La capatul de Vest al autostrazii A3, sectorul de cinci kilometri dintre Bors (noua trecere a frontierei) si Biharia (la nord de Oradea), se lucreaza intens la asternerea terasamentelor, la structurile peste calea ferata Oradea-Satu Mare si cele ale bretelelor nodului rutier Biharia, termenul de finalizare, august 2020, putand fi devansat daca ritmul lucrarilor continua, anunta Asociatia Pro Infrastructura.

"Unele miscari incipiente in teren au pornit in februarie, dar se lucreaza cu adevarat abia din luna mai, tinand cont ca in primavara vremea nu a fost de partea constructorilor. Avansul este incurajator, mobilizarea Asocierii Trameco-Vahostav fiind chiar impresionanta. Se munceste foarte bine la asternerea terasamentelor, dar si la structurile peste calea ferata Oradea-Satu Mare si cele ale bretelelor nodului rutier Biharia", potrivit Pro Infrastructura.

Asociatia sustine ca daca ritmul de lucru se mentine sau creste, proiectul ar putea fi gata mai devreme decat este prevazut in contract.

"Daca se mentine (sau chiar se creste) ritmul actual, termenul contractual de finalizare (august 2020) poate fi devansat, insa lucrarile trebuie certificate si achitate in cel mai scurt timp. Acest tronson este a doua conexiune a Romaniei cu reteaua europeana, mai precis cu Autostrada M4 din Ungaria, vecinii nostri urmand sa o inaugureze la inceputul lui 2020", sustine asociatia.

Urmeaza sa fie solutionate contestatiile si sa fie semnate contractele de catre CNAIR pe loturile dinspre Zalau/Cluj-Napoca: Biharia-Chiribis (28,55 km) si Chiribis-Suplacu de Barcau (26,35 km). In ambele licitatii s-au declarat castigatorii a doua oara (reevaluarea ofertelor dupa prima runda de contestatii).

Citeste si:
Autostrada Comarnic-Brasov: au inceput oficial lucrarile la cei 10 km
Autostrada Comarnic-Brasov:...

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
CNAIR: Autorizatia de construire Targu Mures-Ungheni, prelungita