Mercedes – Benz este castigatorul licitatiei pentru cele 130 de autobuze noi, de tip hibrid, in Capitala, care vor fi livrate incepand cu luna mai 2020, potrivit unui comunicat emis de Primaria Municipiului Bucuresti.

Mercedes – Benz va livra 130 de autobuze noi, modelul Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat in Germania. Autobuzul a primit premiul “Bus of the year 2019”, acordat in cadrul evenimentului IAA 2018.

Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fara TVA. Autobuzele au fost cumparate cu finantare nerambursabila.

Anul trecut au fot achizitionate 400 de autobuze Euro 6. Parcul auto al Societatii de Transport Bucuresti este innoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport.

"Mai avem in curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze si 100 de autobuze electrice – care se afla, in acest moment, in diverse etape de evaluare si pentru care o parte din finantare este asigurata din fonduri nerambursabile", se arata in comunicatul emis.

Citeste si:
Primaria Capitalei anunta reparatii pe 165 de strazi
Primaria Capitalei anunta...

Potrivit contractului, livrarea se va face incepand cu luna mai a anului viitor si se va intinde pe o perioada de 8 luni, dupa cum urmeaza: primul autobuz va fi livrat in luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate cate 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucati vor fi receptionate in ianuarie 2021.

Garantia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani si 480.000 de km, garantie de tip Full Warranty.

Finantarea provine de la Administratia Fondului pentru Mediu, in cadrul ”Programului privind imbunatatirea calitatii aerului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, utilizand autovehicule mai putin poluante in transportul public local de persoane”.

Cererea a fost depusa in octombrie 2018, iar contractul de finantare a fost semnat in decembrie.

Citeste si:
Primaria Capitalei incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar
Primaria Capitalei incepe...

Detalii tehnice

Autobuzele au o capacitate de pana la 100 de pasageri (27 asezati si 65 in picioare) si au urmatoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, latime de 2.550 mm, inaltime de 3.120 mm, latime usi de acces de 1.250 mm si o inaltime la urcare pentru toate usile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protectie anti-patinare) si ESP (Program electronic de stabilitate).

Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapitate si climatizare automata, cu o capacitate mare de transport calatori, cu functii speciale destinate persoanelor cu dizabilitati, este dotat cu prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atat furnizarea informatiilor in timp real despre calatorie pasagerilor, precum si furnizarea unor date importante despre starea de functionare a autobuzului catre STB.

Tehnologia hibrid

Tehnologia hibrida ce echipeaza aceste autobuze face ca motorul electric, dispus intre motorul termic si transmisia automata, sa functioneze atat ca agregat de antrenare a rotilor cat si ca generator de energie atunci cand autobuzul franeaza, energie care este la randul ei este stocata spre a fi folosita la punerea in miscare a autovehiculului.

Astfel, energia generata din franare, pierduta in cazul autobuzelor conventionale, este folosita acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atat de plecarile din statiile S.T.B. cat si de traficul urban aglomerat. Aceasta calitate conduce la o reducere semnificativa a noxelor emise cat si a consumului de carburant.

Citeste si:
Reteta afacerii Atelierul de Tarte: inovatie si o echipa puternica
Reteta afacerii Atelierul de...

In scopul maririi aportului adus de tehnologia hibrida, au fost adaugate atat un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseste energie doar in momentele in care conducatorul autobuzului schimba pozitia volanului, precum si o punte motoare construita din materiale usoare, silentioasa, cu zgomot de rulare redus, ce foloseste pentru lubrifiere un mix de ulei mineral si sintetic pentru o mentenanta cat mai redusa.

Sursa foto: Facebook Primaria Municipiului Bucuresti

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Cum si-a lasat Mercedes-Benz clientii fara masini in Marea Britanie