Mazda3 a inlocuit propulsoarele diesel de 1,5 si 2,2 litri cu motorul de 1,8 litri Skyactiv-D 116 CP odata cu lansarea celei de-a patra generatii.

Cu acest propulsor diesel, noua Mazda3 costa de la 22.000 euro cu TVA si are mai mult cuplu, fiind o alegere mai buna decat motorul pe benzina pentru cei care doresc acest lucru. Modelul de test a fost o Mazda3 Skyactiv-D116 Plus, al carui pret este de 25.800 euro cu TVA.

Motorizarea diesel Skyactiv-D116 are un moment maxim de 380 Nm obtinut intre 1.600 - 2.600 rpm si un timp de accelerare pana la 100 km/h de circa 10 secunde cu transmisia manuala si de 12 secunde cu transmisia automata.

Cat consuma noua Mazda3 cu motorul de 1,8 litri diesel 116 CP

Mazda3 cu transmisia automata nu este o masina rapida, dar este economica si placuta. In weekend, prin Bucuresti, Mazda3 diesel a inregistrat un consum de 7,4 litri la suta.

Mazda 3 sedan facelift, test...
Citeste si: Test drive cu Mazda 3 sedan facelift, 2.0 Skyactiv-G 120CP

In afara orasului, la o viteza de 50-60 km/h, motorul diesel a aratat un consum de 3 litri la suta, la 90 km/h a afisat un consum de 5 litri la suta, iar la 130 km/h a inregistrat un consum de 6,5 litri.

Motorul diesel de 1,8 litri este cel mai putin sportiv aspect al acestei masini cu un design de invidiat. La o apasare la podea a acceleratiei, exista un delay pana ce propulsorul incepe sa traga in forta, dar macar o face si depasirile nu sunt asa de greu de facut pe un drum national.

Nu am avut un buton Sport si nici padele, dar oricum nu ar fi putut face masina mai rapida, totusi sunt 116 CP la o greutate de peste 1.300 de kg. Clientii Mazda nu isi cumpara acest model pentru ca vor sa mearga tare, ci il aleg pentru confort, design si finisaje, iar noua generatie pare a sta bine la toate acestea.

Test drive cu noua generatie...
Citeste si: Test drive cu noul Hyundai Elantra 1.6 CRDi, un diesel silentios

Cilindreea sub 2 litri, consumul bun si manevrabilitatea sunt, fara indoiala, cele mai puternice atuuri de vanzare pentru Mazda3 diesel, alaturi de aspect, gama mare de dotari si preturile competitive.

Noua Mazda3 vine cu un sistem de personalizare

Mazda3 are o cabina minunata, simpla, cu putine butoane fizice pe consola centrala. La volan, in jurul tau, sunt numai materiale moi, iar scaunele confortabile par de pe modele din alt segment de pret.

Dacia lanseaza o serie...
Citeste si: Dacia lanseaza o serie limitata Duster pentru Romania

In premiera, Mazda3 vine cu un sistem de personalizare, dotarile optionale putand fi alese prin intermediul pachetelor suplimentare.

Echiparea de baza include o lista bogata de dotari, printre care roti de 16 inchi, tehnologie LED, stergatoare cu duze incorporate, eleron pentru versiunea hatchback, sistem head-up display (HUD), navigatie, 8 boxe, suport Android Auto si Apple CarPlay.

Dotarile importante pentru siguranta psagerilor sunt sistemul de monitorizare a unghiului mort, mentinerea benzii de rulare si sistemul de franare autonoma.

Nivelul Plus de echipare aduce jante cu dimensiunea de 18 inchi, incalzire pentru scaunele din fata si volan, parbriz degivrat in zona stergatoarelor, sistem keyless si camera video pentru mersul cu spatele.

Odata ce echiparea Plus a fost aleasa, noua Mazda 3 poate fi personalizata cu patru pachete de dotari: Sound Pack (500 de euro) - ofera un sistem audio Bose cu 12 incinte acustice, Style (1.100 de euro) - aduce o serie de elemente de design si ornamente aditionale la interior, geamuri fumurii, dar si faruri LED adaptive, Safety (900 de euro) - vine cu un sistem de camere video, alerta a traficului si pilot automat adaptiv, iar pachetul Luxury (1.500 de euro) - vine cu tapiterie din piele, reglaj electric si memorie pentru scaunul soferului, a oglinzilor si sistemului head up display.

O noua suspensie pe Mazda3

Noua Mazda3 are o noua suspensie cu brate pretensionate, care disipa energia lent, eliminand socurile la trecerile peste denivelari. Modelul are jante pe 16 si pe 18 cu anvelope Toyo Proxis, cu flancuri moi, care vor ajuta la cresterea confortului. De aceea, japonezii spun ca ar fi bine sa pastram acest model de anvelope si peste cativa ani, pentru a nu pierde din confort.

Pe spate, modelul are o punte semi-independenta cu bara de torsiune, care se comporta exceptional la zgomot si vibratii si este foarte placuta. Noua Mazda3 este prima din istorie care va oferi optional si un sistem de tractiune integrala pe piata europeana.

Cel mai mic pret pentru o Mazda3 este de 19.900 euro cu TVA pentru Skyactiv-G122. Pentru transmisia automata cu 6 trepte, trebuie sa platiti inca 2.500 euro cu TVA. Mai multe informatii despre noua Mazda3 gasiti aici.

Date tehnice Mazda3 Skyactiv-D116 AT Plus

Motor: 1,8 litri diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 116 / 4000
Cuplu maxim Nm (rpm) 380 (1600 - 2600)
Viteza maxima (km/h) 192
Acceleratie (0-100km/h) 12
Consum mixt (l/100 km): 5,5
Capacitate rezervor: 51 litri
Volum portbagaj litri: 351
Lungime: 4,46 metri
Latime: 1,79 metri
Inaltime: 1,43 metri
Emisii CO2 g/km: 151 g/km
Masa proprie (kg) 1.320


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test drive cu a patra generatie Mazda3: progrese mari