Peugeot prezinta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva 2019 conceptul electrificat 508 Peugeot Sport Engineered.

Pentru acest concept, Peugeot s-a bazat pe experienta acumulata din dezvoltarea a doua concepte electrificate:

• conceptul ultra-eficient 208 HYbrid FE (2013) a inregistrat performante in stilul GTi, cu valori ale emisiilor si consumului de combustibil inferioare celor specifice celui mai mic propulsor termic disponibil pe piata la acea vreme. Gratie optimizarilor, a fost obtinut nivelul de 46g CO2/km cu un sprint 0 -100 km/h in 8s.

• 308 R HYbrid Concept (2015) a revendicat performante absolute: capacitate totala de 500 CP, cuplu maxim de 730Nm si o acceleratie de la 0 la 100km/h in numai 4 secunde.

Conceptul 508 Peugeot Sport Engineered propune 3 motoare (un propulsor PureTech 200, un motor electric de 110CP si un altul de 200 CP pe puntea din spate), doua surse de energie, dar si un sistem de tractiune integrala pentru a oferi o acceleratie spectaculoasa.

Cuplul maxim este de 500 Nm, iar aceste caracteristici il fac egal cu un vehicul echipat cu motor cu ardere interna de 400 CP:

• acceleratie 0-100km/h in 4.3 s

• 400 m in 12.5 s

• 1000 m in 23.2 s

• 80-120km/h in 2.5 s

• 80-180 km/h in 9.3 s

• viteza maxima: 250 km/h

Sistemul de franare este adaptat la aceste performante: discurile frontale ventilate de 380 mm sunt montate pe niste suporturi din aluminiu si sunt actionate de patru pistoane glisante (cu diametru de 38 si 41 mm) montate pe niste etriere fixe.

Bateria (cu o capacitate de 11,8kWh) ofera o autonomie de pana la 50km (WLTP) in modul full-electric. In modul sport, sursele de energie termica si electrica asigura impreuna viteze de pana la 190 km/h.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri