Fiat Chrysler vrea o alianta cu Renault pentru a forma cel mai mare grup auto din lume, care impreuna cu Nissan si Mitsubishi, ar ajunge la o productie de 15 milioane de masini pe an, scrie Automotive News Europe.

Fuziunea va aduce marcile grupului FCA precum Jeep, Chrysler, Alfa Romeo si Fiat sub aceeasi umbrela cu brandurile Renault, Dacia si Lada ale Grupului Renault.

Acordul va crea un producator de automobile cu o prezenta puternica in regiunile cheie, pe principalele piete auto si in tehnologii, generand economii anuale de 5 miliarde euro, a declarat Fiat Chrysler Automobiles.

Procesul de fuziune al celor doua companii auto ar putea dura mai mult de un an pentru a fi finalizat, a declarat directorul executiv al FCA, Mike Manley. Noua companie formata va fi detinuta 50% de FCA si 50% de Renault. Noul board va avea patru membri de la Renault si FCA, dar numai unul de la Nissan.

Dupa plata unui dividend special de 2,5 miliarde euro actionarilor, fiecare grup va primi 50% din entitate in actiuni noi. Noua companie va fi condusa de John Elkann, seful familiei Agnelli, care controleaza 29% din FCA. Presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, ar deveni probabil CEO.

Renault ar putea lansa un nou...
Citeste si: Renault ar putea lansa un nou SUV subcompact

Renault si FCA au avut la final de mai o valoare de piata combinata de 32,6 miliarde de euro. Actiunile Fiat Chrysler, listate la Milano, au crescut cu 19%, in timp ce actiunile Renault au scazut cu 17%.

Renault si FCA au construit anul trecut aproximativ 8,7 milioane de autoturisme, cifra care depaseste productia Hyundai Motor Group si General Motors. Volkswagen Group sau Toyota au depasit anul trecut 10 milioane de vehicule.

Fuziunea ar permite accesul Renault pe piata nord-americana, in timp ce FCA va castiga influenta in Rusia, cea de-a doua piata pentru automobilele franceze, unde AvtoVAZ construieste Lada.

Noua structura ar putea avea repercusiuni pentru alianta Renault cu Nissan, infiintata in urma cu 20 de ani. Fuziunea ar putea slabi puterea de negociere a Nissan, daca japonezii ar dori o influenta mai mare in asociere. Nissan are o cota de 15%, fara drept de vot, la Renault.

Nissan Navara primeste o...
Citeste si: Nissan Navara primeste o serie de imbunatatiri

Sursa foto: By ermess / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Romania nu mai este o tara low cost. Ce alte avantaje vad investitorii