Ford Puma, crossover fabricat la Craiova incepand din toamna, alaturi de SUV-ul EcoSport, a fost dezvaluit presei din Romania. Este cea mai frumoasa si mai moderna masina fabricata vreodata in Romania. Are cateva atuuri: tehnologii noi de asistenta, o pozitie inalta de condus, un stil distinctiv si cel mai mare portbagaj din segmentul B. Fiind pozitionat intre EcoSport si Kuga ar putea avea un pret de pornire de 16-17.000 euro cu TVA.

Datorita acestui model numarul de angajati la Craiova a urcat la 1.700 de persoane si urmeaza sa mai creasca pe masura ce productia va creste. Investitiile pentru acest model depasesc 200 de milioane de euro.

Ford Puma dispune de cele mai intalnite si mai cautate tehnologii in prezent: tempomatul adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Stop & Go); sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition), sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring), noua tehnologie de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Warning); incarcarea wireless; ceasuri de bord digitale, lumini LED, deschiderea hayonului fara utilizarea mainilor, scaun cu masaj.

Puma utilizeaza 12 senzori ultrasonici, trei radare si doua camere amplasate in jurul masinii, pentru a oferi o gama de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea imbunatatesc nivelul de protectie, sofatul si parcarea, fiind proiectate pentru a face experienta de condus mai sigura si confortabila.

Motorizari si consum Ford Puma

Din pacate nu va avea si o versiune hibrida, ci doar una mild-hybrid, menita sa scada emisiile de CO2 si consumul de carburant. Sistemul de propulsie mild-hybrid (Ford EcoBoost Hybrid 48 de volti) integreaza asistenta electrica a cuplului cu un motor pe benzina EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri si frecare redusa, oferind un varf de putere de pana la 155 CP.

Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) inlocuieste clasicul alternator, permitand recuperarea si stocarea energiei care de obicei se pierde in timpul franarii si rularii libere (coasting). Astfel, sistemul incarca un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer.
Oferit in variante de 125 CP si 155 CP, sistemul de auto-reglare mild-hybrid monitorizeaza continuu modul in care vehiculul este utilizat pentru a determina cand si in ce masura sa incarce bateria si cand sa utilizeze energia stocata de acumulator, prin intermediu a doua strategii:

- Inlocuirea cuplului, care pune in functiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de pana la 50 Nm – reducand nivelul de utilizare a motorului pe benzina pentru o imbunatatire a eficientei consumului de combustibil de pana la 9%, asa cum arata analiza WLTP. Inlocuirea cuplului contribuie la emisiile anticipate de CO2 de la 123 g / km si la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP si emisii anticipate incepand cu 124 g / km si un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP.

- Suplimentarea cuplului, care pune in functiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu pana la 20 Nm fata de cuplul maxim dat de motorul pe benzina - si livreaza pana la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scazut rpm - pentru o performanta optimizata

Capabil sa reporneasca motorul in aproximativ 300 milisecunde, Generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe noul Puma sa functioneze intr-o gama mai larga de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci cand vehicului ruleaza cu o viteza de pana 15 km/h (10 mph) si chiar atunci cand masina se afla in viteze, cu pedala de ambreiaj apasata.

Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizeaza primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care opreste automat unul dintre cilindri motorului atunci cand nu este necesar ca acesta sa functioneze la capacitate maxima, cum ar fi in cazul coborarii sau a rularii in viteze de croaziera. Sistemul poate sa decupleze sau sa cupleze un cilindru in 14 milisecunde, contribuind la obtinerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km si la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.

O optiune de propulsie diesel (1,5 litri 120 CP) si o transmisie automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte va fi de asemenea disponibila dupa lansare.

In plus, Puma optimizeaza platforma Ford din segmentul B, aceeasi care ofera dinamica de top a lui Ford Fiesta. O noua suspensie spate mai rigida cu brat rasucit, amortizoare mai mari, bucse imbunatatite si montura superioara optimizata reduce frictiunea si creste rigiditatea la nivelul sasiului, oferind o dinamica de top in segment.

Date tehnice Ford Puma

Ford Puma este un crossover cu o garda la sol de 14,3 centimetri si un portbagaj cu o capacitate de incarcare de top in segment: 456 de litri. Compartimentul de incarcare poate gazdui o cutie de 112 cm lungime, 97 cm latime si 43 cm inaltime, cu bancheta din spate rabatata.

Modelul are la baza platforma Fiesta, care a fost marita la 4,18 metri lungime, 1,80 metri latime, 1,53 metri inaltime si un ampatament de 2,58 metri. Unul dintre modelele expuse avea anvelope Goodyear de 225/40/19.

Puma prezinta o linie a plafonului inclinata, pentru o silueta individualizata, usor de recunoscut, si urmeaza trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind insa un design armonios, cu o linie mediana orizontala ce permite proportii echilibrate. Echipa de design Ford a dezvoltat suprafete care apeleaza la emotia privitorului si care sunt incadrate in postura echilibrata a vehiculului. Alaturi de echipa de ingineri, designerii au reusit sa dezvolte un aspect, acces si spatiu de incarcare fara compromisuri.

Liniile sculptate continua de-a lungul partilor laterale ale lui Puma, bosajele pronuntate ale aripilor amplificand caracterul sportiv. Partea frontala expresiva ofera blocuri optice in forma de "canoe", acestea iesind in evidenta printr-un design interior complex si fiind asezate in partea superioara a aripilor. Luminile LED de ceata sunt asezate imediat dedesubt, fiind integrate in difuzoarele de aer frontale care conduc fluxul de aer in zona rotilor fata, pentru a reduce turbulentele si pentru a imbunatati aerodinamica. Blocurile optice se extind spre grila frontala, oferindu-i lui Puma un design indraznet, aerodinamic si o zona frontala “prietenoasa”.

Proportiile amplificate ale lui Puma sunt imbunatatite si mai mult de design-ul “plutitor” al montantilor fata. Conexiunea aparent neintrerupta intre linia mediana a masinii si baza parbrizului pozitioneaza masa virtuala a cabinei spre spatele masinii, oferind astfel o silueta puternica, distincta si eleganta.

O paleta de 11 culori exterioare vibrante include nuantele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic si Metropolis White.

“Clientii ne-au spus ca isi doresc un vehicul compact care sa iasa in evidenta prin design, dar care ofera si solutii dedicate vietii de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma – charismatic, practic si cu tehnologii care includ scaune cu masaj si motorizari mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, presedinte Ford Europa.

SUV-urile reprezinta acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford in Europa. Vanzarile de SUV-uri Ford au crescut in 2018 la nivel european cu peste 19 procente.

Care sunt Top 10 concurenti pentru noul SUV fabricat la Craiova din toamna aflati aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri