Masurile au fost aprobate in camerele superioare ale parlamentului si sunt cuprinse in propunerile de buget ale tarii din 2019, scrie euronews.com.

Masinile pe benzina si diesel care genereaza 161-175 grame de emisii de C02 pe kilometru vor fi taxate cu impozite de 1.100 de euro, cele cu emisii 176-200g CO2/km cu 1.600 de euro, iar cele cu emisii 201-250 g/km cu 2.000 de euro.

Stimulentele pentru masinile electrice si alte vehicule ecologice nu se vor aplica la toate modelele. Masinile care costa peste 50.000 euro nu vor beneficia de subventie, iar suma acordata va varia in functie de emisiile generate.

Planurile anterioare au atras critici in industria auto, deoarece sindicatele si asociatiile auto avertizeaza ca impozitele propuse ar putea afecta producatorii de automobile si costurile de munca.

Facebook a fost amendata cu...
Citeste si: Facebook, amendata cu 10 milioane de euro in Italia

Impozitele propuse pentru autovehiculele care functioneaza pe combustibili traditionali nu se vor aplica masinilor de familie mici, doar vehiculelor mari, cum ar fi SUV-urile.

In Italia, masinile verzi reprezinta aproximativ 7% din vanzarile de masini. Productia Fiat Chrysler din Italia nu include in prezent masini electrice si hibride.

Fiat Chrysler a declarat ca intentioneaza sa investeasca peste 5 miliarde euro in dezvoltarea de noi modele si motoare intre 2019 si 2021, productia fiind concentrata pe motoare electrice si hibride.

Fiat a afirmat ca ar putea revizui planul sau de investitii in Italia, daca Roma va ridica impozitele la autovehiculele pe benzina si pe motorina.

Un sat din Italia a prins...
Citeste si: Peste 58.000 de soferi au depasit viteza intr-un orasel italian

Sursa foto: Goodluz/shutterstock.com