Italia va oferi anul acesta subventii de pana la 6.000 euro cumparatorilor de vehicule verzi si va implementa o crestere a impozitelor pe vehiculele mari care functioneaza pe combustibili traditionali. Pentru emisii intre 201-250 g/km, impozitele vor fi de 2.000 euro.

Masurile au fost aprobate in camerele superioare ale parlamentului si sunt cuprinse in propunerile de buget ale tarii din 2019, scrie euronews.com.

Masinile pe benzina si diesel care genereaza 161-175 grame de emisii de C02 pe kilometru vor fi taxate cu impozite de 1.100 de euro, cele cu emisii 176-200g CO2/km cu 1.600 de euro, iar cele cu emisii 201-250 g/km cu 2.000 de euro.

Stimulentele pentru masinile electrice si alte vehicule ecologice nu se vor aplica la toate modelele. Masinile care costa peste 50.000 euro nu vor beneficia de subventie, iar suma acordata va varia in functie de emisiile generate.

Planurile anterioare au atras critici in industria auto, deoarece sindicatele si asociatiile auto avertizeaza ca impozitele propuse ar putea afecta producatorii de automobile si costurile de munca.

Impozitele propuse pentru autovehiculele care functioneaza pe combustibili traditionali nu se vor aplica masinilor de familie mici, doar vehiculelor mari, cum ar fi SUV-urile.

In Italia, masinile verzi reprezinta aproximativ 7% din vanzarile de masini. Productia Fiat Chrysler din Italia nu include in prezent masini electrice si hibride.

Fiat Chrysler a declarat ca intentioneaza sa investeasca peste 5 miliarde euro in dezvoltarea de noi modele si motoare intre 2019 si 2021, productia fiind concentrata pe motoare electrice si hibride.

Fiat a afirmat ca ar putea revizui planul sau de investitii in Italia, daca Roma va ridica impozitele la autovehiculele pe benzina si pe motorina.

Sursa foto: Goodluz/shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri