Japonezii au inteles ca europenii cauta tehnologii noi si sunt dispusi sa plateasca pentru ele iar dovada este Takumi Plus, care iti ofera un SUV Mazda CX-5 foarte bine echipat, din care nu iti mai vine sa te dai jos. Pretul este pe masura confortului, 40.000 euro cu TVA.

In acest exemplar, mirosul puternic de masina noua, un miros de cauciuc care nu imi place mie, este mult diminuat si inlocuit cu un o aroma placuta de piele. Acest miros de care va spun vine de la scaunele din piele Nappa.

Si daca intr-o masina oarecare cu scaune din piele nu iti vine sa te urci atunci cand afara sunt peste 30 de grade, in acest CX-5 nu mai stai pe ganduri pentru ca scaunele sunt ventilate si "te racesc" rapid. Pe langa utilitate, ventilatia in scaune produce un sunet placut, pe care il asociez cu cel al unei cascade.

Interiorul negru (stalpi si plafon), ornamentele de lemn natural (Sen), luminile LED pentru plafon, comenzile cromate pentru scaunele electrice, trapa, sunt alte elemente specifice Takumi Plus care dau eleganta interiorului CX-5. La exterior, Takumi Plus iese in evidenta prin jantele (19 inch) argintii metalizate.

Alte tehnologii pentru CX-5 sunt volanul incalzit, parbrizul degivrat in zona stergatoarelor, sistemul audio premium Bose cu 10 difuzoare, ecranul color tactil de 7", centrul de comanda HMI, pachetul complet de lumini LED, precum si sistemul smart key sau camera video pentru marsarier si senzorii de parcare fata-spate. Scaunele spate nu sunt, inca, ventilate, dar au sistem de incalzire pentru zilele reci.

Pentru SUV-urile cu transmisie automata este disponibil pilotul automat cu functie de oprire completa Stop&Go si un head-up display color cu proiectie pe parbriz.

Acest head-up display al japonezilor, lansat de curand, este o dotare foarte utila pentru a conduce corect si in siguranta. Grafica este foarte bine aleasa, iar din cand in cand apar tot felul de informatii care te mentin atent la drum.

Pe autostrada A2 au aparut foarte multe zone unde viteza este de 80 km/h din cauza drumului degradat, iar aceste limite de viteza au fost afisate de Mazda pe parbriz. Alte informatii proiectate sunt alerte la apropierea unui vehicul din spate, depasirea benzii de rulare, instructiuni de navigatie, apropierea de vehiculul din fata daca sunteti pe pilot automat.

Pilotul automat nu mentine doar viteza selectata, ci in functie de trafic pastreaza distanta fata de vehiculul din fata. In caz ca acesta se opreste, Mazda va frana si va ramane in spatele acestuia pana drumul se elibereaza.

Pe drumuri virajate, SUV-ul CX-5 este ajutat de sistemul G-Vectoring Control, care ajusteaza cuplul in curbe, direct proportional cu unghiul de rotire al volanului, pentru o precizie directionala mai mare si un ruliu redus.

Pret si motorizari

Un CX-5 cu echiparea Takumi Plus costa 37.800 euro, insa pretul modelului de test rosu soul crystal a urcat cu 790 euro datorita acestei nuante metalizate.

Motorizarea care a echipat CX-5-ul a fost motorul de 2,2 litri 184 CP, un propulsor rafinat, cu destul de multa putere pentru SUV, chiar daca timpul de acceleratie pana la 100 km/h este de 9,6 secunde.

In CX-5 nu veti gasi un buton Sport, nici pentru cutia automata, nici pentru reglat suspensia. Intr-un fel ii inteleg pe japonezi, cu cat faci o masina mai simpla, cu atat va fi mai fiabila.

Poate de aceea si cutia lor automata are inca 6 trepte, in timp ce nemtii au ajuns la 9 trepte.

Consumul SUV-ului diesel in oras reuseste sa nu sara de 10 litri la 100 de km. Pe autostrada, la o viteza de 100 km/h, consumul a fost de 5,5 litri, iar la 130 km/h, a urcat spre 8 litri la 100 km.

Date tehnice Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 CP Takumi Plus

Motor: 2.2 litri diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 184 / 4500
Cuplu maxim Nm (rpm) 445 (2000)
Viteza maxima (km/h) 208
Acceleratie (0-100km/h) 9,6
Consum mixt (l/100 km): 5,5
Capacitate rezervor: 58 litri
Volum portbagaj litri: 506
Lungime: 4,55 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,68 metri
Emisii CO2 g/km: 145 g/km
Masa proprie (kg) 1746

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri