Compania greceasca Aktor va construi lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti (A0), pentru suma de 853.422.022 lei (fara TVA), adica 98,5% din costul estimat, a anuntat Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit Asociatiei Pro Infrastructura.

La finalul lunii aprilie 2018, asocierea UMB-Tehnostrade a fost initial declarata castigatoare cu pretul de 882.363.613 lei (cu 16 milioane de lei peste valoarea estimata). Au fost depuse contestatii care au fost finalizate de Curtea de Apel Bucuresti (CAB), in octombrie 2018.

"Decizia definitiva a instantei a obligat CNAIR sa reevalueze ofertele, scotand din cursa patru candidati (UMB, Porr, Tirrena Scavi si Erbasu) si facand foarte previzibil cine va fi noul castigator: Aktor. Confirmarea oficiala a venit acum doua zile si ramane de vazut daca vom (mai) avea inca o runda de contestatii", scrie Pro Infrastructura.

"Si mai este o complicatie: tronsonul 3, in lungime de 17,965 km intre A1 si DN6, este muzeu (nu poate fi folosit) fara vecinul sau, lotul 2, care contine nodul Autostrazii A0 cu DN6! Celebra decizie CAB din 15.10.2018 practic a confirmat castigatorul si pe acest sector 2: compania turca Alsim Alarko. Dar CNAIR iar tergiverseaza nejustificat procedurile", explica asociatia.

Potrivit documentatiei tehnice a studiului de fezabilitate, traseul lotului 3 este impartit in doua sectoare:
1. Sector 1. km 85+300-km 100+765 aferent Centura Sud – Lungime 15.465 km
2. Sector 2. km 0+000-km 2+500 aferent Centura Nord aferent Centura Nord – Lungimea 2.500 km.

Drumul Expres Craiova-Pitesti...
Citeste si: Drumul Expres Craiova-Pitesti intarzie cu un an din cauza CNAIR

Dupa intersectia cu DN6, traseul autostrazii ia directia nord-vest, trecand la sud-vest de localitatile Clinceni si Domnesti. La km 93+150 traseul autostrazii de centura traverseaza CF 900 Bucuresti-Craiova, iar in continuare traseul are directia nord, traverseaza raul Sabar, la vest de Darvani si canalul de aductiune Arges, dupa care la vest de Ciorogarla traseul autostrazii traverseaza padurea Berceni, intersecteaza DJ 601, traverseaza paraul Ciorogarlea si DJ 602 si se termina imediat pana in intersectia cu autostrada Bucuresti-Pitesti (A1).

Traseul sectorului 2 se desprinde din A1 si ocoleste pe la est localitatea Bacu unde intersecteaza DJ 601A.

Viteza de proiectare este de 140 de km/h, iar in zonele in care nu este posibila, se va asigura o viteza minima de proiectare de 120 de km/h.

Liviu Dragnea cere...
Citeste si: Dragnea cere ca autostrazile sa fie facute doar de CNAIR

Sursa foto: peundemerg.ro

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
CNAIR a semnat contractul pentru Lotul 2 al Centurii Sud a Capitalei