoda, fabrica in Bulgaria sau Turcia

Surse din piata au spus ca VW Transporter, echivalentul Ford Custom, si VW Crafter echivalentul Ford Transit vor fi fabricate pe linia de asamblare Ford. VW va transfera in Turcia, in fiecare an, productia a 150.000 - 180.000 de vehicule comerciale.

Anul trecut, fabricile de masini din Turcia au fabricat 552.825 de vehicule comerciale in zece luni.

Ford Turcia este cea mai mare baza de productie a vehiculelor comerciale din Europa, realizand anul trecut aproximativ 440.000 de vehicule si 75.000 de motoare. Compania are o cota de 67% in productia totala de vehicule comerciale din Turcia.

Piata auto din Romania a...
Citeste si: Romanii dau banii pe 4x4. Un sfert din piata are tractiune integrala

Sursa foto: Ju1978/shutterstock.com