Masinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 ar trebui cumva indepartate de pe piata si trebuie gandita pentru anul viitor o modalitate de a face acest lucru, in asa fel incat sa nu fim atacati la Curtea Europeana de Justitie, a declarat, marti, la un eveniment pe teme de mediu, ministrul de resort, Gratiela Gavrilescu.

"Nu numai ca Romania trebuie sa-si faca tintele, dar este normal sa putem sa indepartam din casele noastre si din institutiile mari toate echipamentele electronice si electrocasnice care sunt, in momentul de fata, mari consumatoare de energie. Toate trebuie facute in sensul de a diminua reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si emisiile de CO2, si aici fac referire la Programul "Rabla". In acelasi timp, trebuie sa ne gandim foarte bine pentru anul viitor la o metoda prin care toate masinile care au Euro 0, 1, 2, 3 sa fie cumva indepartate de pe piata. Acest lucru trebuie sa fie facut numai printr-o asumare, dar si printr-un mod in care sa nu putem fi atacati la Curtea Europeana de Justitie a Uniunii Europene", a spus Gavrilescu, scrie Agerpres.

In ceea ce priveste Programul "Rabla pentru electrocasnice", ministrul de resort a precizat sa se incearca identificarea de bani, "undeva pe fonduri europene, ca sa putem sa largim acest program atat pentru persoanele juridice, cat si pentru institutiile statului".

De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminata, iar toti cei care platisera o suma la inmatricularea autovehiculelor urmau sa-si primeasca banii inapoi de la stat. Ulterior acestei masuri, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a declarat ca Timbrul de mediu va avea un inlocuitor, dar "in niciun caz nu va fi vorba despre o noua taxa".

In cele din urma, la jumatatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunta ca nu a fost gasita nicio varianta a noii contributii care urma sa inlocuiasca taxa auto pana la ora actuala, iar pana la gasirea unei formule finale va mai dura.

Citeste si:
Unde se pun semnele de incepator pe parbrizul unei masini
Unde se pun semnele de...

"Trebuie sa facem noi calcule in asa fel incat sa nu plangem dupa aceea de zeci de milioane de euro. Pana la aceasta ora, o forma care sa fie agreata, fara niciun dubiu care sa nu aiba repercusiuni mari asupra noastra a tuturor nu s-a gasit. Deci, nu am gasit varianta optima care sa poata sa confere, cumulate, toate plangerile si sa nu avem nicio problema din punct de vedere juridic. In al doilea rand, ne dorim ca acea contributie sub deviza "Poluatorul plateste" sa nu aiba o amprenta financiara importanta asupra noastra. Nu avem o varianta finala, pentru ca avem un cumul de calcul care nu este gata. Cand incepem sa lucram in sistemul matematic, apar si alte variante si constati ca trebuie sa reiei calculele de la capat. Noi am crezut ca putem finaliza o varianta pana la finalul anului, dar am putut. Nu va mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, va spun sincer. O sa mai dureze", a explicat ministrul.

Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.

Gratiela Gavrilescu a anuntat, marti, la un eveniment de profil, ca isi va depune demisia din functia de ministru, imediat dupa sedinta de Guvern programata astazi, adaugand ca "viata poate continua si fara functia de ministru". Decizia survine dupa ce Calin Popescu-Tariceanu a declarat, luni, dupa decizia ALDE de a iesi de la guvernare, ca ministrii care nu se retrag din Executiv vor fi exclusi din partid.

Citeste si:
Ce taxe auto am putea plati in 2020
Ce taxe auto am putea plati...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Masini cu 7 locuri disponibile la vanzare in Romania