Fabrica ce trebuia să producă celule pentru baterii de utilitare electrice nu se va mai concretiza. Proiectul, un joint venture între Koc Holding, Ford (care împreună formează Ford Otosan) și LG Energy Solution (LGES), a fost tras pe linie moartă, ceea ce înseamnă că Ford-urile electrice asamblate la Craiova nu vor mai primi baterii direct de la Ankara, relatează Automotive News Europe.

La nici 10 luni de când a fost prezentată înțelegerea de a construi o fabrică pentru baterii de vehicule electrice în Başkent, lângă Ankara, tot proiectul s-a prăbușit. Uzina ar fi trebuit să devină operațională din 2026 și ar fi fost una dintre cele mai mari puncte de producție de acest gen din Europa, devenind un posibil furnizor pentru electricele făcute la noi în țară.

„Luând în considerare ritmul actual de adoptare al vehiculelor electrice, o investiție de asemenea anvergură într-o uzină pentru producerea de baterii nu este oportună în acaest moment”, se arată într-o declarație Koc Holding. Compania construiește deja EV-uri alături de Ford (prin Ford Otosan) la uzina Kocaeli din apropiere de Izmit, iar în aceeași declarație se menționează că „potențiale alte investiții în această direcție vor fi analizate în perioada viitoare”.

În 2024, Ford Otosan ar trebui să înceapă producția variantei 100% electrice a lui Ford Transit, iar aceeași entitate va asambla și utilitare Volkswagen în urma unei înțelegeri dintre cei doi constructori. Bateriile care echipează aceste modele comerciale sunt produse, în prezent, în Polonia. LGES furnizează bateriile și pentru Mustang Mach-E.

În octombrie, LGES a atenționat cu privire la o scădere a veniturilor în 2024 ca urmare a climatului economic dificil care afectează dorința clienților de a trece la electrice. Această teamă pare a fi tot mai răspândită în industria auto, temeri cu privire la cererea pe termen mediu pentru EV-uri fiind expuse în diferite contexte și de nume grele precum Mercedes-Benz sau General Motors. În schimb, Audi consideră că astfel de probleme și scăderi de cerere sunt inerente, dar că tranziția este evidentă și ireversibilă.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri