Companiile trebuie sa verifice eventualele pericole produse de baterii, protectia impotriva impermeabilitatii, cablurile de inalta tensiune si dispozitivele de incarcare la bord, a afirmat Ministerul Industriei si Tehnologiei din China.
Producatorii de masini trebuie sa prezinte concluziile lor pana la sfarsitul lunii octombrie.
Ordinul vine dupa o serie de incendii in care au fost implicate vehicule electrice. Nio, brand de masini electrice cu aspiratii la clientii de Tesla, a recunoscut ca unul dintre crossoverele sale, ES8, a luat foc, fiind al treilea incident inregistrat in aproximativ doua luni.
Tesla a declarat ca investigheaza de ce una dintre masinile sale a izbucnit in flacari in Shanghai. Cateva saptamani mai tarziu au existat rapoarte despre un Model S care a luat foc in Hong Kong.
Ministerul chinez spune ca trebuie efectuate si verificari de siguranta asupra autoturismelor care au fost deja vandute, acordand o atentie deosebita vehiculelor utilizate pentru transport de persoane, cum ar fi taxiurile.
Citeste si:
Anul trecut, subventiile au ajutat la cresterea vanzarilor de vehicule electrice in China la peste 1 milion de unitati.
40 de incendii in China
In 2018, China a inregistrat cel putin 40 de incendii cu vehicule noi, 100% electrice, hibride plug-in si cu celule de combustibil. Peste 130.000 de masini au fost rechemate anul trecut pentru verificari.
China nu este singurul loc unde incendiile masinilor electrice sunt monitorizate. In America, Audi a fost nevoit sa recheme 540 de SUV-uri e-tron din cauza riscului de aprindere a bateriei. Umezeala ar fi putut patrunde in celula bateriei printr-o defectiune a cablajului. Un astfel de recall ar putea urma si in Europa.
Potrivit U.S. National Highway Traffic Safety Administration, vehiculele electrice sunt la fel sau chiar mai putin predispuse la incendii comparativ cu autovehiculele pe benzina.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: