În septembrie, Red Bull Racing și toată echipa din spatele spectacolelor grandioase din seria „Red Bull Showrun” a ajuns la București pentru un eveniment în fața Palatului Parlamentului. Înaintea evenimentului de pe data de 10 septembrie, fostul pilot de F1 Patrick Friesacher și al său Red Bull RB7 au călătorit pe Transalpina. Acesta este rezultatul acelui scurt popas pe unul dintre cele mai frumoase drumuri din Europa.

Septembrie a fost o lună fructoasă pentru iubitorii Formulei 1 din România. Într-un colț al capitalei era parcată o replică a monopostului Aston-Martin din sezonul 2022 al Formulei 1, iar în altul putea fi văzut o creație mai veche a formației Red Bull Racing, cea care a dominat și în sezonul proaspăt încheiat. Tot în luna ce a deschis toamna am avut parte și de o demonstrație marca Red Bull în centrul Capitalei, Patrick Friesacher și compania punând în „scena” stradală un show la care au asistat zeci de mii de oameni - ceva ce nu prea mai vezi nici în tribunele meciurilor de fotbal.

Cu burnout-uri, cerculețe și demonstrații de accelerare, care au asigurat că sunetul motorului Renault V8 a umplut Piața Constituției, publicul român a fost impresionat. Sigur, lipsurile inerente oricărui eveniment la care se prezintă un număr mare de persoane n-au lipsit, dar nu despre asta vorbim astăzi. Red Bull a păstrat o surpriză în urma vizitei pe meleagurile noastre, iar imaginile statice și filmările realizate cu acea ocazie au fost publicate abia acum, cu ocazia Zilei Naționale.

Înainte de a ajunge la București, caravana Red Bull s-a oprit pe Transalpina (DN 67C), cea mai înaltă șosea din România. Acolo, sus, la 2.145 de metri altitudine pe lângă Pasul Urdele, între județele Gorj și Alba, s-a auzit și motorul de 2.400 cmc care a definit coloana sonoră a erei V8 a Formulei 1. În trecut, cei trei celebri prezentatori (de la acea vreme) a emisiunii Top Gear s-au dat în spectacol pe Transfăgărășan, dar nicio mașină de stradă nu poate egala prezența unui monopost de Formula 1. Iar combinația dintre un peisaj atât de pitoresc și una dintre cele mai de succes monoposturi din ultimele decenii este cu totul aparte.

De ce RB7 și de ce Patrick Friesacher

Red Bull RB7 este una dintre cele mai importante mașini din istoria constructorului austriac Red Bull, cel care și-a trecut în cont cele două titluri puse la bătaie și în 2022. Mașina, construită pentru sezonul 2011, a fost pilotată de Mark Webber și Sebastian Vettel, care se pregătea să-și apere prima coroană mondială obținută în 2010. RB7 a fost primul monopost Red Bull construit pentru a conlucra cu noile anvelope Pirelli după ce Formula 1 a trecut de la Bridgestone la producătorul italian de cauciucuri.

Cuplul Red Bull - Vettel a fost ca un buldozer trecând prin vată de zahăr în 2011, iar cauciucurile au fost cele care au făcut diferența în sânul echipei, cel puțin în opinia lui Webber. Australianul, unul dintre cei patru oameni de la antipozi care au reușit, până acum, să-și treacă în cont o victorie în Campionatul Mondial, a considerat că pneurile Bridgestone l-au păstrat în coasta lui Vettel, dar că germanul s-a descurcat mult mai bine cu Pirelli.

Cifrele acelui sezon aduc aminte ori de era de dominație Ferrari, ori de cea a Mercedes-AMG care a urmat, după trecerea la propulsoare hibride. Vettel a început sezonul ca din pușcă, câștigând cinci din primele șase curse în drumul către al doilea său titlu mondial. Până la finalul stagiunii, germanul ce tocmai s-a retras din Marele Circ a triumfat în 11 curse și a plecat din pole de 15 ori - un record la acel moment. Vettel avea să-și îmbunătățească statistica de victorii într-un sezon în 2013 când a câștigat de 13 ori, egalând recordul lui Michael Schumacher. Abia în acest an, Max Verstappen a bătut recordul celor doi germani cu 15 succese într-o stagiune.

La București, Red Bull a adus două RB7, șasiul #1 și #4. Primul a fost folosit în testele pre-sezon de către Vettel, iar al doilea a fost pilotat de Webber. Aceasta a fost a doua vizită a caravanei producătorului de băuturi energizante la noi în țară (prima a fost în 2009, la Mamaia, cu David Coulthard la volanul unui RB4). De această dată, Patrick Friesacher a fost chemat să piloteze monopostul de F1, austriacul de 42 de ani fiind și omul cu cea mai mare vechime în organizația Red Bull Racing.

Friesacher a fost chiar primul pilot cooptat de Dr. Helmut Marko în programul Red Bull Juniors, în 1994. El a ajuns, în cele din urmă, în Formula 1 și a concurat pentru o jumătate de sezon pentru echipa Minardi. Asta se întâmpla în 2005, sezonul în care echipa Jaguar a trecut printr-un rebranding devenind Red Bull. Austriecii numesc, în continuare, Milton Keynes acasă. Deși a strâns trei puncte în cele 11 starturi ale sale (o singură clasare în puncte din cinci curse încheiate), Friesacher n-a prins rădăcini în F1 și, ulterior, a concurat în A1GP și Seria Americană Le Mans (ALMS). Este interesant de menționat că, acum mai bine de un deceniu, se punea la cale organizarea unei etape de A1GP pe traseul din jurul Palatului Parlamentului, același ce găzduise FIA GT în 2007-2008. Soarta l-a adus, până la urmă, pe Patrick în Capitală, dar cu un alt rost.

Sursa foto: Red Bull Content Pool / Attila Szabo, Mihai Ștețcu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri