Compania de Autostrazi va da constructorului de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva un termen rezonabil pentru remedierea problemelor identificate acolo, iar in caz contrar cu siguranta se va intra intr-o procedura de reziliere a contractului, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, intr-o conferinta de presa, noteaza Agerpres.

"Antreprenorul de pe lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL - COMSA SA - Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA - n. r.) este un antreprenor care a avut probleme in executie la aceasta autostrada. Eu nu pot fi subiectul unor santaje in general si nu am sa fiu niciodata. Fiindca au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru, nu putem risca sa avem un Sibiu-Orastie din nou si, atunci, compania, in urma cu doua saptamani, a inaintat un act aditional catre societatea din Spania care executa lucrarile acolo pentru a cere prelungirea termenului de garantie de la 4 ani la 10 ani. Acest lucru s-a mai intamplat cu prelungirea perioadei de garantie si in cazul lotului 2 de la Lugoj-Deva, in 2017, unde, la fel, au fost anumite probleme. Este normal sa nu ne batem joc de banii romanilor. Si atunci, daca ei nu accepta acest act aditional, care este binevenit - sa nu se inteleaga ca daca se degradeaza infrastructura, vorbesc nu stiu calea de rulare, trebuie sa vina cu garantia, nu - dar in punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme ei trebuie sa intervina. Si daca sunt niste constructori atat de buni, cu un palmares atat de mare, pe care i-au sustinut foarte, foarte mult cei din Compania de Autostrazi, atunci trebuie sa-si asume aceasta garantie. Daca nu, in cursul saptamanii, am trimis si CESTRIN-ul acolo sa preleveze probe vizavi de materialele puse in opera. Pe anexa de la fisa de receptie sunt anumite neconformitati. Compania de Autostrazi va da un termen de remediere pentru aceste probleme care au fost identificate - termene rezonabile care se pot face oricand, adica nu 5-10 zile maxim. Daca nu se vor face aceste remedieri, cu siguranta se va intra intr-o procedura de reziliere a contractului", a explicat ministrul.

Razvan Cuc a precizat ca in cursul acestei saptamani a fost emisa o factura cu penalitati in valoare de 73 de milioane de lei pe numele constructorului de pe lotul 3 si a avertizat ca vor fi si alte penalitati daca nu se vor remedia deficientele constatate. De altfel, a sustinut ministrul, aceste penalitati trebuiau aplicate inca de anul trecut, insa fostul management al CNAIR nu le-a trimis constructorului.

Potrivit acestuia, acea factura cu penalitati de 73 de milioane de lei va fi trimisa constructorului, iar CNAIR va rezilia contractul si va executa restul lucrarilor, care se pot face si sub trafic.

"Acea factura a fost emisa in cursul acestei saptamani, penalitati de 73 de milioane de lei, si cu siguranta vor fi si alte penalitati. Daca el nu va remedia ce are in anexa, atunci CNAIR va rezilia, va prelua acest obiectiv, va face lucrarile care pot fi facute si sub trafic. Deci, lotul se putea deschide, dar ambitia acestui constructor de a nu prelungi si practic a aplica un santaj ca despre asta este vorba: 'Nu deschid in circulatie decat daca imi accepti garantia cum vreau eu, 4 ani.' Nu! Ori accepta conditiile statului roman, care sunt de bun simt si nu exageram cu nimic in conditiile in care stiti foarte bine ca termenul de implementare a proiectului a fost depasit, ori, daca nu, il reziliem, il punem noi in trafic si facem noi lucrarile care sunt ca rest de executat. Eu astazi ma duc acolo", a mentionat el.

Citeste si:
Contractul lotului 2 al autostrazii Sebes-Turda ar putea fi reziliat
Ministrul Transporturilor:...

Seful de la Transporturi a subliniat ca este timp pentru remedierea deficientelor de catre constructor.

El a dat asigurari ca se va circula pe lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva deindata ce va fi receptionat si lotul 3.

"Vom circula pe lotul 4 deindata ce vom prelua si lotul 3 si le vom deschide pe amandoua sa le dam traficului. In cursul zilei de ieri, firma spaniola nu a vrut sa faca receptia la acea portiune care, practic, permite descarcarea din lotul 4. Este viziunea lor care e diferita de viziunea noastra. Astazi, dupa ce o sa am o discutie si cu constructorul de pe lotul 3, o sa vedem daca isi mentine pozitia. CNAIR mai are facturi de platit catre lotul 3. Noi avem garantia care e depusa si care poate fi executata oricand si oricum va fi retinuta in conditiile in care se reziliaza contractul. Si pe mine m-a mirat ritmul accelerat catre acest antreprenor. Adica, cum emitea o factura, cum se platea imediat. Dar ramane sa vedem...de fapt problema mea este alta: de ce nu s-a dat acea factura de penalitati de 73 de milioane de lei, foarte legala", a reiterat oficialul MT.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inceput, luni, 12 august, receptia lucrarilor la lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva, delimitat intre nodul rutier Soimus de langa Deva si localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Insa, lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva nu poate fi dat in circulatie pentru ca bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului se afla pe lotul 3 al autostrazii, unde receptia nu a putut fi facuta din cauza unor deficiente aparute.

Citeste si:
Cuc promite: Metroul Dr. Taberei va fi gata in decembrie!
Cuc promite: Metroul Dr....

De asemenea, soferii nu vor putea circula direct pe autostrada intre Lugoj si Deva, deoarece pe o portiune de circa 10 kilometri, intre localitatile Holdea si Margina, trebuie construite tunelurile pentru ursi, iar lucrarile pentru acest tronson au fost scoase la licitatie in vara acestui an.

Conform datelor de pe site-ul CNAIR, lucrarile la loturile 3 si 4 ale autostrazii Lugoj-Deva au inceput in noiembrie 2013.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrarile au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fara TVA. Din aceasta suma, 492,93 milioane lei, adica 85%, reprezinta Fonduri de Coeziune, iar diferenta de 86,98 milioane lei a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.

Lotul 4 are o lungime de 22,1 kilometri, iar valoarea contractului este ridica la 419,39 milioane lei, fara TVA. Contractul a fost finantat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, adica 85% din suma totala. Diferenta de 62,9 milioane lei, adica 15%, a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.

Citeste si:
Constructor lot 3 Lugoj-Deva: CNAIR ne datoreaza 100 milioane de lei
Autostrada Lugoj - Deva:...

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Bilantul proiectelor de infrastructura in prima jumatate de an